kosiarka reczna?

1. Data: 2000-09-19 06:56:23

Temat: kosiarka reczna?
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sporo osob twierdzi, ze kosiarka reczna to na 100 m2. Pozyczylem na probe od
kolegi i bez problemu skosilem w ciagu godziny ok. 500 m2 trawnika. Jednak z
efektow nie bylem zadowolony aztak jak sie spodziewalem. Moze zle
wyregulowalem ciecie, a moze trzeba bylo przejsc jeszcze raz w poprzek
pierwszego koszenia -zrobilem to na malym fragmencie i bylo super.
Kosiarze reczni - podzielcie sie doswidaczeniami w kwestii koszenia recznymi
kosiarkami bebnowymi. Jak ze zbieraniem trawy do kosza? Jak z precyzja
koszenia? Inne doswiadczenia...?
pik

2. Data: 2000-09-19 08:08:18

Temat: Re: kosiarka reczna?
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński <p...@p...pol.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8q71j7$huu$...@h...man.lublin.pl...
> Sporo osob twierdzi, ze kosiarka reczna to na 100 m2. Pozyczylem na probe
od
I tu się mylą o czym sam sie przekonałeś.
> kolegi i bez problemu skosilem w ciagu godziny ok. 500 m2 trawnika. Jednak
Pewnie taki bardziej prostokątny?
Ale problemem nie jest "koszenie" jako takie ale to co uzyskasz potem
[jakość trawnika],
nie mniej istotne jest i to co uzyskujesz w trakcie:
1. brak spalin
2. i zagrożenia porażeniem prądem,
3. w "zasadzie" bezpieczna dla dzieci.

> efektow nie bylem zadowolony aztak jak sie spodziewalem. Moze zle
> wyregulowalem ciecie, a moze trzeba bylo przejsc jeszcze raz w poprzek
> pierwszego koszenia -zrobilem to na malym fragmencie i bylo super.
O właśnie tak należy czynić, cięcie # lub w poprzek z przesunięciem o 1/3
lub 2/3.
Prędkość zalecana taka jak w "rytmie" walca i możliwie bez zatrzymywania.
Wówczas trawa sama wpada do kosza.
Należy pokonywać jak najdłuższe odcinki bez zatrzymywania, niekoniecznie w
linii prostej.
Wysokość trawy 7-10 cm max., wyższa powoduje, że praca staje się bardziej
uciążliwa.
Bęben do cięcia ustawiam tak, że daje się obracać bez wysiłku palcem ale nie
wykonuje swobodnego obrotu. W czasie ruchu odczuwam lekki opór ale pcham bez
wysiłku. Bęben wydaje przyjemny świst, metaliczny zgrzyt oznacza, że jest za
mocno dokręcony.
Bęben nie powinien się "blokować" z jednej strony. Można to uzyskać
dokręcając pokrętła do oporu [zaznaczyć ew. 2. plamki] i odkręcać oba o tę
samą ilość obrotów.

> Kosiarze reczni - podzielcie sie doswidaczeniami w kwestii koszenia
recznymi
> kosiarkami bebnowymi. Jak ze zbieraniem trawy do kosza? Jak z precyzja
> koszenia? Inne doswiadczenia...?
Po koszeniu krzyżowym w zasadzie nie ma już trawy do zgarnięcia, jeśli jest
a nie mam ochoty jej wygrabiać robię dodatkową rundkę i pocięta "na krótko"
trawa "użyźnia" trawnik. Należy od czasu do czasu jednak wertykulować
trawnik aby nie dopuścić do powstania "filcu"
Zauważyłem, że jeśli ciąłem w miarę regularnie co 7-10 dni nie było
chwastów, jak co 3/4 tyg. to się niestety pojawiły [mniszek inne raczej nie
wytrzymują].

Z innych doświadczeń podam jeden ciekawy przykład.
W swoim czasie była duża dyskusja o mieszankach trawnikowych i ich zaletach
i wadach.
I otóż wyobraźcie sobie, że likwidowałem dołek po oczku wodnym [na wiosnę] i
aby nie czekać zbyt długo na efekty przeniosłem darń ze wschodniej części
ogródka. Była strasznie mizerna w obliczu tej "starej" trawy. Już się bałem,
że nic z tego nie wyjdzie. Teraz jest to najbujniej rosnąca trawa. A ktoś
kiedyś tutaj powiedział, że trawa się wyradza. okazuje się, że nie do końca
tak jest. W sprzyjających okolicznościach te "wyrodzone" gatunki odżywają na
nowo. I to by było na tyle.
Pozdrawiam Jerzy

3. Data: 2000-09-19 10:01:27

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolegi i bez problemu skosilem w ciagu godziny ok. 500 m2 trawnika. Jednak
> efektow nie bylem zadowolony aztak jak sie spodziewalem.
(..)
> Jak ze zbieraniem trawy do kosza? Jak z precyzja
> koszenia? Inne doswiadczenia...?
> pik

Od początku mojego "uprawiania" trawnika, jakieś 6 - 7 lat, korzystam z
ręcznej kosiarki i nie narzekam.
Kupiłam kosiarkę łącznie z koszem. Nie wyobrażam sobie zgrabywania skoszonej
trawy.
Trochę trawy wypadnie z kosza, ale jest to niewiele.
Kosiarka ma trzy wysokości koszenia. Koszę na środkowej wysokości.
Kosiarka ma też regulację docisku noży. Staram się, aby docisk był mocny, bo
inaczej źdźbła są rwane,
a nie cięte.
Nawet pierwsze koszenie, po posianiu, robię kosiarką, chociaż zalecane
jest, aby wykonać je kosą.
Nie zauważyłam nadrywania roślinek.
Pilnować muszę, aby trawa nie urosła zbyt wysoko, bo wtedy kosiarka ręczna
jest już mało przydatna
i ciężko "idzie" koszenie.
Po pierwszym koszeniu należy kosić prostopadle do poprzedniej drogi
koszenia, wtedy koszenie jest dokładne,
równe i trawnik wygląda ładnie.
Co kilka lat powiększam areał trawnika, i teraz, po dzisiejszym sianiu
trawy, będę miała około 170 m.kw.
(Zgodnie z zaleceniami Jerzego, staram się wysiać nasiona trawy przed 20
września.)
Ściętą trawę oczywiście kompostuję.
Pozdrawiam Krystyna :-))

Re: Re: Re: Co to jest kermik?
kosiarka spalinowa na poduszce powietrznej
Re: Re: magnolia parasolowaa
Re: Re: Skierniwickie ŚwiętoKwiatów
Re: Re: Skierniwickie ŚwiętoKwiatów