Tak nas trują!

1. Data: 2020-01-22 21:39:01

Temat: Tak nas trują!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw rakotworczy Roundup używany do natychmiastowego ,,dojrzewania"
(czyt. powodowania rownoczesnego zasychania gryki aby móc ją zebrac w
dogodnym terminie i od razu wymłócić).
Teraz - PLASTIKOWE WORECZKI DO GOTOWANIA.

https://pl.sputniknews.com/polska/2020012211696512-n
a-glifosacie-sie-nie-skonczylo-kolejne-skazenie-kasz
y-gryczanej-sputnik/?fbclid=IwAR0RCsXj8nWe62ByuEstbc
6pSAV8BA3gnZItRxsqLj83_9kq_0XFP8-HjBY

W artykule mowa o plastikowych woreczkach do gotowania kasz, ryżu itd,
które wydzielają toksyczne substancje.
Od początku pojawienia się tak pakowanych produktów miałam do tego
,,woreczkowego" cudu obiekcje pod kątem ww. substancji - gotowanie plastiku
razem z jedzeniem wcale mi się nie podobało. Może ze dwa razy w ciągu tego
czasu użyłam czegoś takiego. Ale znam mnóstwo osob, które stale uzywają
tego paskudztwa! - w tym niestety także moje dorosłe dzieci, które moje
ostrzeżenia traktowały z uśmieszkiem wyższości nowego nad starym - no bo
,,po co sobie komplikować zycie" tradycyjnym gotowaniem :-(
Dodam, że choć zawsze tak ostrożna we wszystkim, to jednak nie ustrzegłam
się kulinarnych zagrożeń i od ...stu lat parzę herbatę ekspresową, bo
wygodniej. No i teraz mówi się o plastiku w tych torebkach! A przecież gdy
tylko pojawiły się te zgrzewane torebeczki herbaty, już nie składane i bez
sznureczka, od razu przemknęło mi przez głowę, że ten papier przecież musi
zawierać plastik, aby możliwe było tworzenie zgrzewu!
No i jakoś porzuciłam tę myśl na rzecz wygodnictwa. Ot, głupota ?

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

2. Data: 2020-01-25 11:22:32

Temat: Re: Tak nas trują!
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.01.2020 o 21:39, XL pisze:
> [...]
> zawierać plastik, aby możliwe było tworzenie zgrzewu!
> No i jakoś porzuciłam tę myśl na rzecz wygodnictwa. Ot, głupota ?

Pomyśleć że jeszcze jakieś 20-30 lat temu kasza gryczane była
reklamowana jako jeden z najzdrowszych produktów żywnościowych. Nie
wymagała nawozów i środków ochrony roślin. Trzeba by chyba rozliczyć
tego Wałęsę z obietnic - obiecywał Japonię a "wywalczył" i
"uszczęśliwił" Polaków  Ameryką.

3. Data: 2020-01-26 13:59:59

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL i...@g...pl ...

> [...]
> nie-skonczylo-kolejne-skazenie-kaszy-gryczanej-sputn
ik/?fbclid=IwAR0R
> CsXj8nWe62ByuEstbc6pSAV8BA3gnZItRxsqLj83_9kq_0XFP8-H

Żądana strona nie istnieje

Moze jakies tiny zeby nie łamac linków?

Z tego co czytałem, np Sonko twierdzi ze w ich woreczkach nie ma BPA.
Nie wiem jak inne firmy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

4. Data: 2020-02-13 17:09:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

https://tiny.pl/tsjth

> Z tego co czytałem, np Sonko twierdzi ze w ich woreczkach nie ma BPA.
> Nie wiem jak inne firmy.

W woreczkach może i nie ma BPA, ale plastik to plastik - składu nie
razbieriosz, bo plastik zawsze jakieś trutki zawiera, nie te, to inne. A
czy w w ich kaszy nie ma glifosatu z Roundup'u - tego nie napiszą.

Bóg nam dał rozum, to korzystajmy - plastik plus gotowanie(pieczenie) równa
się kłopoty na własne życzenie.

