Czym wyczyścić plastik z kamienia?

1. Data: 2022-04-10 17:49:34

Temat: Czym wyczyścić plastik z kamienia?
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam parę chropowatych rzeczy z plastiku, pokrytych m.in. plamami z kamienia.

Najpierw użyłem mleczka CIF z lekką obawą czy farba nie zacznie schodzić, ale
nic z tych rzeczy -- ani kamień, ani farba nie drgnęły.
Ocet, pasta do zębów -- również bez efektu.

No czym, przecież coś chyba zadziała :)

2. Data: 2022-04-11 08:32:59

Temat: Re: Czym wyczyścić plastik z kamienia?
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2022-04-10, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
> [...]
> nic z tych rzeczy -- ani kamień, ani farba nie drgnęły.
> Ocet, pasta do zębów -- również bez efektu.

Z kamienia to rozumiem od wody? Jeśli ocet w ogole nie ruszył (co
dziwne) to kwasek cytrynowy. Kamień czyści się najlepiej zanurzając i
zostawiając tak na kilkanaście-kilkadziesiąt minut, a nie nacierając.

--
Marcin

3. Data: 2022-04-11 10:25:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2022 o 17:49, r...@k...pl pisze:
> [...]
> nic z tych rzeczy -- ani kamień, ani farba nie drgnęły.
> Ocet, pasta do zębów -- również bez efektu.

W occie zanurzyć i zostawić na jakiś czas. Jak nie pomoże, to silniejsze
środki do odkamieniania AGD.

--
Ewa

4. Data: 2022-04-11 22:11:23

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.04.2022 o 17:49, r...@k...pl pisze:

> Ocet, pasta do zębów -- również bez efektu.

Jeśli kwas nie daje rady, to z całą pewnością nie są plamy z węglanu
wapnia. Gdyby to był osad z "kamienia", to nie ma bata - przed kwasem
się nie obroni. Uczą o tym już na pierwszych lekcjach z chemii w szkole
podstawowej.
Na przyszłość: kamienia nie likwidują dziwne wynalazki w rodzaju "cif",
czy pasta do zębów - no bo niby jakim cudem? :D

--
-
Akarm

5. Data: 2022-04-11 23:10:31

Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 11 Apr 2022 22:11:23 +0200, w <62548b6b$0$481$65785112@news.neostrada.pl>,
Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
> wapnia. Gdyby to był osad z "kamienia", to nie ma bata - przed kwasem
> się nie obroni. Uczą o tym już na pierwszych lekcjach z chemii w szkole

Octem trochę bałem się szorować plastik, więc aż tak się nie przykładałem.
Ale efektu brak. Pozostawienie na dłużej nie odbarwi plastiku?

> Na przyszłość: kamienia nie likwidują dziwne wynalazki w rodzaju "cif",
> czy pasta do zębów - no bo niby jakim cudem? :D

Internet tak radził :)

6. Data: 2022-04-12 01:28:07

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2022-04-11, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

> Octem trochę bałem się szorować plastik, więc aż tak się nie przykładałem.
> Ale efektu brak. Pozostawienie na dłużej nie odbarwi plastiku?

Nie, przynajmniej nie w jakimkolwiek rozsądnym czasie. Co mogłeś zrobić
złego to już zrobiłeś...

> Internet tak radził :)

...cifem. Cif i podobne mleczka to materiał ścierny. Tym porysujesz
nawet szkło a co dopiero plastik.

--
Marcin

7. Data: 2022-04-12 08:47:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.04.2022 o 23:10, r...@k...pl pisze:

> Octem trochę bałem się szorować plastik

Octem nie trzeba szorować, bo nie chodzi tu o szorowanie, a o
rozpuszczenie. Po prostu zanurz w occie rzecz i poczekaj - godzinę,
dwie, a nawet zostaw na całą noc.

--
Ewa

8. Data: 2022-04-16 15:24:45

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 11 kwietnia 2022 o 23:15:10 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

> Octem trochę bałem się szorować plastik, więc aż tak się nie przykładałem.
> Ale efektu brak. Pozostawienie na dłużej nie odbarwi plastiku?
> Internet tak radził :)
Jak nie zlikwidujesz kamienia czy innego osadu to i tak te rzeczy są do wyrzucenia
albo przyzwyczajenia się że są takie jakie są. Jeśli odbarwi to patrz wyżej.

nowa kuchnia
indukcji vs elektryka
Kuchnia indukcyjna
Mleko w ekspresie