Dlaczego Internet...

1. Data: 1999-12-28 09:15:37

Temat: Dlaczego Internet...
Od: Bogdan Szenkaryk <p...@y...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego slowo "internet" jest czesto pisane z duzej litery?

Ostatnio zetknalem sie z tym, napisanym w ten sposob slowem w krotkich
artykulach Katarzyny Montgomery i Witolda Gadomskiego, w Gazecie
Wyborczej z 27 grudnia. Pomyslalem sobie, ze bardzo wielu ludzi pisze to
slowo z duzej litery w gruncie rzeczy nie zastanawiajac sie glebiej nad
tym, co robia, a tylko poprzez nasladownictwo. Widzieli gdzies to slowo
napisane z duzej litery i mysla, ze tak jest przyjete (a moze ktos
wlasnie tak ustanowil?) i tak nalezy je pisac. Ale mysle, ze wiele
(innych) osob pisze "Internet" chcac w ten sposob nadac pewnego rodzaju
nabozna czesc dla tego srodka komunikacji.

Tak wiec juz nie tylko Bog jest pisany z duzej litery, nie tylko
Wszechswiat jest tak pisany, pomalu zaczyna sie nadawanie, na razie
gdzies tam w glebokich podtekstach, pewnych uniwersalnych cech
internetowi, nazywajac go Internetem. W pierwszym przypadku nabozna
czesc nie podlega dyskusji; napisanie slowa "bog" z malej litery czyni
boga jednym sposrod plejady wielu innych bogow, czy wrecz bozkow, i
likwiduje jego znaczenie jako Jedynego Boga. W drugim przypadku nabozna
czesc oddaja ci, co w Boga mocno nie wierza, uwazajac, ze Wszechswiat
jako calosc sam moze byc stworzycielem wszystkiego. A w trzecim
przypadku?... Po co ludzie pisza Internet z duzej litery? Czy nie
dlatego czasem, ze jest on jedyny w swoim rodzaju? Jakkolwiek by nie
bylo, mysle, ze pisanie "Internet", a nie "internet", jest jeszcze
jednym przykladem tego, jak czlowiek sklada hold przed wymyslonym przez
samego siebie obiektem.

Czy zastanawialiscie sie nad tym zjawiskiem i "stworcza moca" internetu?

Wszystkiego dobrego. Pinopa

Nie rezygnujcie z samodzielnego myslenia.
Zajrzyjcie na "strone pinopy": http://yoda.legnica.tpsa.pl/~pinopa.

@Ludzie to gaduly: Dzis wie (o czyms) jeden czlek, a za jakis czas -
wszyscy.@

1. Data: 1999-12-28 09:57:20

Temat: Re: Dlaczego Internet...
Od: "Radek" <r...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Word 97 poprawia jak napiszesz z malej (jezyk angielski) :)

Pozdrawiam
radek

1. Data: 1999-12-28 11:27:30

Od: g...@c...pl (Henryk Galuhn) szukaj wiadomości tego autora

Bogdan Szenkaryk wrote:

> [...]
> [...]
> Czy zastanawialiscie sie nad tym zjawiskiem i "stworcza moca" internetu?

Po prostu Internet to nazwa wlasna - jest to nazwa konkretnej sieci,
a nie "jakiejs" sieci, czy sieci w ogole.

(Zajrzyj np. na http://www.lo.olecko.pl/dowww/ictj.htm)

Pozdrowienia,
Henry
--

_ _
| __ / -_) ' \| '_| || | _|_|_
|_||_\___|_||_|_| \_, | (. .)
tel. 601 67-63-82 |__/ -ooO--(_)--Ooo-
--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

1. Data: 1999-12-28 15:19:18

Temat: Odp: Dlaczego Internet...
Od: "SH" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Użytkownik Bogdan Szenkaryk <p...@y...legnica.tpsa.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@y...legnica.tpsa.pl...
> Dlaczego slowo "internet" jest czesto pisane z duzej litery?

Dla tego samego, dlaczego pisze się z dużej litery Wisła, Polska, czy
Kościół Rzymsko-Katiolicki - są to jednostkowe nazwy własne i nie
ma to nic wspólnego z religią, a tylko z polską ortografią.

Co innego "intranet" - podobnie jak "kościół" piszemy z małej, bo
jest ich wiele i określają grupę przedmiotów /zjawisk / organizacji itp.

Polecam lekturę słownika ortograficznego ;-).

Pozdrawiam

SH

1. Data: 1999-12-28 23:24:25

Od: "creed" <b...@b...staszic.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bogdan Szenkaryk napisał(a) w wiadomości:
<3...@y...legnica.tpsa.pl>...
>Dlaczego slowo "internet" jest czesto pisane z duzej litery?

;-) A dlaczego slowo "Pinopa" jest czesto pisane z duzej litery?

PNMSP,

May the Force be with ya,
Michal 'CreeD' Szostakiewicz
b...@b...staszic.waw.pl ew. g...@p...com
ICQ - 2482112
"Only in America we stamp our God
<<In God we Trust>>"

1. Data: 1999-12-29 09:55:38

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internet funkcjonuje jako nazwa wlasna (w glownej mierze)
a nazwy wlasne z regoly pisze sie z duzej litery !!!!!
Proste prawda !?
Zapraszam do posluchania mojej muzyczki:
http://strefa.wp.pl/instrumentalne/t/tomasz_bednarz/
209.mp3
Tytul utworu to Dla3 !!
----------------------------
Tomasz Bednarz
t...@i...pl
t...@s...pl
Zapraszam na moja strone: http://tb.silesianet.pl
Access, Delphi, Programy, Muzyka, Grafika ......

1. Data: 1999-12-30 06:46:22

Od: Bogdan Szenkaryk <p...@y...legnica.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiadam wszystkim, ktorzy dotychczas zaregowali na moj post:

Oczywiscie, Bog i Wszechswiat to takze nazwy wlasne - wcale tego nie neguje.

Wszystkiego dobrego. Pinopa

1. Data: 2000-01-05 06:44:32

Od: "qkla" <q...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze nie o to chodzi lecz z nie przywiazywania wagi do ortografii. Pisza
wszystko jak im sie podoba, bo i kto co im zrobi. INTERNET to oczywiscie
wielki blad.
qkla

Użytkownik Tomasz Bednarz <t...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:uUka4.2924$q...@n...tpnet.pl...
: __________________________________________________
: Zapraszam do posluchania mojej muzyczki:
: http://strefa.wp.pl/instrumentalne/t/tomasz_bednarz/
209.mp3
: Tytul utworu to Dla3 !!
: ----------------------------
[...]