Datura- nasiona

1. Data: 2000-09-19 07:06:52

Temat: Datura- nasiona
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obrodziła mi datura w "kasztany". Jeden sam pękł i wysypały się nasiona,
reszta jeszcze zamknięta . Mam w związku tym pytanie- jak przechować do
wiosny te nasionka aby mi wiosną obrodziło (datura z białymi kwiatami).

Pozdrawiam Jola

2. Data: 2000-09-19 17:29:03

Temat: Re: Datura- nasiona
Od: "MB" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysyp te nasiona już teraz w wybrane miejsca (lekko wymieszaj z ziemią), a
wiosną urosną same. Trochę nasionek możesz zostawić sobie do wiosny "w razie
czego" - w papierowej torebce w suchym miejscu. Z tych nasion, które same
się wysypały też Ci wyrosną daturki.

Marek

Użytkownik Jola L-L <j...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8q737u$aq0$...@n...tpi.pl...

--
Logitech Cordless Desktop iTouch? Za darmo ?!? http://konkurs.rubikon.pl

3. Data: 2000-09-19 17:36:40

Od: "Bogdan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> reszta jeszcze zamknięta . Mam w związku tym pytanie- jak przechować do
> wiosny te nasionka aby mi wiosną obrodziło (datura z białymi kwiatami).

Witam
Nie trzeba się zbytnio troszczyć , wystarczy zebrać i przetrzymać w suchum
miejscu przez zimę.
Na marginesie ; w zeszłym roku rozsypały mi się nasiona , przezimowały bez
przykrycia w gruncie a na wiosnę same wyrosły . Chyba lepiej się czuły te
samosiejki .

Pozdrawiam
Bogdan

4. Data: 2000-09-20 06:27:42

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogdan" <b...@p...com> wrote in message

> [...]
> przykrycia w gruncie a na wiosnę same wyrosły . Chyba lepiej się czuły te

Dzięki wszystkim za rady. Daturka którą mam wyrosła z nasion, które kupiłam
w sklepie w torebce (notabene na kilka sztuk- wzeszła tylko jedna roślinka).
Własne nasiona są debiutem w temacie .

Pozdrawiam Jola

5. Data: 2000-09-20 12:46:32

Od: "Resselowie" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kupiłam
> w sklepie w torebce (notabene na kilka sztuk- wzeszła tylko jedna

Nie wiem, czy to przypadek, ale datura, której pozwoliłam zawiązać owoce,
jako jedyna z kilku nie przetrwała zimy (w innych pracowicie ścinałam
zwiędnięte kwiaty). Moja prywatna teoria głosi, że roślinka po prostu
"wypstrykała się" na nasiona i uznała, że może już spokojnie dokonać żywota
;-))) A siewek wzeszła wiosną cała masa - część wysadziłam do gruntu, inne
zostały w donicach.
Ewa

Re: Odp: Re: magnolia parasolowaa
kosiarka reczna?
Re: Re: Re: Co to jest kermik?
kosiarka spalinowa na poduszce powietrznej
Re: Re: magnolia parasolowaa