pyry z gzikiem

1. Data: 2020-11-25 09:48:25

Temat: pyry z gzikiem
Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesałem ostatnio internet w poszukiwaniu nowych inspiracji kulinarnych.
Czy jest tu ktoś z okolic Katowic kto by mi podpowiedział co się robi tradycyjnie na
Śląsku na szybki obiad ?
Mam sentyment do tego regionu nie tylko kulinarny ...

W Poznaniu to pyry z gzikiem.
Pyry w mundurkach (ja robię na golasa:) plus twaróg ze szczypiorkiem.
Można to lubić albo nie)).

2. Data: 2020-11-25 13:28:03

Temat: Re: pyry z gzikiem
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.11.2020 o 09:48, dwa cepeliny pisze:
> Czesałem ostatnio internet w poszukiwaniu nowych inspiracji kulinarnych.
> Czy jest tu ktoś z okolic Katowic kto by mi podpowiedział co się robi tradycyjnie
na Śląsku na szybki obiad ?

Nie jestem z Katowic ani okolic, ale zgaduję, że może kluski śląskie ze
skwarkami? Tyle tylko, że nie wiem, czy taki szybki ten obiad.

> W Poznaniu to pyry z gzikiem.
> Pyry w mundurkach (ja robię na golasa:) plus twaróg ze szczypiorkiem.
> Można to lubić albo nie)).

Najprostsze i najszybsze - nomen omen - są leniwe. Ale ja z Kujaw
pochodzę, a rodzice i dziadkowie z pogranicza Kujaw i Wielkopolski.

Pyr z gzikiem nigdy nie jadłam.

Ewa

3. Data: 2020-11-25 14:42:15

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pyr z gzikiem nigdy nie jadłam.

Ziemniaki z twarogiem to specyficzna rzecz.
Jako dziecko nie miałem za bardzo wyboru ale w końcu organizm się przyzwyczaił.)

Dobrze przyprawiony gzik wbrew pozorom jest doskonały.
Niektórzy dodają skwarki na wierzch ale mi to nie pasuje.

Dzięki za twój pomysł na obiad. Już mam ochotę.

4. Data: 2020-11-25 15:08:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

dwa cepeliny piszą:

> Ziemniaki z twarogiem to specyficzna rzecz.

Pierogi ruskie też na tym polegają, więc trudno tu o specyfice
poznańskiej mówić.

--
Jarek

5. Data: 2020-11-25 17:00:54

Od: dwa cepeliny <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Wednesday, November 25, 2020 at 3:09:03 PM UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:
> dwa cepeliny piszą:

> Pierogi ruskie też na tym polegają, więc trudno tu o specyfice
> poznańskiej mówić.
>
> --
> Jarek

Porównujesz dwa światy.
Specyfika zależy od kryteriów wartości i całej tej reszty...
Pierogi ruskie są koherentne, a gzik z pyrami nie.

Po prostu zgódź się )).

6. Data: 2020-11-25 17:29:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

dwa cepeliny piszą:

> Porównujesz dwa światy.

Z atomów wodoru, węgla i tlenu da się zmontować każdy nasz posiłek.
Reszta tablicy Mendelejewa to tylko przyprawy. Wszystko to jest
jednym światem.

> Specyfika zależy od kryteriów wartości i całej tej reszty...
> Pierogi ruskie są koherentne, a gzik z pyrami nie.

Dlatego prawdopodobnie są lepsze. Tu widać przewagę ruskiej techniki.

> Po prostu zgódź się )).

Gdzież wtedy dyskusja będzie?

Jarek

--
Jeden jest rytm, jeden rytm, jeden jest węgiel i tlen
Zwykłą losu koleją -- praca, posiłek i sen

7. Data: 2020-11-25 17:29:51

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.11.2020 um 09:48 schrieb dwa cepeliny:
> [...]
>
> W Poznaniu to pyry z gzikiem.
> Pyry w mundurkach (ja robię na golasa:) plus twaróg ze szczypiorkiem.

W Berlinie i okolicach to też znana potrawa. Tylko tu twaróg jest bez
siusiającego piorka, za to z olejem lnianym. Tego oleju nie znoszę,
pachnie pokostem, ale potrawa jako taka jest wszechobecna jako defałtowa
w stołówkach. W domu też często robimy, do twarogu dajemy różne
przyprawy, coby lepsze było. Piorek też

Waldek

8. Data: 2020-11-25 20:11:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.11.2020 o 14:42, dwa cepeliny pisze:

> Dobrze przyprawiony gzik wbrew pozorom jest doskonały.

Ależ ja przeciwko gzikowi nic nie mam. Uwielbiam dobrze przyprawiony
twaróg ze śmietaną, ew. jogurtem.

Ewa

9. Data: 2020-11-25 20:19:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> dwa cepeliny piszą:

> Pierogi ruskie też na tym polegają, więc trudno tu o specyfice
> poznańskiej mówić.

Owszem, jest to bardzo specyficzne połączenie, którego ja w dzieciństwie
w ogóle nie zaznałam. Pierogi ruskie poznałam dopiero we Wrocławiu, po
raz pierwszy jako pierogi domowe. W kultowym barze Miś. Postanowiłam
zamówić to, co zamawiała większość i mocno mnie zdziwiło, że te pierogi
wypełnione są masą ziemniaczaną z dodatkiem twarogu. Współbiesiadnicy
patrzyli na mnie z równym zdziwieniem, co ja na te pierogi.

Ewa

10. Data: 2020-11-25 20:20:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.11.2020 o 17:29, Waldemar pisze:

> Tylko tu twaróg jest bez siusiającego piorka

> Piorek też

A co to są te piórka? Szczypiorek? Koperek?

Ewa

Garnek
ogorki duzo solne
maczanie bułki w mleku