Jaka krajalnica do frytek?

1. Data: 2020-08-01 23:41:01

Temat: Jaka krajalnica do frytek?
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

Kupiłem kilka lat temu krajalnicę do frytek z Lidla, taką plastikową,
typu "wyciskarka do czosnku". W sumie wytrzymała te kilka lat
sporadycznego używania, ale noże w końcu się pogieły i na tym koniec.

Rozgladam się więc za czymś nie za drogim. Widzę dwa typy: podobne do
"wyciskarki do czosnku", całe plastikowe oraz metalowe typu tłok i
rączka/dzwignia.

Obie mają bardzo różne opinie, ale niestety co chwiel potykam się o
takie, że noże się połamały na pierwszym ziemniaku ...

OK.

Ile powinienem wydać i co kupić aby sie nie rozpadło? I gdzie to kupić?

Robie frytki ze 3x w miesiącu z 8 ziemniaków średniej wielkości. Czyli
używam tyle co nic.

Znaczam, że nie sztuka kupić za 600zł. Mnie interesuje coś tanie, ale
już na tyle solidne że kroi frytki i nie rozpada się. Sądząc po
opiniach, krajalnice za 50zł to bład. Jaką więc kupić?

Widze na ten przykąłd krajalnicę WESTMARK w mediaexpert. Super, są nawet
opinie, ale to są opnie z gatunku "już polecam bo udało mi się pokroić
jeden ziemniak". Potrzebuje troche informacji o tym czy nie padnie na
trzecim ;)

2. Data: 2020-08-01 23:49:17

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Przy takim zużyciu frytek kup paczkę mrożonych.

3. Data: 2020-08-02 06:37:51

Temat: Re: Jaka krajalnica do frytek?
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 01/08/2020 23:49, 4...@g...com wrote:
> Przy takim zużyciu frytek kup paczkę mrożonych.

To nie to samo w smaku.

4. Data: 2020-08-02 10:28:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.08.2020 o 23:41, heby pisze:

> [...]
> nawet opinie, ale to są opnie z gatunku "już polecam bo udało mi się
> pokroić jeden ziemniak". Potrzebuje troche informacji o tym czy nie

Krajalnica za parę złotych wystarczyła Ci na parę lat - to chyba dobrze?
Ta z Westmark nie jest chyba aż taka droga, żeby nie zaryzykować zakupu?
Z tymi urządzeniami jest podobnie jak z wyciskarką do czosnku - im
prostsza w budowie i obsłudze, tym trwalsza. A i te do czosnku mają
ograniczoną żywotność, trzeba się liczyć z wymianą co jakiś czas. Jeśli
chcesz być bardziej ekologiczny, to kup metalową. Jeśli jeszcze bardziej
ekologiczny, to zadowól się zwykłym nożem.

Ewa

5. Data: 2020-08-02 14:33:47

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Dlatego proponuję Ci kupno frytek bo kupne lepsze. Nie masz dostępu do gatunków
ziemniaków na frytki. Jak zrobisz z bryzy do gotowania to będą gorsze. Widziałeś
gdzieś w sprzedaży odmiany Bintje, Etiuda, Finezja?

6. Data: 2020-08-02 14:57:25

Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-08-01, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> Robie frytki ze 3x w miesiącu z 8 ziemniaków średniej wielkości. Czyli
> używam tyle co nic.

Przy takiej ilosci to bym w ogole nie zawracal sobie glowy krajalnica do
frytek. Coz za problem pokroic kilka takich ziemniakow na frytki?

7. Data: 2020-08-02 15:40:18

Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 02/08/2020 14:33, 4...@g...com wrote:
> Dlatego proponuję Ci kupno frytek bo kupne lepsze.

Mimo, że uważam, że gorsze ;)

Zaproponuj wobec tego dobre frytku kupne. Sprawdziłem kilka z dyskontów
i są gorsze w smaku niż robione ręcznie.

To może byc też kwestia gustu ale na to nic nie poradzę.

> Nie masz dostępu do gatunków ziemniaków na frytki.

Na te gotowe też nie mam. Mogę wierzyć na słowo napisom na worku, ale
tam zazwyczaj jakies teksty typu "wyselekcjonowane odmiany kopane w
świetle księżyca" itp bredzenie.

8. Data: 2020-08-02 15:44:40

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-08-02 o 14:33, 4...@g...com pisze:
> Dlatego proponuję Ci kupno frytek bo kupne lepsze. Nie masz dostępu do gatunków
ziemniaków na frytki. Jak zrobisz z bryzy do gotowania to będą gorsze. Widziałeś
gdzieś w sprzedaży odmiany Bintje, Etiuda, Finezja?

Etiuda i Finezja sa dostępne na Ryneczku Lidla, praktycznie cały czas, w
Tesco bywają dość często. Trzeba czytac etykiety...
pozdr
Stefan

Avast.

9. Data: 2020-08-02 16:44:22

Od: 4...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Daleko mam do Lidla to nie wiedziałem jakie mają ziemniaki na ryneczku. Ale jest net
i jak czegos nie ma w necie to znaczy że tego nie ma. Sprawdziłem Lidla w różnych
kombinacjach pod kątem ziemniaków. I mają różne. Mają wczesne, krajowe, importowane,
najtańsze itd. O tym że któreś Etiuda albo inaczej się nazywają nie napisali. No
dobra. Są na ryneczku Lidla. A obok tego ryneczku zamrażarki a w nich z 5 różnych
rodzajów paczkowanych frytek plus jedne na wage.

10. Data: 2020-08-14 01:35:36

Od: Jonathan Busbee <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Saturday, August 1, 2020 at 4:49:18 PM UTC-5, 4...@g...com wrote:
> Przy takim zużyciu frytek kup paczkę mrożonych.

Swieze czy suche?
Mrożenie drożdży
Czy ktoś tu jeszcze gotuje?
czemu tu pusto