Głębokie pęknięcie ściany

1. Data: 2005-08-01 08:05:35

Temat: Głębokie pęknięcie ściany
Od: "Beer" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam w mieszkaniu (stare budownictwo) na ścianie nośnej
dość głębokie, szerokie pęknięcie.
Przy robieniu gładzi zbiłem z okolic pęknięcia tynk,
położyłem nowy. Na to poszła później gładź i farba.
Teraz widzę, że pęknięcie "wyszło" ponownie.
Wymyśliłem, że ponownie oskubałbym nieco tynku wzdłuż
pęknięcia, położył warstewkę albo gipsu albo tynku
a następnie skleiłbym "bandażem", jaki stosuje się do
połączeń płyt GK. I na to gładź.
Ma to sens? Czy szkoda zachodu?
Czy głębokie pęknięcie i tak zawsze "wyjdzie" ?

2. Data: 2005-08-01 08:10:18

Temat: Re: Głębokie pęknięcie ściany
Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Beer wrote:
> [...]
> pęknięcia, położył warstewkę albo gipsu albo tynku
> a następnie skleiłbym "bandażem", jaki stosuje się do

Ma. Powinno zadziałać

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

3. Data: 2005-08-01 11:44:24

Od: "Janusz" <i...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> połączeń płyt GK. I na to gładź.
> Ma to sens? Czy szkoda zachodu?
> Czy głębokie pęknięcie i tak zawsze "wyjdzie" ?

Witaj,
Ja takie rzeczy załatwiam w ten sposób, że czyszczę pęknięcie z tynku 2-5 cm
szerzej, kładę warstwę gipsu na to przyklejam do tego gipsu pasek szyby aby
pokrył pęknięcie (ew. kilka pasków jeżeli szczelina kręci się, jest za
długa, itp) wyrównuję gipsem do pow. tynku i musi być ok.

Pozdr. Janusz

4. Data: 2005-08-01 12:45:43

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beer" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> połączeń płyt GK. I na to gładź.
> Ma to sens? Czy szkoda zachodu?
> Czy głębokie pęknięcie i tak zawsze "wyjdzie" ?

Sens ma, ale tylko pod warunkiem, że ta szczelina nie pracuje zbyt
mocno (bo że pracuje - to już wiesz, skoro sam gips się wykruszył).
Położenie tam siatki dylatacyjnej na pewno łatę wzmocni, jeszcze
lepiej będzie jeśli zamiast gipsu użyjesz jakiejś akrylowej
półelastycznej szpachli, ale jesli szczelina pracuje mocno, to nie
pomoże właściwie nic, najwyżej położenie na całość płyt GK z mądrze
położonym stelażem.

J.

taras
wentylator i wyłącznik czasowy