Dieta a samopoczucie

11. Data: 2006-03-14 11:07:17

Temat: Re: Dieta a samopoczucie
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <E...@i...pl> napisał w wiadomości
news:dv3jbj$ldg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Czy jezli zmienie moj jadlospis i przestane sie obzerac,zaczne jesc
> glownie warzywa owoce ,cieme pieczywo,biale mieso to poprawi sie
> samopoczucie ,bede miala wiecej energi?

Nie wiem czym obżerasz(?) się teraz, ale tak, to co opisałaś jest sensowne i
na pewno będziesz się czuła i wyglądała lepiej i lżej. Im więcej warzyw,
owoców, warzyw kiszonych - bo teraz warto je zjadać - tym więcej wit C , a
ona pobudza jak kawa, więc i będziesz miała "więcej" energii, żeby coś
zrobić. Im mniej przetworzone i prostsze jedzenie - tm więcej w nim witamin,
mikro i makro elementów a o dziwo mniej kalorii. Warto tez do tego co
napisałaś dodać kasze, dziki lub chociaż ciemny ryż, jaja, ukwaszony
naturalny nabiał, herbatki ziołowe i czystą wodę.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

12. Data: 2006-03-14 12:51:48

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Mar 2006 12:07:17 +0100, Sowa <m...@w...pl>
napisał:

> [...]
> więcej warzyw, owoców, warzyw kiszonych - bo teraz warto je zjadać - tym
> więcej wit C , a ona pobudza jak kawa, więc i będziesz miała "więcej"

Ciekawa teoria:)))
najzdrowsze więc organizmy to przeżuwacze są?: I mają najwięcej energii?
Wszak one zjadają "najwięcej" tego co mają w sobie warzywa i owoce.
Niby masz rację bo nie bez kozery mowi sie " wół roboczy". A i "silny jak
koń":))
I pewna sprzeczność: twierdzisz, ze im więcej zje tych tam, to będzie się
czula lepiej i lżej.
Tzn, im więcej zje owocow warzyw i kapusty to lzej sie będzie czuła?
Poszłas na jakies skróty myślowe...

> Im mniej przetworzone i prostsze jedzenie - tym więcej w nim witamin,
> mikro i makro elementów a o dziwo mniej kalorii.

takie , jak np. ekologiczne jajko lub solone solą morską masło,
prawda?..:P

13. Data: 2006-03-14 14:26:19

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DiMU napisał:

> Dlaczego? moj kumpel, ktory zajmuje sie dietetyka tez mowi to samo.
> jak organizm w czasie snu nie trawi zarcia, ktore sie wpycha przed
> spaniem, moze wypaczac i lepiej funkcjonuje następnego dnia. a niby
> dlaczego sie mowi, ze nie wolno jesc po 21, a wg innych ze nie mniej
> jak 2 godziny przed snem?

Tak, DiMU pisze prawde.

Poza tym ustalanie, ze "po osiemnastej" albo "po dwudziestej pierwsze"
czy inne pory, to totalna bzdura. Kazdy zyje indywidualnie, kazdy sie
kladzie spac o roznych porach, wiec ustalanie dla wszystkich jednej
godziny jest co najmniej niepowazne i chyba ludzie niepowazni stosuja
sie do takich zalecen.
Jeszcze inna sprawa dotyczy tego, co sie chce uzyskac. Ja w okresie
odtluszczania sie jadalem dwa posilki w nocy i efekty mialem znakomite.

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr

14. Data: 2006-03-14 14:30:58

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Golo napisał:

[cut]

Golo, Ty wiesz o co chodzi, Sowa wie o co chodzi, Ewa nie wie o co
chodzi - trzeba Ewie przetlumaczyc prostym jezykiem, nawet duzyyyymi
skrotami mysleniowymi. Bo nie sztuka jest pisania wszystkie od podstaw,
bo tego sie niestety trzeba samemu nauczyc z czytania wielu ksiazek w
tym temacie, (medycznych, zywieniowych). Poza tym zeby to wszystko
wylozyc sensownie by trzeba bylo z 200 stron napisac i to jeszcze w
duzym skrocie mysleniowym :)

Wiec spokojnie, bo wywolasz niepotrzebnie wojne :) Zawsze mozna sie do
czegos doczepic, w dietetyce jest bardzo duzo sprzecznosci, a to z racji
tego, ze kazdy ma inny organizm i kazdy inaczej reaguje na poszczegolne
rzeczy, metody etc. :)

15. Data: 2006-03-14 15:56:05

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> Ciekawa teoria:)))

To nie teoria.

> Poszłas na jakies skróty myślowe...

A bo zapomniałam, że tu czytają także tacy, co mają tak dobrze odżywione
mózgi, że im trzeba wszystko tłumoczyć od początku świata.
:P

> takie , jak np. ekologiczne jajko lub solone solą morską masło,
> prawda?..:P

No nie styka, jak babcię kocham. Ja piszę "Im mniej przetworzone" a ten
wymyśla masło z solą morską.:>
I dlatego ja się odchudzać, leczyć i dietować nie potrzebuję, nie mogę tez
poszczycić się litanią chorób na które mało nie umarłam całymi latami, a Ty
owszem.:)))

--
Edyta Czyż

16. Data: 2006-03-14 16:29:09

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mrówka" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> To jest niestety prawda, jeżeli opychamy się na NOC to nasz organizm, wtedy
> kiedy my œpimy, musi walczyć z trawieniem tego co wrzuciliœmy w siebie przed
> snem, w efekcie my œpimy a nasz organizm pracuje zamiast odpoczywać.

Tak właśnie ma być. Trawienie to nie walka. Najbardziej szkodliwą opcją dla
trawienia jest napełnianie żołądka nie w czasie relaksu, a w warunkach stresu
i wysokiej aktywności organizmu.

No
> chyba nikt nie ma wštpliwoœci że jeżeli by człowiek pracował 24 godziny to
> nie miał by więcej energi tylko mniej tak samo jest z organizmem, nasz
> organiz też potrzebuje SNU.

Niestety w organizmie wygląda to inaczej.
Wegetatywny System Nerwowy pełni dwojaką rolę: przyspiesza i zwalnia
poszczególne czynności. Dwa podukłady wegetatywne układu nerwowego: sympatyczny
i parasympatyczny, działają antagonistycznie. Można je określić jako:
"wojna-pokój", "szybko-wolno", "wydaj-oszczędź".
Układ sympatyczny (S) przejmuje dowodzenie w momentach niebezpieczeństwa,
stresu i całodziennej aktywności. Przygotowuje organizm do walki lub innego
wytężonego wysiłku. W momentach wielkiego stresu nasze źrenice rozszerzają się,
by polepszyć ostrość widzenia, serce bije szybciej, a oddech pogłębia się, ALE
procesy trawienia w tym czasie ZWALNIAJĄ, ponieważ większa część krwi jest wtedy
kierowana do mózgu i kończyn, ciśnienie krwi rośnie i podnosi się poziom
cukru we krwi. Wtedy też układ pokarmowy jest najmniej aktywny.

Natomiast układ parasympatyczny (PS) magazynuje i konserwuje energię. Jego
zadaniem jest dopilnowanie by nasze narządy wewnętrzne i gruczoły dokrewne
pracowały we właściwym tempie. To właśnie ten układ kieruje większą część
krwi do narządów wewnętrznych uaktywniając tym samym procesy trawienia i
wchłaniania, obniża się przy tym ciśnienie krwi. A nie ma lepszej pory na
spokojne trawienie i wchłanianie niż czas odpoczynku po całym dniu aktywności.
Wtedy odpoczywa mózg i mięśnie, a wieksza część krwi jest kierowana do narządów
biorących udział w trawieniu. W normalnych warunkach oba układy się uzupełniają,
działają jak przełącznik - w chwili stresu dominuje układ sympatyczny, w czasie
relaksu - parasympatyczny.

Propaganda niestety błędnie zaleca coraz więcej posiłków w ciągu dnia w krótkich
przerwach całodziennej aktywności, co skutecznie zakłóca równowagę działania obu
tych układów. Jeśli one są zmuszane do działania W JEDNYM CZASIE, to zaczynają
się zakłócenia i problemy zarówno w zakresie sprawnej aktywności i
koncentracji, jak i w zakresie zdrowego snu, pełnego odpoczynku (czyt.
wyciszenia działania ukł. sympatycznego) i uaktywnienia procesów trawienia i
wchłaniania.
To dlatego podczas posiłków powinniśmy unikać stresów (stres powoduje skurcz
narządowych naczyń krwionośnych i tym samym hamuje pracę przewodu pokarmowego,
wydzielanie enzymów itp. co w prostej linii prowadzi do znanych nam nerwic,
wrzodów żołądka, czy dwunastnicy. I to dlatego po większym posiłku ogarnia nas
chęć na drzemkę (czyt. aktywność przejmuje układ parasympatyczny).

Dlatego zalecanie częstych posiłków w ciągu aktywnego dnia i zalecanie
chodzenia spać z pustym żołądkiem jest POSTAWIENIEM sprawy NA GŁOWIE. Jest
zmuszaniem organizmu wszystkożernego człowieka do nienaturalnych zachowań.
Sądzę, że ekspertom chodzi o to, aby społeczeństwo nakłonić do żywienia się
według standardów zwierząt żywiących się pastwiskowo: czyli cały dzień skubią
rośliny, kończąc popas po południu (kolacji już nie jedzą) ;)

Niestety u człowieka z kilku powodów ta dieta nie zagra perfekcyjnie. Nie mamy
przystosowanych żołądków do wtórnego przeżuwania, nie mamy hodowli
mikroorganizmów, które pomagałyby nam trawić wegetariańskie jedzenie. Nie mamy
też czasu na całodzienne zajmowanie się zbilansowanymi posiłkami, pojadanie
ich w zalecanych porach i w zalecanych bezstresowych warunkach (relaks czeka nas
najczęściej właśnie dopiero wieczorem w domu).

I dokładnie z tych samych powodów występuje dzisiaj u ludzi tyle zaburzeń ze
strony przewodu pokarmowego i tyle gorączkowych poszukiwań "zdrowego
odżywiania" i dlatego tak kwitnie produkcja i popyt na najprzeróżniejsze leki
na zaburzenia trawienia.

Krystyna
--
Zwierzęta się wypasają; człowiek je; ale umie jeść tylko człowiek mądry.
A. Brillat-Savarin

17. Data: 2006-03-14 20:35:22

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Mar 2006 16:56:05 +0100, Sowa <m...@w...pl>
napisał:

> A bo zapomniałam, że tu czytają także tacy, co mają tak dobrze odżywione
> mózgi, że im trzeba wszystko tłumoczyć od początku świata.
> :P

No jednak poszłas na skroty.Wiem ze duzo wiesz a tłumoczysz zamiast
tłumaczyć.
Nie wolałabyś być tłumaczką tematu?:P:P

> No nie styka, jak babcię kocham. Ja piszę "Im mniej przetworzone" a ten
> wymyśla masło z solą morską.:>

Znasz artykuły MNIEj przetworzone niż jajo i sol morska??:P
Wiem, co jadasz, a przynajmnije wydaje mi sie, ze wiem i wiem jakie masz
poglady.
I wiem tez ze zwykle hmmm staranniej tlumaczylas komus co i jak .
Potraktowałaś Ewę po lebkach. oczywscie to nie mój interes ,nie wiem po
co sie wogole wtrącam.
Chyba mnie rozbawilo moje zrozumienie twego tekstu ze im kto wiecej je
zielonego tym ma
więcej sily ui lepiej sie czuje.. i zaraz zobaczyłem w wyobraźni słonia i
wołu.. i niby
wszystko sie zgadza i ...ech nie powiem wiecej .

> I dlatego ja się odchudzać, leczyć i dietować nie potrzebuję, nie mogę
> tez poszczycić się litanią chorób na które mało nie umarłam całymi
> latami, a Ty owszem.:)))

A ile to jest "całymi latami"?

18. Data: 2006-03-14 20:36:42

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Mar 2006 15:30:58 +0100, Filip KK <k...@x...pl>
napisał:

> [...]
>
> Golo, Ty wiesz o co chodzi, Sowa wie o co chodzi, Ewa nie wie o co
> chodzi - trzeba Ewie przetlumaczyc prostym jezykiem, nawet duzyyyymi

[....]
Trudno sie z Tobą w tym i tylko w tym wypadku nie zgodzic...:)

19. Data: 2006-03-17 12:24:04

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wolałabyś być tłumaczką tematu?:P:P

Wolę mysleć, że inni nie są z założenia głupsi ode mnie i im tłumoczyć od
początku świata nie trzeba, bo:
a) załapią
b) jak nie załapią to wyguglają/dopytają/książkę sobie kupią na temat i
przeczytają ze zrozumieniem.

> Znasz artykuły MNIEj przetworzone niż jajo i sol morska??:P

Nie kręć! ;)

--
Edyta Czyż

20. Data: 2006-03-17 17:04:25

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Mar 2006 13:24:04 +0100, Sowa <m...@w...pl>
napisał:

> Użytkownik "Golo" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

> Wolę mysleć, że inni nie są z założenia głupsi ode mnie i im tłumoczyć
> od początku świata nie trzeba, bo:

I tak dalej, widać nasze poczucia humoru różnymi drogami chadzają
W twoim oryginale było tłum O czyć, co zresztą powtarzasz w tym poscie.A
ja Ci na to
odpisałem ze lepiej być TŁUMACZKĄ (od tłumaczenia) niż
...( przepraszam, bez obrazy, najgorsze sa dowcipasy tłumoczone...eee
przepraszam,
oczywiście tłumaczone...:) niż TŁUMOCZKĄ (w domyśle od tłumoczenia).
Twoja literówka widać tylko mnie rozbawiła. No cóz, czlowiek musi się
coraz bardziej stawać samowystarczalny.
W kwestii usmiechania sie z wlasnych żartów też...:)
Mam nadzieję że się jednak usmiechniesz i pozdrawiam.
P.S istnieje możliwosc, że Twoja literówka nie jest literówką tylko
zamierzonym efektem, zatem to ja sie okazalem pozbawionym poczucia:)
Możesz mi to jakos wytłumoczyć?:)

Na portalu Gazety utworzono nowe forum dla osob chorych
Odchudzanie w internecie
Epidemia otyłości
dieta, odzywianie sie po ciazy
Zaczalem Atkinsa i w zwiazku z tym mam kilka pytan