Piernik dojrzewający - epilog

1. Data: 2020-12-28 15:26:01

Temat: Piernik dojrzewający - epilog
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Przez kilka ostatnich lat robiłam piernik mniej więcej wg tego przepisu:
https://cupcakefactory.pl/piernik-staropolski-dlugod
ojrzewajacy/

Z pewnymi modyfikacjami powstałymi w wyniku grupowych dyskusji, z
różnymi wariacjami na temat (komu zależy, ten znajdzie w archiwum).
Jedno zwykle było stałe - ciasto przygotowywałam ok. 3 tygodni wcześniej.

W tym roku miałam nie robić piernika w ogóle, ale w ostatniej chwili
zmieniłam zdanie, tzn. jakieś 4 dni przed wigilią. Piernik wyszedł
równie dobry co zwykle. To całe dojrzewanie może miało sens kiedyś w
dawnych czasach, kiedy może nie było powszechnie dostępnych spulchniaczy
w postaci sody, ale obecnie to pic na wodę. Jedyne co - warto oczywiście
ten piernik przełożyć przynajmniej dzień wcześniej powidłami czy jakimś
kremem, wtedy pięknie zmięknie i nabierze dodatkowego smaku.

Ewa

2. Data: 2020-12-28 17:30:21

Temat: Re: Piernik dojrzewający - epilog
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To całe dojrzewanie może miało sens kiedyś w dawnych czasach, kiedy
> może nie było powszechnie dostępnych spulchniaczy w postaci sody,
> ale obecnie to pic na wodę.

Czasy się zmieniają, dziatwa teraz dojrzewa szybciej, więc i (stare)
pierniki też mogą.

--
Jarek

3. Data: 2020-12-28 21:23:04

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Czasy się zmieniają, dziatwa teraz dojrzewa szybciej, więc i (stare)
> pierniki też mogą.

W dodatku im starszy, tym lepszy.

Ewa

Farsz do pierogow