ogorki duzo solne

1. Data: 2020-10-12 12:14:48

Temat: ogorki duzo solne
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie robi takie typowe ogórki kiszone, które można dostać w kazdym
supermarkecie? NIEmałosolne znaczy. Tam jest po prostu więcej soli
dodane czy jak?

--
Marcin

2. Data: 2020-10-12 12:29:17

Temat: Re: ogorki duzo solne
Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sie robi takie typowe ogórki kiszone, które można dostać w kazdym
> supermarkecie? NIEmałosolne znaczy. Tam jest po prostu więcej soli
> dodane czy jak?

Niesamowite! Wujek gugiel nie podpowiedział?
Bo mnie na przykład to pokazał (wśród 858 przepisów i filmików - jak
kisić ogórki na zimę)
https://www.garneczki.pl/blog/jak-zakisic-ogorki/
pozdr
Stefan

Avast.

3. Data: 2020-10-12 12:31:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sie robi takie typowe ogórki kiszone, które można dostać w kazdym
> supermarkecie? NIEmałosolne znaczy. Tam jest po prostu więcej soli
> dodane czy jak?

Soli daje się tyle samo, ale więcej czasu w solance spędzają, więc siłą
rzeczy są bardziej słone.

Ewa

4. Data: 2020-10-12 13:27:56

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-10-12, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Soli daje się tyle samo, ale więcej czasu w solance spędzają, więc siłą
> rzeczy są bardziej słone.

Wszstkie przepisy, które widziałem mają istonie z grubsza tyle samo
soli... ca 1 łyżka soli na 1l wody do ogórasów. Ale coś mi się nie
zgadza, bo w tym litrze woda jest i może tak słona jak wspomniane ogórki
z beczki z marketu, ale tu przeciez jeszcze wchodzą ogórki, czyli jakby
tę wodę finalnie rozcienczyć 2-3x. No chyba, że te ogórki wchłaniają sól
z wody bardziej niż wynika to z prostego zmieszania roztworów (stanu
równowagi dyfuzyjnej pomiędzy ogórkami a zalewą), co z lekka brzmi mi
dziwnie.

--
Marcin

5. Data: 2020-10-12 15:28:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> soli... ca 1 łyżka soli na 1l wody do ogórasów. Ale coś mi się nie
> zgadza, bo w tym litrze woda jest i może tak słona jak wspomniane ogórki

Naprawdę z aż taką dokładnością potrafisz ocenić poziom słoności,
wziąwszy też poprawkę na zmianę smaku spowodowaną ukiszeniem i innymi
przyprawami? To gratuluję. :-)

> [...]
> z wody bardziej niż wynika to z prostego zmieszania roztworów (stanu
> równowagi dyfuzyjnej pomiędzy ogórkami a zalewą), co z lekka brzmi mi

Wg mnie wynika dokładnie z tej równowagi dyfuzyjnej - im dłużej ogórki
stoją w zalewie, tym więcej soli wciągną. Ewentualnie producenci
supermarketowi dodają nieco więcej soli do zalewy, tak też może być.
Zresztą ilość soli na litr wody w przepisach waha się od 1 do 2 na litr,
z tego co zauważyłam. Wszystko zależy od upodobań kiszącego. No i trzeba
wziąć też pod uwagę udział innych przypraw - czosnku, chrzanu - które
mają wpływ na smak, w tym na odczucie słoności. Nie jestem fanką
małosolnych, to dokładnie nie wiem, ale z jakiejś przyprawy można
zrezygnować przy kiszeniu na krótką metę, chyba z chrzanu.

Ewa

maczanie bułki w mleku
Jaka krajalnica do frytek?
Swieze czy suche?