Dieta "odchudzająca" skłania do palenia papierosów

1. Data: 2007-09-05 11:01:26

Temat: Dieta "odchudzająca" skłania do palenia papierosów
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beawo! Naukowcy nareszcie zwrócili uwagę na związek między dietą
"odchudzającą" (czyt. oczywiście niskotłuszczową), a skłonnością do
palenia.
Jeszcze tylko nie wiedzą - dlaczego tak jest... ;)
bo przecież wg nich piramidalna dieta niskotłuszczowa wysokowęglowodanowa
jest POZA wszelkim podejrzeniem, ale dietę tzw. "odchudzającą" (cokolwiek
to znaczy) można już "obwinić", bez narażania swojej reputacji, hehe... ;)
Z czego by jednak wynikało, że Jedynie Słuszna Dieta Piramidalna
NIE JEST ODCHUDZAJĄCA... 8) czyli jest raczej tucząca... 8)
Chyba się lekko już zapętlili... ;)

Ehh... to nazewnictwo... ;) Wystarczy soję nazwać parówką i już inaczej
smakuje, prawda wegetarianie? ;)

"Język jest potężnym narzędziem. Słowa to podstawa. Zmień znaczenie słów,
a zmienisz rzeczywistość." - David Kupelian

http://wiadomosci.onet.pl/1599429,16,1,1,,item.html
--Cytat:
Przejście na dietę podwaja ryzyko palenia

Dziewczęta, które rozpoczynają dietę odchudzającą, są dwukrotnie
bardziej, niż ich rówieśniczki, narażone na to, że zaczną palić - wynika
z badań opublikowanych na łamach pisma "American Journal of Health
Promotion".
Naukowcy z Uniwersytetu Florydy, którzy przeanalizowali dane na temat
diety i nawyku palenia, zebrane wśród 7795 nastolatków, nie zaobserwowali
podobnej prawidłowości u chłopców. Chłopcy zresztą znacznie rzadziej niż
dziewczęta stosują diety odchudzające.

Badane dzieci, w wieku 13-15 lat, brały udział w szeroko zakrojonym
Narodowym Długoterminowym Studium nad Zdrowiem Nastolatków. Dane na temat
diety i palenia zebrano dwukrotnie - w roku 1994 oraz w 1996. Z dalszej
analizy wykluczono aktualnych palaczy oraz młodzież, która w celu zrzucenia
wagi stosowała pigułki odchudzające, prowokowała wymioty i inne niezdrowe
praktyki. "Okazało się, że w przypadku dziewcząt stosowanie diet
odchudzających było ściśle związane z ryzykiem sięgnięcia po papierosa i
rozpoczęcia regularnego palenia" - komentuje prowadząca badania dr Mildred
Maldonado-Molina.

Najbardziej narażone na palenie były nastolatki, które nieustannie
się odchudzały.

Jak ocenia dr Maldonado-Molina, fakt, że dziewczęta stosujące ścisłą
dietę częściej sięgają po papierosa, może mieć związek ze zdolnością
nikotyny do hamowania apetytu. Jednak, zdaniem S. Bryna Austina ze Szpitala
Dziecięcego w Bostonie oraz Wydziału Medycyny Uniwersytetu Harvarda, nie
musi to być jedyna przyczyna. "Możliwe, że przejście na dietę zwiększa
naszą skłonność do stosowania używek" - komentuje badacz.

Dowodzą tego badania na zwierzętach, którym silnie ograniczono dostęp
do jedzenia i które w związku z tym chętniej sięgały po używki.

Maldonado-Molina zastrzega, że niektóre praktyki dietetyczne mogą być
korzystne dla zdrowia dziecka, a przejście na dietę nie musi być
równoznaczne z ryzykiem rozpoczęcia palenia. Badaczka uważa, że rodzice
dziewcząt powinni być po prostu czujni i rozmawiać z nimi na ten temat.

Jak wskazują statystyki Amerykańskich Centrów Kontroli i Prewencji
Chorób, liczba palących dzieci w USA obniżyła się w ostatniej dekadzie,
częściowo w związku z różnymi kampaniami reklamowymi i wprowadzeniu
ograniczeń palenia w miejscach publicznych. W 1995 r. regularnie paliło
około 35 proc. uczniów szkół średnich, podczas gdy obecnie odsetek ten
wynosi 23 proc. Odsetek palących dziewcząt jest nieco wyższy niż chłopców.

"Z drugiej strony, w tym samym okresie moda na stosowanie diet
nasiliła się zarówno wśród dziewcząt, jak i wśród chłopców. Nie wiemy
więc, jak zmieniłyby się nasze wyniki, gdybyśmy teraz wykonali identyczne
badania" - konkluduje Maldonado-Molina.
--------------------------------------------Koniec cytatu.

A problem jest banalnie prosty: organizm niedożywiony i z niedoborem
energii po prostu chętniej sięga po środki pobudzające metabolizm,
żeby w ogóle jakoś funkcjonować. I następuje sprzężenie zwrotne, pobudzony
nikotyną organizm nie czuje potrzeby jedzenia wartościowego pożywienia.

Krystyna
--
http://forum.dr-kwasniewski.pl/index.php?topic=683.0
Niezawodną oznaką prawdy jest prostota i jasność. Kłamstwo zawsze

2. Data: 2007-09-05 11:23:43

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jeszcze tylko nie wiedzą - dlaczego tak jest... ;)
> bo przecież wg nich piramidalna dieta niskotłuszczowa wysokowęglowodanowa

Stosowałem diety niskotłuszczowe oraz np wysokokaloryczne albo
niskokaloryczne, ale nawet przez chwilę nie miałem choćby minimalnej ochoty
na papierosa.

Nie czytałem całego Twojego bełkotu, ale domyślam się, że chodzi o
amerykańskich naukowców?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2007-09-05 11:32:36

Od: el-ec-tr <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbiński pisze:
> [...]
> na papierosa.
>
> Nie czytałem całego Twojego bełkotu, ale domyślam się, że chodzi o

ja poszedlem dalej i calkowicie zbanowalem tych niepoprawnych OPTY-mistow.

Ja mam tak, ze po dobrym tlustym i smakowitym posilku mam zazwyczaj o
wiele lepsza ochote na fajeczke niz po warzywnym, zdrowym dietetycznym.
wiec uwazam ze to brednie.

a ogolnie to ja diety nie przestrzegam.jem tylko ograniczone ilosci
zroznicowanych potraw w odpowiednich porach i czestotliwosciach i juz od
roku kompletnie nie tyje...

4. Data: 2007-09-05 17:38:59

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@j...com> a écrit dans le message de
news: fbm3u6

> Stosowałem diety niskotłuszczowe oraz np wysokokaloryczne albo
> niskokaloryczne, ale nawet przez chwilę nie miałem choćby minimalnej
> ochoty
> na papierosa.

i czego to dowodzi?

> Nie czytałem całego Twojego bełkotu, ale domyślam się, że chodzi o
> amerykańskich naukowców?

bardziej wiarygodne by to bylo gdyby to byli wege-naukowcy ? :)))

Jurek

5. Data: 2007-09-05 17:43:21

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"el-ec-tr" <e...@n...com> a écrit dans le message de news:
fbm4ef$mb0$...@n...news.tpi.pl...

> ja poszedlem dalej i calkowicie zbanowalem tych niepoprawnych
> OPTY-mistow.

no to jest straszne!!!!!!, chyba bedzie gigantyczna fala samobojstw!!!!!
widzisz co narobiles!

> Ja mam tak, ze po dobrym tlustym i smakowitym posilku mam zazwyczaj o
> wiele lepsza ochote na fajeczke niz po warzywnym, zdrowym dietetycznym.
> wiec uwazam ze to brednie.

no to jest zniewalajacy i powalajacy z nog dowod. Ale ze bredzisz to jest
pewne!!!!

> a ogolnie to ja diety nie przestrzegam.jem tylko ograniczone ilosci
> zroznicowanych potraw w odpowiednich porach i czestotliwosciach i juz od
> roku kompletnie nie tyje...

no to opatentuj taka diete i po kase!!!!! tyle milionow ludzi walczy z
nadwaga, a tu geniusz , powiem wiecej EUGENIUSZ niejaki el-ec-tr znalazl cud
diete!!!!!
a jak pisales nicka to wsadziles paluszki do kontaktu?

Jurek

6. Data: 2007-09-05 21:57:59

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek dAq" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
[................]

> no to opatentuj taka diete i po kase!!!!! tyle milionow ludzi walczy z
> nadwaga, a tu geniusz , powiem wiecej EUGENIUSZ niejaki el-ec-tr znalazl
cud
> diete!!!!!

