Kapusta z soczewica

11. Data: 2021-01-11 10:11:29

Temat: Re: Kapusta z soczewica
Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2021-01-10 o 11:11, robot pisze:

> Ja pamiętam z czasów młodości jak się kupowało na mieście
> takie bułki jak do hot-doga faszerowane farszem z kapusty, cebuli i
> pieczarek.
> Takie maszynki mieli do robienia tego, z szpicami na których
> były nadziewane i podgrzewane te bułki.
>
> I ja w domowym zakresie odtwarzam ta potrawę, i lubię.
>
> Czyli robimy farsz.
> Pieczarki, kapusta - kiszona głównie plus świeżej też trochę dosypuję,
> pieczarki no i cebula. Dusić jak najdłużej.
>
> Wpycham to dziury zrobionej w podgrzanej bułce i jest git.

Do tej dziury wpychało sie kiełbaski leszczyńskie... Ach, co to był za
skład :)
Mięso drobiowe odkostnione mechanicznie, skórki wp., kasza manna,skrobia
ziemn, saletra, przyprawy naturalne.
O jakości świadczył fakt, że były BEZ kartek!!!!!
pozdr nostalgicznie
Stefan

12. Data: 2021-01-11 10:48:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan FEniks napisał:

> Ha ha, musisz pochodzić z okolic i mojego dzieciństwa, bo też to
> pamiętam. Zawsze w drodze ze szkoły zachodziło się do budki z takimi
> bułami. Co więcej - dla mnie tak właśnie powinien wyglądać hot-dog.
> Dopiero dużo później ze zdziwieniem odkryłam, że powszechnie znane
> hot-dogi są z parówką.

Raczej dzieciństwo przypadło na ten sam okres. Hot-dogi pojawiły
się za Gierka, gdzieś tak w połowie, jako jeden z powiewów Zachodu.
Nie stały się od razu bardzo powszechne, choćby ze wzgjędu na wkład
dewizowy -- diwajs do robienia dziury w bułce rozgrzanym szpikulcem
pochodził z importu. Gdy rozpowszechniły się na dobre, to jak raz
zabrakło parówek, więc rozpoczęto prace badawczo-rozwojowe nad
opracowaniem wkładu zastępczego. Z biegiem czasu zmniejszał się
w nim udział pieczarek, a rósł udział kapusty, który na początku
był zerowy.

Jarek

--
Kiedy jeść będziemy mięso,
czy już premier to z Wałęsą

13. Data: 2021-01-11 10:52:32

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2021-01-13 13:29:28

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2021-01-11, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> bułami. Co więcej - dla mnie tak właśnie powinien wyglądać hot-dog.
> Dopiero dużo później ze zdziwieniem odkryłam, że powszechnie znane

Również coś podobnego pamiętam, tylko za diabła nie pamiętam w tym
kiszonej kapusty. Kapusta zwykła, cebula, pieczarki.

--
Marcin

15. Data: 2021-01-13 20:05:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Również coś podobnego pamiętam, tylko za diabła nie pamiętam w tym
> kiszonej kapusty. Kapusta zwykła, cebula, pieczarki.

To może dlatego nikt tutaj nie pisał o kiszonej w kontekście tej potrawy.

Ja nie pamiętam, jaka tam była kapusta. Fakt, że było dość pikantne i
przypominało nieco bigos, ale bezmięsny.

Ewa

Piernik dojrzewający - epilog
Farsz do pierogow
Zdrowe odżywianie