Czym uzupełnić dziury w ścianie?

1. Data: 2005-08-01 10:14:42

Temat: Czym uzupełnić dziury w ścianie?
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
W ścianach (wielka płyta) po poprzednich właścicielach
pozostało mnóstwo wszelkiego rodzaju wkrętów i haczyków.
Chciałbym to wszystko powyciągać i czymś zalepić dziury.
Najprościej byłoby gipsem, boję się jednak, że przy
ewentualnym późniejszym wierceniu otworu pod jakąś półkę
może sie okazać, że wiertło mi zjedzie np 0.5 cm w poprzedni
otwór, co może z kolei uniemożliwić prawidłowe zamocowanie
tej półki.
Czym wypełnić te otwory, żeby było na tyle twardo, żeby
wiertło nie zjeżdżało i na tyle miękko, żeby się dało
wwiercić :)
Czy jest to w ogóle technicznie mozliwe? Bo tak na oko
dowolne wypełnienie o twardości <> twardości betonu obok
będzie powodowało przesunięcie wiertła bądź w w kierunku
byłej dziury, bądź na ścianę obok.

A teraz ciekawostka.
Rekordowa dziura (to już nie sprawka poprzednich właścicieli
a producenta) to zatopiona prostopadle w betonie na wylot
stalowa rurka 1,25" (ponad 3cm). Do czego taki wizjer na
środku sciany (wysokośc ok. 150cm, odległość od krawędzi
ściany 70cm) mógł służyć?

Pozdrawiam
Miroo

2. Data: 2005-08-01 10:25:39

Temat: Re: Czym uzupełnić dziury w ścianie?
Od: "Vader" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

napisał w wiadomości news:ig7q9kva9890.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...
> [...]
> może sie okazać, że wiertło mi zjedzie np 0.5 cm w poprzedni
> otwór, co może z kolei uniemożliwić prawidłowe zamocowanie

Zapraw to gipsem budowlanym z wyrównaniem gładzią gipsową.
Pozdrawiam
RADEK

3. Data: 2005-08-01 11:43:07

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Czym wypełnić te otwory, żeby było na tyle twardo, żeby
> wiertło nie zjeżdżało i na tyle miękko, żeby się dało

Normalnie gipsem. Jak się domyślam, to normalne dziury po typowych
kołkach, nie jakies kobyły? Jeśli tak, to i tak przy wierceniu nowych
otworów te kilka mm uskoku będzie niespecjalnie odbiegało od typowej
tolerancji wiercenia otworu w betonie typową wiertarką.

> [...]
> stalowa rurka 1,25" (ponad 3cm). Do czego taki wizjer na
> środku sciany (wysokośc ok. 150cm, odległość od krawędzi

Do podnoszenia i manewrowania płytą w trakcie budowy bloku.

J.

4. Data: 2005-08-01 12:59:08

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Aug 2005 13:43:07 +0200, Jarek P. napisał(a):

> Do podnoszenia i manewrowania płytą w trakcie budowy bloku.

Tak podejrzewałem, ale jakoś tak mi się pamiętało z dzieciństwa
że jak budowali to płyty wisialy na prętach/hakach wystających
po bokach. Chyba muszę się przyjrzeć dokładniej pierwszemu
odcinkowi Alternatywy 4 :)

Pozdrawiam
Miroo

5. Data: 2005-08-01 13:16:35

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:1ltazl2mnby2i.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> Tak podejrzewałem, ale jakoś tak mi się pamiętało z dzieciństwa
> że jak budowali to płyty wisialy na prętach/hakach wystających
> po bokach.

Wiem, że tak i tak nimi manewrowano, ale z czego wynika różnica, czy
to kwestia rodzaju płyty, czy też raczej uszy były do działań
zgrubnych, a otwory do jakichś poprawek itp. - nie wiem, a ponieważ
mojemu ekspertowi budowlanemu się zmarło niestety (dziadek, który
fachu się jeszcze przed wojną uczył, a po wojnie cały PRL budował
:-) ), nie mam kogo spytać.

> Chyba muszę się przyjrzeć dokładniej pierwszemu
> odcinkowi Alternatywy 4 :)

Niestety, tam dowiesz się jedynie, jak się pobujać na połówce kręgu
drenarskiego, albo jak się wygodnie ułożyć na sjestę na płycie
stropowej "żerańskiej" :-)

J.

Głębokie pęknięcie ściany
taras