Nie musi tego patentowac. Moze wiele milionow ludzi walczy z nadwaga, ale
tez wiele milionow ludzi nie walczy, nie stosuje diety odchudzajacej, a sa
szczupli. Ja uwazam, ze nie ma zadnej diety cud. To zalezy jak zyjemy, czy
mamy ochote na troche ruchu. Najlepiej do tego dopinguje uprawianie jakiejs
dyscypliny sportowej w ktorej nawaga przeszkadza w osiaganiu dobrych
wynikow. Jednak nie jest to konieczne. Ja nie stosuje zadnej diety, a
wlasciwie to stosuje, bo jem to na co mam ochote, a nie jem tego czego jesc
nie chce. Jednak staram sie jesc rozsadnie. Ok. 15 lat temu, jak przestalem
palic moja waga przez dwa lata wzrosla o 12 kg. Jednak jak sie zorientowalem
co sie dzieje, zaczalem ograniczac jedzenie i po kilku latach prawie
wrocilem do wagi poprzedniej i juz pare lat jest ona na stalym poziomie. Jem
wszystko na co mam chote. Nie ma takiej potrawy ktorej nie sprobuje, bo sie
"odchudzam". Jednak sa takie na ktore nie mam ochoty. Nie musze sie trzymac
jakiegos szablonu zywieniowego, nie stresuje sie jak jestem na przyjeciu i
podaja jakas "zakazana" potrawe. Jestem najlepszym przykladem, ze mozna byc
szczuplym, zlapac nadwage i pozniej wrocic do normalnej wagi, nie
przeplacajac za codowne ziola, czy inne pomoce. Problem jest w psychice
czlowieka. Trzeba sobie postawic cel. Tak jak mozna "silna wola" rzucic
palenie, tak mozna zrzucic kilka czy kilkanascie kilogramow nadwagi.

dexth

7. Data: 2007-09-05 23:15:59

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Jan Werbiński" <j...@j...com> a écrit dans le message de
> news: fbm3u6

> i czego to dowodzi?

A czego dowodzi słowotok Krysi?
No właśnie...

> bardziej wiarygodne by to bylo gdyby to byli wege-naukowcy ? :)))

Nie znam takich. Natomiast co do "amerykańskich naukowców" udzielających się
polskim mediom, w szczególności zatrudnionych przez sektę optymalnych mam
wyrobione zdanie.

8. Data: 2007-09-06 06:45:35

Od: el-ec-tr <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

dexth pisze:

> Użytkownik "Jurek dAq" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [................]

> cud

dexth,pozwol ze odpowiem temu opty-glupkowi odpowiadajac tobie, bo mam
go w KF.

Jurek - ja nie opatentuje tej diety i nie bede z niej czerpal kasy tak
jak wy praktykujecie. sam sie wydales co tak naprawde robicie.

a moje schematy zywieniowe ustala piramida zywieniowa, jem wszystko w
podobnych proporcjach.
juz raz piramida byla aktualizowana. gdyby wasza cud-srut dieta
"optymalna" bylaby dobra, to tez by zostala uwzgledniona. jednak nie
jest przez duze zagrozenie miazdzycowe i wyrastanie pod wplywem tej
diety "polglowkow", czego wy optymalni jestescie namacalnym przykladem.

nie staraj sie ze mna dyskutowac bo i tak jestes u mnie sPLONKowany.
poza tym nie dam sie znizyc w dyskusji do waszego pelzajacego poziomu.

9. Data: 2007-09-06 06:48:09

Od: el-ec-tr <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

el-ec-tr pisze:

> [...]
>
> nie staraj sie ze mna dyskutowac bo i tak jestes u mnie sPLONKowany.
> poza tym nie dam sie znizyc w dyskusji do waszego pelzajacego poziomu.

i jeszcze - mozna naprawde jesc wszystko, ale w ograniczonych
ilosciach,zgodnie z wartoscia kaloryczna. to nic dziwnego.
juz dawno dietetyka mowi, ze glodowka jest czyms najgorszym.
ja jem po prostu czesto i srednio duzo. mam kilka kg ktore bym musial
zrzucic, ale nie zrobie tego katujac sie zywieniowo, a raczej fizycznie.
przy okazji kondycja dostanie prezent.

10. Data: 2007-09-06 15:44:45

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

el-ec-tr napisał(a):

[...]

> poza tym nie dam sie znizyc w dyskusji do waszego pelzajacego poziomu.

Hmm... właśnie to zrobiłeś. Udało to CI się mimo tego, że osobę do
której piszesz podobnoż plonkujesz... Może za dużo tłuszczu zjadłeś w
tym tygodniu? ;P

j.

Zatruta grupa
dieta dla szczupłego
słodzik
Re: Warto wyprobowac na sobie cudowne odchudzajace zdolnosci Koreanskiej
strach pytać