DJ w Nowym Targu a gardło mojej siostry ....

1. Data: 2007-05-18 17:51:50

Temat: DJ w Nowym Targu a gardło mojej siostry ....
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Historia jak najbardziej serio....

Ciąg dalszy batali z bolącym gardłem mojej siostry.....

Moja siostrzyczka (którą przewlekle boli gardło - ciągły kaszel od 3, 4-ech
lat) ostatnio poszła na imprezę.
Tak się jednak złożyło iż DJ który grał tej na imprezie ... padł na sepsę.

http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34397,4112303.html

Jakoś się tak złożyło iż impeza na której bawiła się moja siostra była
zamkniętą (urodziny kolegi), więc Sanepid nie miał problemu z identyfikacją
osób przebywających w otoczeniu mojej siostry. Parę dni po śmierci DJ-ja
siostra (oczywiście jak najbardizej zdrowa pod względem Sepsy, ale chora od
3 lat na gardło) dostałą skierowanie na obowiązkowe profilaktyczne badania

Jak się okazało podstawowym badaniem w tym przypadku był wymaz z gardła.
Tak się złożyło iż moja siostra dostała w prezencie skierowanie na w/w
badanie , czyli o coś o co walczyła jak lew z lekarzami przyjmującymi w
przychodni rejonowej chyba już z trzy lata. (zawsze zamiast skierowania na
wymaz dostawała serię antybiotyków które owszem pomagały, ale nigdy nie
wyleczyły jej do końca....).

oto link z wynikami:
http://img524.imageshack.us/my.php?image=badaniefv2.
jpg

Jak widać z opisu badania mamy tu doczynienia z Bakterią Gronkowcem
Złocistym (staphylococcus aureus),
http://www.gronkowiec.pl/gronkowiec.html

Bakteriami z gatunku Klebsiella (Klebsiella)
http://www.psseswidnica.pl/szczepienia/klebsiella.ph

oraz

Bakteriami Paciorkowcami (Streptococcus)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Paciorkowce

Trochę dużo tego ustrojstwa jak na jedną biedną moją siostrzyczkę.....
Nadmieniam iż nie jest tak źle z moją siostrzyczką jak by wynikało z opisów
na tych stronach....

Nie wiem czy dobrze wnioskuję załączonego zdjęcia ale chyba próba wymazu
polega na poddawniau rozmnożonych "ustrojstwa" próbom na różne
antybiotyki...

I teraz pytanie do lekarzy... Czy owe ustrojstwa są jakoś specjalnie
groźne, czy może jest tak że gdyby każdemu z nas zrobić takie samo badanie
to wyszło by na iż wszyscy takowe posiadamy...? Czy może ich obecność
wykrywana jest tylko i wyłącznie u osób chorych ?.

Na w/w badaniu ukazane są antybiotyki którymi aplikowano te bakterie. Jak
widać nie wszystkie niektóre bakterie poddają się próbie "ogniowej" niektóre
nie...

Czy moglibyście zaproponowac jakeś konkretne połączenie paru (a może tylko
jednego) antybiotyków który dałyby konkretny efekt ? (a może nie
antybiotyków)

Chciałbym uzyskać na tej grupie konkretną odpowiedź, tak aby lekarze w
przychodni nie spławili mojej siostrzyczki byle czym....

Czy ktoś jest w stanie wnieś coś sensownego do tej dyskusji...?

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

2. Data: 2007-05-23 18:51:55

Temat: Re: DJ w Nowym Targu a gardło mojej siostry ....
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]

> to wyszło by na iż wszyscy takowe posiadamy...? Czy może ich obecność
> wykrywana jest tylko i wyłącznie u osób chorych ?.

przede wszystkim gratulacje dla dzielnego nowotarskiego sanepidu
Wykrył sepsę meningokokową. Jestem pod takim wrażeniem, że warto
chyba zaproponować wmurowanie tablicy w kamienicy, gdzie było
to wydarzenie. Po drugie siostra jest nosicielem zupełnie innych
bakterii, niż te, które zostały wykryte u nieszczęśnika.
Moje zdanie jest takie. Meningokoki są niejako dość powszechnymi
mimo wysztko bakteriamii i jeśli spowodowały sepsę u młodego
mężczyzny to jednak należałoby się zastanowić czy u niego nie
istniały jakieś przyczyny, które spowodowały osłabienie reakcji
immunologicznej u niego. Generalnie prawda jest taka, żaden antybiotyk
nie wyleczy trwale infekcji bakteryjnej jeśli dana osoba z jakiś
przyczyn sama zbyt słabo walczy z chorobą. I odwrotnie, jeśli
wśród pozostałych osób na tej imprezie znajdowały się osoby
z prawidłową odpornością immunologiczną to w zasadzie powinny
sobie poradzić z tą bakterią nawet jeśli nie zostałyby objęte
tzw. (w tym artykule) chemioprofilatktyką.

Tak więc doradzam nie popadania w panikę, ponieważ z meningokokami
prawdopodobnie spotkamy się wszyscy jeszcze nie raz.

Teraz odnośnie Twojej siostry -
1. Paciorkowiec jest dość powszechnie występującą bakterią
dlatego pracownia nawet nie wykonała w jego przypadku
antybiotykowrażliwości

2. Gronkowiec złocisty - wrażliwy jak widać jest na wszystkie
typowe antybiotyki w tym amoksycylinę z kwasem klawulonowym

3. tak jak gronkowiec Klebsiella jest również wrażliwa na większość
antybiotyków

tym samym jeśli Twoja siostra była leczona antybiotykami teoretycznie
powinna zostać wyleczona. Jeśli tak się nie stało to należy zastanowić
się dlaczego tak się stało. Być może ma przewlekłe ropne migdałki,
które trzeba usunąc, może martwy ząb, który jest źródłem ukrytego
zakażenia, może przewlekle chore zatoki

tym samym wskazana jest konsultacja laryngologa i dentysty

Pozdrowienia

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-05-24 08:42:54

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> typowe antybiotyki w tym amoksycylinę z kwasem klawulonowym
>
> 3. tak jak gronkowiec Klebsiella jest również wrażliwa na większość

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Tak też włąśnie podejrzeaałem iż znalezienie
tego typu ustrojstwa te są to żadna
rewelacja ...

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl