Mleko w ekspresie

1. Data: 2021-12-26 12:09:03

Temat: Mleko w ekspresie
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pora wymienić ekspres na nowy.
Czy jest jakiś model, który ma najmniej kłopotliwe
używanie mleka? W starej Intelii była jakaś rurka
nasadzana do spieniania mleka, którą po użyciu trzeba było
przedmuchiwać parą a potem i tak ta piana mleczna była
taka sobie i prościej było nam zrobić normalną czarną
i dolać sobie ewentualnie mleka z lodówki. Ale żona się upiera,
żeby była opcja jakieś capucino czy inne mleczne.
Te ekspresy z nasadzanym dzbanuszkiem
na mleko maja jakiś system wewnętrznego płukania
swoich rurek, ale czy nie trzeba tam czasem kupić
jakiegoś detergentu czy odtłuszczacza za 100zł raz na miesiąc?
Bo tego nikt w reklamie nie napisze.
Przymierzam się do tego:

https://www.philips.pl/c-p/EP4341_50/philips-4300-se
ries

ale nie wiem jak jest z czyszczeniem w takim typie ekspresu.
Przy informacji o najszybszym czyszczeniu systemu spieniania mleka
jest gwiazdka a przy gwiazdce informacje, że - na podstawie testów
konsumenckich wykonanych w Niemczech dotyczących w pełni automatycznych
ekspresów do kawy (2018) albo w przypadku 70-82°C albo w przypadku 8
wymian filtra, zgodnie ze wskazaniem urządzenia.

Jak ktoś używa czegoś podobnego, to chętnie wysłucham jego narzekań.
O ile oczywiście jeszcze ktoś tu w ogóle zagląda (i dodatkowo używa
ekspresu)

2. Data: 2021-12-26 13:03:35

Temat: Re: Mleko w ekspresie
Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-12-26 o 12:09, cef pisze:

> [...]
>
> Jak ktoś używa czegoś podobnego, to chętnie wysłucham jego narzekań.
> O ile oczywiście jeszcze ktoś tu w ogóle zagląda (i dodatkowo używa

https://www.philips.pl/c-p/CA6705_10/srodek-do-czysz
czenia-obiegu-mleka
pozdr
Stefan

Avast.

3. Data: 2021-12-26 13:17:22

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-12-26 o 13:03, Stefan pisze:

ries

> https://www.philips.pl/c-p/CA6705_10/srodek-do-czysz
czenia-obiegu-mleka
> pozdr
> Stefan

Czyli ok 100zł rocznie.
Pozostaje jeszcze pytanie czy ekspres wymusza skutecznie użycie
czegokolwiek do tego systemu? Bo np odkamienianie w starym ekspresie
jest automatycznie wywoływane, ale ponieważ używamy wody prawie bez kamienia
to tak częste odkamienianie mija się z celem i po włączeniu ekspresu
ignorujemy
zalecenie odkamieniania i dopóki nie zasypie resztkami kawy podstawki
pod blokiem zaparzającym, to się nie odkamienia.

4. Data: 2022-01-06 16:17:20

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-12-27 o 15:14, FEniks pisze:

> [...]

> (a może jego brak?) sygnalizacji zapełnienia opadami - zupełnie się to
> rozjeżdża ze stanem faktycznym. Może być już pełno fusów, a on nic, a
> tuż po opróżnieniu domaga się wysypania czegoś, czego nie ma. Poza tym
> ekspres przepłukuje się po każdym włączeniu, przez co bardzo szybko
> zapełnia się zbiorniczek na "ścieki". Też łatwo zapomnieć i się
> przelewa, zwłaszcza jak masz np. gości i w danym dniu robisz więcej kaw. ;)
>
> Ale jak zaznaczyłam na początku - może są już nowsze modele i lepsze
> rozwiązania. Natomiast kubek spieniający jest w dechę.

To żeby zostało coś dla analityków podsumuję na bieżąco.
Kupiłem ten ekspres z linka. Wymienione powyżej wady nie są jakieś straszne.
Pojemnik na kawę mieloną nie dałby specjalnie dużo miejsca, bo ta
mielona wpada
na dół i pojemnik na nią zabiera tylko trochę miejsca na górze.
Czujnik zapełnienia fusami jest faktycznie losowy, ale do tego
jestem przyzwyczajony (stara Intelia też sygnalizowała od czapy).
Natomiast przepuszczanie wody jest dla mnie zaskoczeniem.
Standardowo podstawiałem zawsze coś, żeby opóźnić opróżnianie tacki,
ale ten model strasznie dużo wody wypuszcza gdzieś bokiem na tackę.
To zmiana na gorsze a powinno być przecież eko.
Natomiast faktycznie działanie i higiena systemu mleko-kawa jest dla
mnie miłym
zaskoczeniem. Rzadko sięgam po kawę z dodatkiem mleka, ale
po odpowiedniej regulacji i użyciu dobrej kawy capuccino można się
podelektować.

Dodatkowo góra ekspresu nie jest płaska i nie bardzo można
choćby tymczasowo coś tam odstawić.
Jest też wyższy niż poprzedni co utrudnia obsługę.

