Czym kończycie płytki - listwa czy tynk?

1. Data: 2003-10-06 21:07:19

Temat: Czym kończycie płytki - listwa czy tynk?
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Takie pytanko - jak macie płytki (flizy czy glazura czy kafelki czy inne)
do pewnej wysokości, to jak to macie zakończone? Listwa plastikowa,
czy może wyrównane tynkiem/gipsem jakoś ładnie?

Bo mi się te listwy nie widzą - plastik jest koszmarnie brzydki, poza
tym chcąc zrobić sobie schodki na ścianie (w sensie wzoru) przyprawię
fliziarza o palpitacje serca :)

Dzięki za jakieś rady.

1. Data: 2003-10-06 21:32:53

Temat: Re: Czym kończycie płytki - listwa czy tynk?
Od: "sp_iza" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie pytanko - jak macie płytki (flizy czy glazura czy kafelki czy inne)
> do pewnej wysokości, to jak to macie zakończone? Listwa plastikowa,
> czy może wyrównane tynkiem/gipsem jakoś ładnie?

Gipsem pod katem 45 stopni do ściany - wygląda bardzo ładnie! (przynajmniej
u mnie :))

> Bo mi się te listwy nie widzą - plastik jest koszmarnie brzydki, poza
> tym chcąc zrobić sobie schodki na ścianie (w sensie wzoru) przyprawię
> fliziarza o palpitacje serca :)

Też mam na ścianie schodki z płytek 10x10 cm - kafelkarz ma wykonać a nie
narzekać :)
Iza

1. Data: 2003-10-07 06:34:29

Od: "Marudzik" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam bez listew, i to nie tylko od góry, ale wszędzie. Na narożnikach
trzeba było szlifować płytki - to dopiero może przyprawić o palpitacje
serca! Wygląda bardzo elegancko, tylko robocizna bezlistwowa wychodzi
drożej.
A od góry jest ładnie wykończone akrylem, który można malować.
Marudzik

1. Data: 2003-10-07 11:09:47

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile glazurnik chciał za szlifowanie mb płytek stykających się?
Mój żąda 40 zł / mb glazury. Dużo, mało?
Czy gips/ akryl nie są kłopotliwe przy wycieraniu zbierającego się kurzu?

Pzdr
MC

1. Data: 2003-10-07 11:17:15

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Oct 2003, Marcin Cichy wrote:

> A ile glazurnik chciał za szlifowanie mb płytek stykających się?
> Mój żąda 40 zł / mb glazury. Dużo, mało?

Dużo. We wszystkich znanych mi przypadkach glazurnik nie brał za to
dodatkowej kasy.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-10-07 18:40:14

Od: "Marudzik" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałam taniego glazurnika (ściągnięty do W-wy), który brał 25zł/m2
glazury i terakoty, a za szlifowanie wziął dodatkowo 10zł/mb. Był to
człowiek, który dopiero "zdobywa" stolicę (doświadczenie zresztą też). Moja
koleżanka glazurnikowi z W-wy zapłaciła 45zł/m2 za położenie razem ze
szlifowaniem. Jednak warto sobie pokalkulować całościowo, bo niektórzy biorą
np. za otwory, dekory, wstawianie maskownic itp. i sama cena za m2 czy mb
szlifowania niewiele mówi.
Z akrylu pomalowanego odpowiednią farbą (tzn. taką, z której da się zmywać
brud) bez problemu wyciera się kurz. W przedpokoju wykończenie cokołu mam
pomalowane duluxem kolory świata i bardzo dobrze się odkurza.
Marudzik

Użytkownik "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:blu6ns$67u$1@foka.acn.pl...

1. Data: 2003-10-07 21:00:17

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Oct 2003 13:09:47 +0200 I had a dream that Marcin Cichy
<m...@U...poczta.onet.pl> wrote:
>A ile glazurnik chciał za szlifowanie mb płytek stykających się?

A takie pytanie jeszcze: jak się te płytki zeszlifuje, by tak ładnie
pasowały, to one nie są super cienkie na krańcach?
Chodzi mi o ich łamliwość - np. w róg ścianki czy jakiegoś wykończenia
uderzę wiaderkiem plastikowym z wodą, klapkiem kopnę - czy w tych
najcieńszych miejscach nie jest łatwo ubić płytkę?

1. Data: 2003-10-07 22:35:52

Od: "Marudzik" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdziłam przed chwilą i na razie nic nie jest "ubite" :), ale pewnie da
się to zrobić, tak samo jak da się stłuc przyklejoną płytkę. Wydaje mi się,
że szlifowana płytka jest najbardziej narażona na uszkodzenie w czasie
szlifowania oraz przed przyklejeniem, wtedy można w nią wdepnąć, upuścić ją,
albo uderzyć nieszczęśliwie cienkim krańcem o coś twardszego.
Moje przyklejone płytki wcale nie mają bardzo ostrego kantu, są zaokrąglone
na krańcach (jak większość płytek), w środku jest jeszcze minimalna ilość
fugi, więc nie bardzo jest co uszkodzić przy uderzeniu klapkiem czy
wiaderkiem plastikowym. Trzeba by użyć cięższego narzędzia.
Tak myślę, ale najlepiej jeśli wypowie się ktoś, kto uderza w szlifowane
płytki trochę dłużej niż kilka miesięcy.
Marudzik

1. Data: 2003-10-08 09:31:01

Od: "523" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jest większe prawdopodobieństwo odprysku, ale można spokojnie zafugować
ważne aby mieć fugę w kolorze pośrednim między fugą i kafelkami
zawsze jeszcze można przykleić, przyczepić jakiś bajer

1. Data: 2003-10-09 19:30:04

Od: &quot;IDM-SERVICE&quot; <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

W załaczeniu przesyłam szkic wykończenia styku płytki z tynkiem.

Rzecz w tym, że okładzina powinna być zdylatowana z tynkiem. Warto kupić
listwę aluminiową Magnus grubość w zależności od płytki. Jest to
stetyczne i na styku okładziny z tynkiem nie pojawią się pęknięcia. Styk
okładziny z posadzką fugujesz silikonem albo akrylem, kolor dobierasz do
fugi. A to dlatego, że inaczej pracuje podłoga, a inaczej ściana.

Dariusz

--
Archiwum grupy --- pl.rec.dom ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl