Dezintegracja pozytywna - PILNE!

1. Data: 2002-01-14 03:33:14

Temat: Dezintegracja pozytywna - PILNE!
Od: Jacek Biały <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z grupowiczow moze skrotowo powiedziec na czym polega dezintegracja
pozytywna?
Pozdrawiam
JB

1. Data: 2002-01-14 14:28:24

Temat: Re: Dezintegracja pozytywna - PILNE!
Od: "Hadaar" <h...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

Dezintegracja pozytywna to proces prowadzacy od dezintegracji (rozpadu)
wzorcow osobowosci z zakonczony na odbudowaniem jej na nowo w zalozeniu w
nowy lepszy sposob. Proby dezintegracji podejmowane sa codziennie (np
zachowanie autoagresywne jak np narkotyki) w sposob nieswiadomy czyli bez
swiadomosci potrzeby odbudowy zniszczonych struktur. Jak to sie konczy -
wiadomo.

Jednyna, bo dowiadczona, metoda swiadomej i prowadzonej pod kontrola
dezintegracji jaka moge polecic to warsztaty oddychania holotropicznego
prowadzone wg systemu Stanislawa Groffa.

Pozdrawiam,

Hadaar

1. Data: 2002-01-14 22:34:07

Od: Jacek Biały <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hadaar <h...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyj
nych napisał:a1upo9$3pc$...@n...tpi.pl...
> [...]
> dezintegracji jaka moge polecic to warsztaty oddychania holotropicznego
> prowadzone wg systemu Stanislawa Groffa.

Dziekuje.
A czy cos na ten temat nie pisal K. Dabrowski?
Pozdr
JB

1. Data: 2002-01-15 08:25:21

Od: <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JB:

> Czy ktos z grupowiczow moze skrotowo powiedziec na czym polega dezintegracja
> pozytywna?

Uzyj dowolnej wyszukiwarki internetowej a znajdziesz duzo informacji, np taka:

http://www.gapp.pl/forum/zdrowie/psyche/dezinteg.htm

"/.../dezintegracja oznacza rozluźnienie i rozbicie struktury psychicznej, jej
rozproszenie i rozłam. Termin ten stosuje się do wielu procesów, rozpoczynając
od dysharmonii emocjonalnej po zdekompletowanie, fragmentaryzację struktury
osobowości. Prawie a reguły procesy te traktowane są jako negatywne.

Kazimierz Dąbrowski przyjmuje, że dezintegracja jest- ogólnie biorąc-
pozytywnym procesem rozwojowym. Ten dezintegracyjny proces - chociaż rozluźnia,
a nawet rozbija spoiste środowisko wewnętrzne i rodzi konflikty w nim samym
oraz konflikty ze środowiskiem zewnętrznym - jest podstawowy dla tworzenia się
i rozwoju wyższej struktury psychicznej. Dezintegracja jest podstawą rozwoju ku
górze, podstawą tworzenia nowych dynamizmów rozwojowych, rozwoju osobowości w
kierunku wyższego poziomu, który znamionuje drogę do wtórnej integracji."

Zelig9 :)

Szkoła zemsty /było: terror w rodzinie/.
help...
Slownik psychologiczny w sieci?
reklama - czym jest ?
materiały z psychologii - błagam! - zobacz