Poza tym przesiadka z jednego ciśnieniowego na inny
nie jest takim szokiem jak przesiadka z przelewowego :-).

5. Data: 2022-01-07 14:23:08

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.01.2022 o 16:17, cef pisze:

> [...]
> ale ten model strasznie dużo wody wypuszcza gdzieś bokiem na tackę.
> To zmiana na gorsze a powinno być przecież eko.

Ostrzegałam. :-)

A jest w tym aktualnym modelu ten dodatkowy pojemniczek, który się
podstawia np. pod mniejszą filiżankę?

> Dodatkowo góra ekspresu nie jest płaska i nie bardzo można
> choćby tymczasowo coś tam odstawić.

Ten mój model ma płaską górę, można tam coś postawić.

> Jest też wyższy niż poprzedni co utrudnia obsługę.

A to prawda, ciężko się wyjmuje np. pojemnik na wodę, jeśli ekspres stoi
bezpośrednio pod górnymi szafkami kuchennymi.

--
Ewa

6. Data: 2022-01-07 18:11:14

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-01-07 o 14:23, FEniks pisze:
> W dniu 06.01.2022 o 16:17, cef pisze:

> A jest w tym aktualnym modelu ten dodatkowy pojemniczek, który się
> podstawia np. pod mniejszą filiżankę?

Nie bardzo wiem o czym myślisz, czyli pewnie nie ma.

> A to prawda, ciężko się wyjmuje np. pojemnik na wodę, jeśli ekspres stoi
> bezpośrednio pod górnymi szafkami kuchennymi.

Akurat ten na wodę się wysuwa poziomo,
trudniej jest nasypać kawę z góry.

7. Data: 2022-01-07 19:05:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.01.2022 o 18:11, cef pisze:

> Nie bardzo wiem o czym myślisz, czyli pewnie nie ma.

Ja mam starszy model, jak pisałam, sprzed 3 lat i mój wygląda tak:

https://trafionyzakup.pl/philips-lattego-5000-test-e
kspresu/

--
Ewa

8. Data: 2022-01-07 20:33:33

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-01-07 o 19:05, FEniks pisze:

> Ja mam starszy model, jak pisałam, sprzed 3 lat i mój wygląda tak:
>
> https://trafionyzakup.pl/philips-lattego-5000-test-e
kspresu/

To nie ma tego.
Od zawsze przed uruchomieniem i wyłączeniem
podstawiałem jakiś kubek, żeby nie wylewać co chwilę z tacki.

9. Data: 2022-08-12 08:42:20

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2022-01-06 o 16:17, cef pisze:

> [...]
>
> Dodatkowo góra ekspresu nie jest płaska i nie bardzo można
> choćby tymczasowo coś tam odstawić.
> Jest też wyższy niż poprzedni co utrudnia obsługę.

A po półrocznym użytkowaniu widać, że niepotrzebnie interesowałem
się higieną użycia mleka, bo nikt z użytkowników nie używa na co dzień mleka
przez ekspres. Za dużo przyciskania i kombinacji i coś trzeba umyć.
Dodatkowo
ten kubek jest łatwy w użyciu ale niestabilny a jakoś trzeba mleko w
chłodzie przechować. Więc jak dwa razy się wylało w lodówce, to już
nikomu się nie chce myć pół lodówki. Wystarczy zrobić zwykłą kawę a
mleko dodać sobie z dzbanuszka.
Następny ekspres, to będzie z funkcją jednej kawy.

10. Data: 2022-08-12 23:29:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.08.2022 o 08:42, cef pisze:

> [...]
> mleka
> przez ekspres. Za dużo przyciskania i kombinacji i coś trzeba umyć.

Ten ekspres moim zdaniem akurat pod względem systemu spieniania mleka
jest świetny. I przy tym dodatkowego mycia jest stosunkowo mało w
porównaniu z innymi ekspresami.

Ma niestety wiele innych wad, o których częściowo pisałam już wcześniej.
Z wad o których chyba nie pisałam, dodałabym jeszcze brak prowadzenia
np. przy wymianie filtra albo czyszczeniu. Trzeba każdorazowo szukać
instrukcji albo robić na czuja, co nie zawsze się sprawdza.

> Dodatkowo
> ten kubek jest łatwy w użyciu ale niestabilny a jakoś trzeba mleko w
> chłodzie przechować. Więc jak dwa razy się wylało w lodówce, to już
> nikomu się nie chce myć pół lodówki.

Zdarzyło mi się może ze 3 razy w ciągu ładnych kilku lat, że kubek się
przewrócił.

> Wystarczy zrobić zwykłą kawę a mleko dodać sobie  z dzbanuszka.

Miłośnikom americano może wystarczy, ale amatorom cappuccino na pewno nie.

--
Ewa

Noże kuchenne - ?
Tuńczyk, szlachetniejszy kuzyn makreli
Pączki
Najmodniejsze sałatki warstwowe
Kuchenka gaz-elektr. Wrozamet Mastercook