Kapusta z soczewica

1. Data: 2021-01-03 23:03:08

Temat: Kapusta z soczewica
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiona tak jak kapusta z grochem. Smaczna.

2. Data: 2021-01-04 08:38:08

Temat: Re: Kapusta z soczewica
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zrobiona tak jak kapusta z grochem. Smaczna.

Jak się robi kapustę z grochem?
Bo ja robię tak, że kapusta w sklepie
i groch też a ja przechodzę obok, bo jakoś mnie połączenie
tych rzeczy nie fascynuje kulinarnie.
Zaiste bardzo smaczne.

3. Data: 2021-01-04 18:33:35

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 08:38:11 UTC+1 cef napisał(a):
> Jak się robi kapustę z grochem?
> Bo ja robię tak, że kapusta w sklepie
> i groch też a ja przechodzę obok, bo jakoś mnie połączenie
> tych rzeczy nie fascynuje kulinarnie.
> Zaiste bardzo smaczne.
O gustach i smakach się nie dyskutuje.

4. Data: 2021-01-05 04:49:04

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2021-01-04, cef <c...@i...pl> wrote:

> Jak się robi kapustę z grochem?
> Bo ja robię tak, że kapusta w sklepie
> i groch też a ja przechodzę obok, bo jakoś mnie połączenie
> tych rzeczy nie fascynuje kulinarnie.
> Zaiste bardzo smaczne.

Kwestia gustu a może przyzwyczajeń. U nas na święta zawsze była. U mojej
małżonki nigdy. Postanowiłem więc po raz piewszy zrobić :) Tam są jeszcze
grzyby, duzo grzybów. Suszone. Trochę pomagają. Uzyłem też czarnego
grochu - pomyslałem, niech przynajmniej ciekawie wygląda. No i wyszło
całkiem dobre, ale nie tak, aby stanowiło konkurencję dla innych potraw
kapuścianych ze sztandarowym bigosem.

Ale jak kto bezmięsny to w sumie chyba nie najgorsze danie. Ale ja nie
jestem bezmięsny.

Apropos bezmięsnych i soczewicy, to mozna na niej zrobić świetne curry.
Po raz pierwszy cos mi bezmiesnego typu curry smakowało tak, że sobie
dokładałem, ale też nie na tyle, żebym się zainteresował zrobieniem.

--
Marcin

5. Data: 2021-01-05 09:40:27

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i wyszło
> całkiem dobre, ale nie tak, aby stanowiło konkurencję dla innych potraw
> kapuścianych ze sztandarowym bigosem.

Jakie te inne kapuściane potrawy oprócz bigosu?
U mnie zdarza się, że na stół trafia kapusta z grzybami
czy pierogi z kapustą i grzybami. Czy to już wyczerpuje
zestaw "inne potrawy kapuściane"?

6. Data: 2021-01-05 10:07:20

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2021-01-05, cef <c...@i...pl> wrote:

> Jakie te inne kapuściane potrawy oprócz bigosu?
> U mnie zdarza się, że na stół trafia kapusta z grzybami
> czy pierogi z kapustą i grzybami. Czy to już wyczerpuje
> zestaw "inne potrawy kapuściane"?

Gołąbki.
Krokiety.

Z niestandardowych: smażone kapusta kiszona z kawałkami kurczaka (też
znam wariant z dodatkiem musztardy). Zdarzyło mi się też piec chleb z
kapusta kiszoną.

--
Marcin

7. Data: 2021-01-05 16:55:39

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gołąbki.
> Krokiety.

Aaaa. Nie wiem dlaczego, ale jakoś zawęziłem
swoje myślenie o kapuście tylko do światecznych
potraw.

8. Data: 2021-01-10 10:59:30

Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O gustach i smakach się nie dyskutuje.

Nieprawda. Dyskutuje się. To fakt.

Pytanie czy powinno sie dyskutować?
Ja uważam że tak.

9. Data: 2021-01-10 11:11:38

Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 05.01.2021 o 09:40, cef pisze:

> Jakie te inne kapuściane potrawy oprócz bigosu?
> U mnie zdarza się, że na stół trafia kapusta z grzybami
> czy pierogi z kapustą i grzybami. Czy to już wyczerpuje
> zestaw "inne potrawy kapuściane"?

Ja pamiętam z czasów młodości jak się kupowało na mieście
takie bułki jak do hot-doga faszerowane farszem z kapusty, cebuli i
pieczarek.
Takie maszynki mieli do robienia tego, z szpicami na których
były nadziewane i podgrzewane te bułki.

I ja w domowym zakresie odtwarzam ta potrawę, i lubię.

Czyli robimy farsz.
Pieczarki, kapusta - kiszona głównie plus świeżej też trochę dosypuję,
pieczarki no i cebula. Dusić jak najdłużej.

Wpycham to dziury zrobionej w podgrzanej bułce i jest git.

10. Data: 2021-01-11 09:47:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.01.2021 o 11:11, robot pisze:

> [...]
> były nadziewane i podgrzewane te bułki.
>
> I ja w domowym zakresie odtwarzam ta potrawę, i lubię.

Ha ha, musisz pochodzić z okolic i mojego dzieciństwa, bo też to
pamiętam. Zawsze w drodze ze szkoły zachodziło się do budki z takimi
bułami. Co więcej - dla mnie tak właśnie powinien wyglądać hot-dog.
Dopiero dużo później ze zdziwieniem odkryłam, że powszechnie znane
hot-dogi są z parówką.

Ewa

Piernik dojrzewający - epilog
Farsz do pierogow