Dipitriene, leczenie chirurgiczne?

1. Data: 2006-04-28 19:27:44

Temat: Dipitriene, leczenie chirurgiczne?
Od: "hirondelle" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ortopeda zdiagnozował chorobę mojej Mamy jako "dipitriene" (być może jest
jakaś literówka w nazwie, Mama powtórzyła tak jak usłyszała) i orzekł, ze w
grę wchodzi wyłącznie leczenie chirurgiczne. Czy ktoś z was wie może coś na
ten temat?

2. Data: 2006-04-28 19:56:27

Temat: Re: Dipitriene, leczenie chirurgiczne?
Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hirondelle" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e2tqbf$jl7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> grę wchodzi wyłącznie leczenie chirurgiczne. Czy ktoś z was wie może coś

A czy to dotyczy dloni??

3. Data: 2006-04-28 21:07:44

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Domyślam się, że chodzi o tzw. przykurcz/chorobę Dupuytrena. Zgodnie z
tym, co usłyszałaś/eś, jedyne sensowne rozwiązanie, to zabieg operacyjny.

Choroba polega na włóknieniu tkanek i przykurczu ścięgien w obrębie
dłoni. Włóknienie i przykurcz są nieodwracalne i leczenie
farmakologiczne (leki) nie wchodzi w grę. Operacja polega, w skrócie, na
usunięciu zwłókniałych tkanek i uwolnieniu ścięgien.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2006-04-29 12:44:07

Od: "hirondelle" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> farmakologiczne (leki) nie wchodzi w grę. Operacja polega, w skrócie, na
> usunięciu zwłókniałych tkanek i uwolnieniu ścięgien.

Serdecznie dziękuję za wyjasnienia, pozdrawiam!

Udar mózgu - leczenie/rechabilitacja w domu
Rtg płuc - zwapnienia
Zapytanie o leki hormonalne
tlen medyczny
kamienie nerkowe