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

5. Data: 2020-02-17 11:02:14

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 13.02.2020 um 17:09 schrieb XL:

> [...]
> czy w w ich kaszy nie ma glifosatu z Roundup'u - tego nie napiszą.
>
> Bóg nam dał rozum, to korzystajmy - plastik plus gotowanie(pieczenie) równa

Ryżu i kasz w woreczkach nie uznaję od zawsze. Drogie i tylko można się
poparzyć. Mimo to strułem się ostatnio kaszą gryczaną z Polski, z
pobytem w szpitalu i 3 dni na kroplówce włącznie. Zawierała mykotoksyny.
Jakoś ostatnio nie mam apetytu na kaszę...

Waldek

6. Data: 2020-02-17 21:11:22

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.02.2020 o 11:02, Waldemar pisze:

> Ryżu i kasz w woreczkach nie uznaję od zawsze.

Podobnie ja. Zastanawiam się, skąd właściwie ich popularność. Ani to się
szybciej, ani lepiej nie gotuje - potrafi zrobić się papka z kaszy czy
ryżu, bo trudniej kontrolować stopień ugotowania. A w dodatku narzucona
jest ilość - wielokrotność woreczka.  Zdarzyło mi się skorzystać parę
razy, w czasach już bardzo odległych i nie ciągnie mnie do tego
rozwiązania w ogóle.

Ewa

7. Data: 2020-02-27 11:42:01

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-02-17 o 21:11, FEniks pisze:

> [...]
> szybciej, ani lepiej nie gotuje - potrafi zrobić się papka z kaszy czy
> ryżu, bo trudniej kontrolować stopień ugotowania. A w dodatku narzucona

Ja akurat czasem korzystam właśnie ze względu na tę określoną ilość.
Gotuję jeden woreczek, który jest mi potrzebny jako dodatek do
do dania zamawianego albo gotowego.
Ale mam ugotować ryż jako ryż czy kaszę jako kaszę,
to faktycznie też nie sięgam po woreczki.

8. Data: 2020-02-28 04:17:55

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-02-27, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
> do dania zamawianego albo gotowego.
> Ale mam ugotować ryż jako ryż czy kaszę jako kaszę,
> to faktycznie też nie sięgam po woreczki.

Pojemnik z ryżem a w środku miarka. Po cholerę jakiś woreczek? Nie
jestem na woreczki uwrażliwiony, ale np. bywa, że płuczę ryż przed
gotowaniem. Taki woreczek to uniemożliwia. Ale generalnie nie widzę
najmniejszej potrzeby używania. Odpowiednia miarka, jak się nie pamieta
to zapisać na pojemniku np. pełna szufla na osobę i wuala.

--
Marcin

9. Data: 2020-02-28 08:08:18

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najmniejszej potrzeby używania. Odpowiednia miarka, jak się nie pamieta
> to zapisać na pojemniku np. pełna szufla na osobę i wuala.

Akurat jako dodatek do dań używam mieszanek kilku gatunków i normalnie
nie chce mi się odmierzać miarkami ile ziarenek basmati a ile dzikiego.
Zużywam raptem jedną czy dwie paczki takiego ryżu na rok i mam zachowane
proporcje więc prościej jest dla mnie wrzucić woreczek niż gromadzić
kilka łyżeczek
czy robić jakieś zapiski na pojemniku. Płukanie ryżu nie ma specjalnie
znaczenia
jak gotujesz 100g.

10. Data: 2020-03-01 12:59:59

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

UĹźytkownik XL i...@g...pl ...

> W woreczkach może i nie ma BPA, ale plastik to plastik - składu nie
> razbieriosz, bo plastik zawsze jakieś trutki zawiera, nie te, to
> inne.

Czyli nie chodzi o BPA ale o coś innego na co nie ma jeszcze badan i nie
umiemy tego nazwac ale wiemy ze złe?

> A czy w w ich kaszy nie ma glifosatu z Roundup’u - tego nie
> napiszą.

Czyli postulujesz nie jesc kasz innych niz z własnego ogródka?

> Bóg nam dał rozum, to korzystajmy

No nareszcie! ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

Czy buraki zdążą się jeszcze zakisić
robot planetarny kenwood
domowe wino wytrawne
Blog o zdrowym odżywianiu