Re: ogorki duzo solne

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: ogorki duzo solne
Date: Mon, 12 Oct 2020 11:27:56 GMT

On 2020-10-12, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Soli daje się tyle samo, ale więcej czasu w solance spędzają, więc siłą
> rzeczy są bardziej słone.

Wszstkie przepisy, które widziałem mają istonie z grubsza tyle samo
soli... ca 1 łyżka soli na 1l wody do ogórasów. Ale coś mi się nie
zgadza, bo w tym litrze woda jest i może tak słona jak wspomniane ogórki
z beczki z marketu, ale tu przeciez jeszcze wchodzą ogórki, czyli jakby
tę wodę finalnie rozcienczyć 2-3x. No chyba, że te ogórki wchłaniają sól
z wody bardziej niż wynika to z prostego zmieszania roztworów (stanu
równowagi dyfuzyjnej pomiędzy ogórkami a zalewą), co z lekka brzmi mi
dziwnie.

--
Marcin