Mrożenie drożdży

1. Data: 2020-07-03 15:07:21

Temat: Mrożenie drożdży
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Puk puk, jest tam kto?

Mroziliście kiedyś świeże drożdże?

Moje po rozmrożeniu rozpływają się. Czy to normalne?

Ewa

2. Data: 2020-07-03 15:09:47

Temat: Re: Mrożenie drożdży
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2020 o 15:07, FEniks pisze:
> Puk puk, jest tam kto?
>
> Mroziliście kiedyś świeże drożdże?
>
> Moje po rozmrożeniu rozpływają się. Czy to normalne?

I wygląda na to, że ich wartość po mrożeniu znacznie spada, tzn. ciasto
gorzej wyrasta.

Już lepiej chyba stosować suszone niż mrozić.

Ewa

3. Data: 2020-07-03 15:34:09

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]

Normalne jest, że żywy organizm (który nie jest dajmy na
to niesporczakiem) zamrożenia nie przeżyje.

> I wygląda na to, że ich wartość po mrożeniu znacznie spada,
> tzn. ciasto gorzej wyrasta.

Zostaja niedobitki, jak w armii Napoleona pod Moskwą, które
za robotę się biorą.

> Już lepiej chyba stosować suszone niż mrozić.

Z koniecznością przetrwaniem suszy grzyby te mogły mieć wcześniej
do czynienia, więc faktycznie, pewnie lepiej sobie z tym radzą.
Zastanawiam się po co w ogóle mrozić. W temperaturze około zera
powinny dać sie stosunkowo długo przechować w stanie nieaktywnym.

--
Jarek

4. Data: 2020-07-03 18:12:23

Od: Bischoop <B...@v...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-03, FEniks <x...@p...fm> wrote:
> [...]
Raczej nie powinno, moga byc na przyklad wilgotne ale nie zeby sie
rozplywaly.

5. Data: 2020-07-03 20:10:47

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Normalne jest, że żywy organizm (który nie jest dajmy na
> to niesporczakiem) zamrożenia nie przeżyje.

Gdzieś czytałam sugestię, że mrozić można, to sprawdziłam.

> Zastanawiam się po co w ogóle mrozić. W temperaturze około zera
> powinny dać sie stosunkowo długo przechować w stanie nieaktywnym.

Zrobiłam sobie zapas na początku kwarantanny na wszelki wypadek. Teraz
wypada je zużyć.

Ewa

6. Data: 2020-07-03 20:11:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.07.2020 o 18:12, Bischoop pisze:

> Raczej nie powinno, moga byc na przyklad wilgotne ale nie zeby sie
> rozplywaly.

Moje się rozpływają niestety. Może za długo były zamrożone, ok. 3 miesięcy?

Ewa

7. Data: 2020-07-03 21:21:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Gdzieś czytałam sugestię, że mrozić można, to sprawdziłam.

Z tego co skądeś pamiętam, przy mrożeniu żywych komórek i tkanek,
stosuje się glicerynę, która zapobiega niszczeniu wnętrza komórki
przez wzrastające kryształki lodu.

> Zrobiłam sobie zapas na początku kwarantanny na wszelki wypadek.
> Teraz wypada je zużyć.

Na początku szukałem w różnych sklepach, drożdży nigdzie nie mieli.
Bo plan miałem taki, żeby piec, a nie chodzić do sklepu po chleb.
No ale ani nie piekłem, ani nie miałem możności zamrożenia. Może to
i lepiej, bo bym teraz musiał się zastanawiać co wypada.

--
Jarek

8. Data: 2020-07-03 23:18:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Na początku szukałem w różnych sklepach, drożdży nigdzie nie mieli.
> Bo plan miałem taki, żeby piec, a nie chodzić do sklepu po chleb.

Mnie się udało kupić w moim osiedlowym sklepiku, bo też taki miałam
zamiar, żeby piec. Poza tym nastawiłam też zakwas na chleb. A stanęło na
tym, że chodziliśmy do piekarni po chleb raz w tygodniu i mroziliśmy.

Ewa

9. Data: 2020-07-04 01:13:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2020 o 23:18 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> [...]
> zamiar, żeby piec. Poza tym nastawiłam też zakwas na chleb. A stanęło na
> tym, że chodziliśmy do piekarni po chleb raz w tygodniu i mroziliśmy.

Niepotrzebnie słuchasz tego bełkotu.

Drożdże powinny doskonale znieść mrożenie, jest cała masa materiałów w
sieci.
Znajdziesz je sama, albo pomoże Ci kumpel -
informatyk/elektronik/besserwisser.

Twoje problemy mogły się wziąć stąd, że zamrażałaś drożdże już na granicy
przydatności (chodzi o ich właściwości, nie termin w formie daty na
opakowaniu).

Osobiście polecam również suszenie drożdży piekarskich w domu, to chyba
nawet lepsze i bezpieczniejsze od mrożenia. Zresztą suszenie drożdży (a w
zasadzie zaczynu/zakwasu) stosowane było od stuleci. Materiały również w
sieci.
Oczywiście drożdże/zaczyn/zakwas do suszenia również muszą być w
doskonałej kondycji.

--
Trefniś

10. Data: 2020-07-04 08:48:16

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-07-03 o 20:10, FEniks pisze:

> Zrobiłam sobie zapas na początku kwarantanny na wszelki wypadek. Teraz
> wypada je zużyć.

Ja też mam zamrożone z początków pandemii.
Ale skoro są świeże dostępne, to się kupuje na bieżąco.
Jedne są zamrożone w tym papierku/złotku w którym były,
drugie w zamkniętym plastikowym pojemniczku.
Doktoryzować się z tego nie będę, ale jak dokonam
podmiany wsadu mrożonego, to podzielę się uwagami
na temat jego kondycji.

Czy ktoś tu jeszcze gotuje?
czemu tu pusto
Tak nas trują!