Danie jednogarnkowe z soczewicy (P)

1. Data: 2002-07-22 08:42:08

Temat: Danie jednogarnkowe z soczewicy (P)
Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Moze wstyd sie przyznac, ale dopiero wczoraj po raz pierwszy jadlam
soczewice!
Soczewice (zielona) namoczylam na noc (to chyba dlugo jak na
soczewice?). Potem gotowalam ja wraz z marchewka pokrojona w kostke +
Vegeta (wiem, wiem...). Na patelni podsmazylam kielbase z cebula, potem
dorzucilam na patelnie sparzone i obrane ze skorki pomidory, pokrojone w
kostke. Gdy wszystko sie ladnie poddusilo zawartosc patelni przerzucilam
do garnka z soczewica i gotowalam, az soczewica miekka. Doprawilam sola,
papryka, odrobina majeranku i sosu sojowego. Acha, wody bylo nieduzo,
wiec nie wyszla zupa, tylko gesta potrawa. Bardzo mi smakowalo, z
pelnoziarnista bulka.
Pozdrawiam z deszczowego Krakowa
Maria

1. Data: 2002-07-22 13:28:01

Temat: Re: Danie jednogarnkowe z soczewicy (P)
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po raz pierwszy piszę na tej grupie, choć przyznam, że nie raz korzystałam
Waszych smacznych przepisów, za które bardzo dziękuję.

Jako wkupne chciałabym zaproponować kotleciki z czerwonej soczewicy (jako
zachętę dla Marii na spróbowanie soczewicy innego koloru).

Łuskaną czerwoną soczewicę (nawet nie wiem, czy jest nie łuskana, bo tylko
taką kupowałam) płuczę porządnie wodą i gotuję na małym ogniu w wywarze z
odrobiną masła, w proporcji 1 szklanka soczewicy na 2 szklanki wody, tak
długo aż woda wyparuje a ziarna będą miękkie i zaczną się rozsypywać.
Przykrywam i czekam aż ostygnie. Poźniej ugniatam widelcem na w miarę
jednolitą masę, dodaję jajko, zmiażdżony ząbek czosnku, małą, pokrojoną i
przyrumienioną na maśle cebulkę, sól i pieprz oraz trochę bułki tartej.
Mieszam wszystko i formuję niewielkie kotleciki (można obtoczyć je jeszcze
bułce). Smażę na oleju z dodatkiem masła i podaję z ryżem, polane sosem
pomidorowym. Mój mąż lubi je z surówką z kiszonej kapusty.

Pozdrawiam,
Madzialena

1. Data: 2002-07-23 06:51:48

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
>
> Jako wkupne chciałabym zaproponować kotleciki z czerwonej soczewicy (jako
> zachętę dla Marii na spróbowanie soczewicy innego koloru).

(...)
Dziekuje bardzo za przepis, wyglada smakowicie i na pewno go wyprobuje.
Powiedz mi tylko, czy namaczasz wczesniej soczewice? Czerwonej chyba nie
trzeba, prawda?

Pozdrawiam serdecznie
Maria

1. Data: 2002-07-23 09:39:18

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Nie namaczam jej :)

Pozdrawiam,
Madzialena

1. Data: 2002-07-24 08:11:01

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Soczewice (zielona) namoczylam na noc (to chyba dlugo jak na
> soczewice?).

Soczewica to takie fajne strączkowe ziarenka ktorych wcale nie trzeba
namaczac, wystarczy suche, olukane ziarna zalac woda i od razu gotowac.
Goruja sie do miekkosci jakies 35-40 minut.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-07-24 08:24:05

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Soczewica to takie fajne strączkowe ziarenka ktorych wcale nie trzeba
> namaczac, wystarczy suche, olukane ziarna zalac woda i od razu gotowac.
> Goruja sie do miekkosci jakies 35-40 minut.

No wlasnie, to mi sie podoba, ze sie bardzo szybko gotuje.
Zastanawiam sie tylko, czy kazda soczewica ma podobne wartosci odzywcze,
czy tez roznia sie jakos zasadniczo? Wie ktos?

Pozdrawiam
Maria

kieliszki ( troche OT)
witam po przerwie