Pączki

1. Data: 2021-02-12 15:44:24

Temat: Pączki
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego nie mogę znaleźć tutaj żadnych wpisów dotyczących "tłusto
czwartkowej" tradycji?
Bo ja wczoraj, wbrew zdecydowanemu protestowi żony, postanowiłem usmażyć
pączki. :) To już trzecia potrawa, którą zrobiłem w swoim życiu!
Cała rodzina (bez wyjątku!) zostawiła pączki wystane od piątej rano u
Zagoździńskich, z zeżarła moją produkcję. SZOK! Teraz upominają się o
więcej, Zaraz znów biorę się do roboty.
A przepis wziąłem stąd:
https://www.youtube.com/watch?v=FrrQ5ro-TMs
Szukałem takiego przepisu, który pozwoli mi wykorzystać moje urządzenie,
zwane robotem planetarnym. :)

--
-
Akarm

2. Data: 2021-02-13 16:27:45

Temat: Re: Pączki
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-02-12 o 15:44, Akarm pisze:
> Dlaczego nie mogę znaleźć tutaj żadnych wpisów dotyczących "tłusto
> czwartkowej" tradycji?
> Bo ja wczoraj, wbrew zdecydowanemu protestowi żony, postanowiłem usmażyć
> pączki. :)

Nie było wpisu o pączkach, bo robiliśmy faworki.

3. Data: 2021-02-13 17:25:39

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2021 o 16:27 cef <c...@i...pl> pisze:

> Nie było wpisu o pączkach, bo robiliśmy faworki.

Oczywiście, bo pączki to się kupowało w małych lokalnych cukierniach, żeby
je ratować po lockdownie!
U Magdy Gessler po 11 PLN sztuka, ale u prawdziwego cukiernika normalna
cena to była w okolicach 3..4 PLN.

--
Trefniś

4. Data: 2021-02-13 19:25:36

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-02-13 o 17:25, Trefniś pisze:

> Oczywiście, bo pączki to się kupowało w małych lokalnych cukierniach,
> żeby je ratować po lockdownie!
> U Magdy Gessler po 11 PLN sztuka, ale u prawdziwego cukiernika normalna
> cena to była w okolicach 3..4 PLN.

Owszem, kupiłem pączki w lokalnej cukierni
(bo w lokalnym sklepie bywały w tłusty czwartek tak
przemysłowe pączki, że zjeść to było trudno)
ale nie był to specjalnie udany zakup.
Cena 3,0 i 3,5 (z lukrem i powidłami) ale pożałowali cukru
a dodatkowo ten droższy
straszliwy gniot - chyba zrobiony tydzień przed terminem
i zapomnieli odświeżyć.

5. Data: 2021-02-13 22:27:31

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 13 lutego 2021 o 19:25:37 UTC+1 cef napisał(a):

> [...]
> a dodatkowo ten droższy
> straszliwy gniot - chyba zrobiony tydzień przed terminem
Jak byłem młody i piękny to stary i brzydki cukiernik, taki z dziada pradziada dał mi
radę. Nigdy nie kupuj pączków w tłusty czwartek.

6. Data: 2021-02-13 23:00:15

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak byłem młody i piękny to stary i brzydki cukiernik, taki z dziada pradziada dał
mi radę. Nigdy nie kupuj pączków w tłusty czwartek.

Dlatego jak kupuję w tłusty czwartek, to staram się wybrać jakieś
szczególne, zeby chociaż była minimalna szansa, że będą normalne.
I kilka razy się udało. Pamiętam, że kilka lat temu kupiłem na stacji BP
pączki firmowane nazwą Blikle. Były świeże, słodkie, puchate -
nie pamiętam ceny, ale było jakoś drogo i dlatego
w ogóle jeszcze były w sprzedaży późnym popołudniem.

7. Data: 2021-02-14 11:30:51

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.02.2021 o 23:00, cef pisze:

> kupiłem na stacji BP
> pączki firmowane nazwą Blikle. Były świeże, słodkie, puchate -
> nie pamiętam ceny, ale było jakoś drogo i dlatego
> w ogóle jeszcze były w sprzedaży późnym popołudniem.

Jak widać, dużo zależy od smaku.
Kiedy pracowałem przy Nowym Świecie, skusiłem się na ciepłe pączki u
Bliklego. Dobrze, że przed zakupem większej ilości do domu, zjadłem
najpierw jedną sztukę na miejscu. Gorszych pączków nigdy nie jadłem -
ani wcześniej, ani później. Od tamtej pory na pączki chodziłem spory
kawałek dalej, do cukierni Pomianowskiego.
A teraz rodzina stwierdziła, że kupowanie pączków odchodzi do lamusa.
Przepis jest na tyle prosty, że w zasadzie nie musiałbym zapisywać. ;)
Zapamiętałem. :)
Największy problem, to dokładne zalepienie nadzienia. Nie zawsze mi się
udaje. :(

--
-
Akarm

8. Data: 2021-02-14 14:25:07

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-02-14 o 11:30, Akarm pisze:
> [...]

> Zapamiętałem. :)
> Największy problem, to dokładne zalepienie nadzienia. Nie zawsze mi się

Hmmm, jeśli obejrzałeś ten film, który polecasz jako przepis,
to chyba wyraźnie widać, że nadzieniem się napełnia
już gotowe pączki po usmażeniu. Czy słabo zapamiętałeś
czy przyjąłeś inna technologię?

9. Data: 2021-02-14 14:29:43

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bliklego. Dobrze, że przed zakupem większej ilości do domu, zjadłem
> najpierw jedną sztukę na miejscu. Gorszych pączków nigdy nie jadłem -

A ja z kolei nigdy nie trafiłem później na pączki od Bliklego nigdzie,
a w sumie to może z raz kiedyś udało mi się kupić
smaczne pączki w tłusty czwartek.

10. Data: 2021-02-14 18:57:53

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.02.2021 o 14:25, cef pisze:

> Hmmm, jeśli obejrzałeś ten film, który polecasz jako przepis,
> to chyba wyraźnie widać, że nadzieniem się napełnia
> już gotowe pączki po usmażeniu. Czy słabo zapamiętałeś
> czy przyjąłeś inna technologię?

Przed przystąpieniem do robienia pączków obejrzałem trochę filmów,
przeczytałem wiele przepisów i komentarzy. Wszędzie było podobnie,
zasadnicze różnice występowały praktycznie wyłącznie w sposobie
nadziewania. Przy czym przeważały opinie, że smaczniejsze są smażone
razem z nadzieniem.
Zatem zrobiłem pączki, korzystając z precyzyjnych wskazówek na
podlinkowanym filmie, z tą jedną modyfikacją. :) Swoją drogą, będę
musiał kiedyś spróbować nadziewać po usmażeniu, ciekaw jestem czy
różnica w smaku będzie odczuwalna.

--
-
Akarm

Najmodniejsze sałatki warstwowe
Kuchenka gaz-elektr. Wrozamet Mastercook
Kapusta z soczewica
Piernik dojrzewający - epilog
Farsz do pierogow