Czym przycinać drzwi?

1. Data: 2007-08-24 19:58:27

Temat: Czym przycinać drzwi?
Od: <br> szukaj wiadomości tego autora

Czym przycinac drzwi bo jak robiłem to piłą to efekty
były marne. Nie dość równo i postrzępione brzegi.
No i wysiłek niemały. Myślałem o prostej pilarce.

2. Data: 2007-08-24 20:37:17

Temat: Re: Czym przycinać drzwi?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <br> wrote:
> Czym przycinac drzwi bo jak robiłem to piłą to efekty
> były marne. Nie dość równo i postrzępione brzegi.
> No i wysiłek niemały. Myślałem o prostej pilarce.

Jakakolwiek "ręczna" pilarka tarczowa, tarcza dobrze żeby miała
jak najdrobniejsze zęby, choć i grubymi można ciąć, ale wtedy
trzeba się liczyć ze strzępieniem brzegów, albo kombinować
(cięcie drzwi osłoniętych z obu stron dwoma kawałkami sklejki,
płyty paździerzowej czy czegoś takiego, powstała "kanapka"
ściśnięta ściskami stolarskimi i tniemy oczywiście wszystko
razem).
Wyrzynarką też się da, choć jest to już trudne i upierdliwe, nóż
ma tendencje do "uciekania" na boki po stronie przeciwnej do tej,
po której jedzie wyrzynarka (zwłaszcza, jeśli wyrzynarka to tani
badziew z kiepskim prowadzeniem noża), warto mieć wyrzynarkę z
cofaniem noża, ale i tak należy ciąć bardzo wolno, absolutnie nie
pchać wyrzynarki siłą i często sprawdzać, co się dzieje po
drugiej stronie.

J.

3. Data: 2007-08-24 21:56:08

Od: "kr" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najdrobniejsze zęby, choć i grubymi można ciąć, ale wtedy trzeba się
> liczyć ze strzępieniem brzegów, albo kombinować (cięcie drzwi osłoniętych

Często takie rzeczy robie i heblarką to wychodzi najlepiej

4. Data: 2007-08-24 22:55:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kr <r...@w...pl> wrote:

> Często takie rzeczy robie i heblarką to wychodzi najlepiej

Jeśli chodzi o ścięcie kilku mm, to tak, ale 2-3cm ju ż heblarą
byłyby męczące. Druga sprawa to fakt, że chyba łatwiej w komowych
warsztatach o pilarkę, niż o heblarkę. A trzecia - heblarka też
wymaga odrobiny wprawy, inaczej można sobie wyrwać z krawędzi
drzwi bardzo brzydkiego klina po słojach.

J.

5. Data: 2007-08-24 23:48:15

Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> szukaj wiadomości tego autora

br schrieb:
> Czym przycinac drzwi bo jak robiłem to piłą to efekty
> były marne. Nie dość równo i postrzępione brzegi.
> No i wysiłek niemały. Myślałem o prostej pilarce.

Ja cialem najpierw zwykla wyrzynarka, a potem ostatnie milimetry
(postrzepione przez wyrzynarke) - heblarka.

--
Tomasz Chmielewski

6. Data: 2007-08-25 11:47:43

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Fri, 24 Aug 2007 21:58:27 +0200, name: br:

> Czym przycinac drzwi bo jak robiłem to piłą to efekty
> były marne. Nie dość równo i postrzępione brzegi.
> No i wysiłek niemały. Myślałem o prostej pilarce.

Ciąłem piłą tarczową ręczną elektryczną (hehe ręczną,
a elektryczną - paradoks :P ). W zasadzie prawie dobrze,
ale od spodniej strony drzwi - przeciwnej od prowadzenia
piły, krawędź jest nieco bardziej poharatana. Może zęby
były za duże? A może dlatego, że te drzwi to był najtańszy
badziew do użytku wewnętrznego (dwie płyty pilśniowe
i jakieś wzorki tekturowe między nimi.
Mała sugestia - tnij zaczynając od zewnętrznej strony
drzwi (tam gdzie klamka) a kończąc po stronie zawiasów.
Może się czasem zdarzyć, że przy samym końcu cięcia wyrwie
się trochę większy zadzior, albo jeśli nie ma kto przytrzymać
odpadającego kawałka - może się brzydko odłamać. Mniej będzie
się rzucać w oczy po stronie zawiasów :)

Pozdrawiam
Miroo

7. Data: 2007-08-25 13:37:21

Od: JanuszWo <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czym przycinac drzwi

Ja u szwagra zrobiłem to frezarką górnowrzecionową. Trwało to nieco,
ale też wyglądało bardzo dobrze, precyzyjnie, bez szczerb. Oczywiście
robiłem to etapami, stopniowo zwiększając głębokość frezowania.
Oczywiście cała operacja z pomocą prowadnicy - dębowej prostej dechy.
Powodzenia - JanuszWo
--
odpowiadając - popraw adres

8. Data: 2007-08-26 10:54:00

Temat: Re: Czym przycinać drzwi metalowe?
Od: Robert Steward <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, pozwolę sie "dopiąć" do pytania

czym najlepiej przyciąć drzwi metalowe,
(skrócenie o wysokość kafli + kleju )
pomimo że antywłamaniowe, to od spodu
nie mogę "wyczuć" niczego poza blachą - zanych wzmocnień
czy jest coś lepszego niż wyrzynarka uzbrojona w nożyk do metalu

pozdr, R

klimatyzator przenośny typu split
Pytanie o opinie nt. sprzetu AGD
tapety korkowe