Dlaczego blonnik jest niezbedny w diecie

1. Data: 2004-01-24 20:43:00

Temat: Dlaczego blonnik jest niezbedny w diecie
Od: " annaklay" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kuchnia.3miasto.pl/1133.htm
http://www.dermajetics.com.pl/anna/blonnik.html
http://www.eurobiznes.net/WitaminyInfo.htm
http://agk.20a.w.interia.pl/Blonnik.htm

....itd. jest jeszcze troszke informacji na ten temat w usenecie.

Moze Sowa, Chaciur i Marcin zechca opowiedziec cos wiecej na ten temat, bo
przypuszczam, ze wiedza na ten temat wiecej anizeli ja:-(

pozd. anna

2. Data: 2004-01-24 21:45:28

Temat: Re: Dlaczego blonnik jest niezbedny w diecie
Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.kuchnia.3miasto.pl/1133.htm ten link to oczywiscie zart :) (to
dobra stara szkola "..nawet najwieksze klmastwo powtarzane bardzo czesto
staje sie "prawda")

> http://www.dermajetics.com.pl/anna/blonnik.html handlarze kosmetykow sa
dla Ciebie autorytetami dietetycznymi?

> http://www.eurobiznes.net/WitaminyInfo.htm ?????????????
> http://agk.20a.w.interia.pl/Blonnik.htm to cytat z tej strony :
"...W przewodzie pokarmowym błonnik pełni rolę substancji balastowej,
zwiększając objętość treści pokarmowej i, poprzez wchłanianie wody
zwiększając objętość stolca. ..."

i tak na serio po co naszemu organizmowi balast, zwiekszanie objetosci,
zwiekszona objetosc stolca?

Jurek

3. Data: 2004-01-24 21:50:08

Od: "aducha" <a...@r...megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja to jak zwykle glupiutka jestem aleeeee to co, blonnik be? czy bez
znaczenia?
pzdr
aducha

4. Data: 2004-01-24 22:52:26

Od: "MarekF" <m...@a...i.p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " annaklay" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
Witam
BŁONNIK
Polisacharyd (wielocukier), podstawowy materiał tkanki roślinnej, tworzący
zrąb ściany komórkowej komórek roślinnych. Słoma i trzcina zawierają jej ok.
36%, drewno: 41-56%, włókna roślinne ok. 90%, a po usunięciu zanieczyszczeń:
97-98% (linters bawełniany). Cząsteczki celulozy, w liczbie ok. 2000,
ułożone są równolegle w wiązki zwane mikrofibrylami, w których wyróżnia się
obszary krystaliczne - micele i niekrystaliczne (amorficzne). Mikrofibryle,
w liczbie ok. 400, łączą się w wiązki i tworzą makrofibryle. Błonnik nie
jest trawiony przewodzie pokarmowym ssaków. Przeżuwacze wykorzystują go
dzięki obecności w żwaczu flory bakteryjnej, produkującej enzym zwany
celulazą. Celuloza(blonnik) jest surowcem wykorzystywanym w przemyśle
włókienniczym i papierniczym. Jest też substancją wyjściową do otrzymywania
wielu surowców chemicznych, np. nitrocelulozy służącej do wyrobu tworzyw
sztucznych i materiałów wybuchowych oraz acetylocelulozy, z której wyrabia
się tworzywa sztuczne i sztuczny jedwab.
Pozdrawiam
maf
------------------------------
www.optymal-btw.aktis.i.p.pl

5. Data: 2004-01-24 23:08:53

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

annaklay w wiadomości news:buulck$33g$1@inews.gazeta.pl pisze:

> [...]
>
> Moze Sowa, Chaciur i Marcin zechca opowiedziec cos wiecej na ten
> temat, bo przypuszczam, ze wiedza na ten temat wiecej anizeli ja:-(

E, ja tylko przypomne ze, wbrew obiegowym opiniom rozpowszechnianym przez
niektorych optymalnych, odpowiednia podaz blonnika w diecie zmniejsza, a nie
zwieksza ryzyko wystapienia zmian nowotworowych jelita grubego. Najnowsze
(2003) wyniki badan:

"Dietary fibre and colorectal adenoma in a colorectal cancer early detection
programme"
Prawie 34000 osob, wieksze spozycie blonnika z produktow typu zboza, nasiona
i owoce korelowalo z obnizonym o 27% ryzykiem wystapienia zmian
gruczolakowych na jelicie (ktore z kolei czesto prowadza do raka).

"Dietary fibre in food and protection against colorectal cancer in the
European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition (EPIC): an
observational study"
Ponad 500000 osob, grupa z najwiekszym spozyciem blonnika pokarmowego
(zrodlo dowolne, nie badano suplementow) miala o 40% mniejsze ryzyko
wystapienia nowotworu jelita grubego, niz grupa przyjmujaca blonnika
najmniej.

Wyniki obu badan ukazaly sie w czasopismie The Lancet, vol. 361, issue 9368.
Po bezplatnym zarejestrowaniu sie na http://www.thelancet.com mozna uzyskac
dostep zarowno do abstraktow, jak i pelnych opracowan.

6. Data: 2004-01-25 02:45:30

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> i tak na serio po co naszemu organizmowi balast, zwiekszanie objetosci,
> zwiekszona objetosc stolca?

No jak po co ??? żeby ładnie wyglądał .... ;)))))))

Slawek

7. Data: 2004-01-25 09:11:15

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
uzyskac
> dostep zarowno do abstraktow, jak i pelnych opracowan.

czy to sa ci sami naukowcy ktorzy udawadniaja ze to palenie papierosow
POWODUJE (podkreslone) raka pluc?

Jurek

8. Data: 2004-01-25 09:17:23

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Moze Sowa, Chaciur i Marcin zechca opowiedziec cos wiecej na ten temat, bo
> przypuszczam, ze wiedza na ten temat wiecej anizeli ja:-(

To znaczy, pytasz ich o konzystencję kupy, czy co?

Może podasz nam parę linków na temat zachorowalności Czukczów, Nieńców,
Jakutów, Ewenków,Lapończyków, Eńców, Dołganów, Nganasów, Jukagirzów,
Atapasków i Eskimosów na różne choroby związane z całkowitym brakiem
błonnika w diecie.

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2004-01-25 09:43:13

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jakutów, Ewenków,Lapończyków, Eńców, Dołganów, Nganasów, Jukagirzów,
> Atapasków i Eskimosów na różne choroby związane z całkowitym brakiem

to TY nie wiesz ze takie eskimosy to poluja na takie np renifery wylacznie w
celu wycisniecia z ich jelit resztek blonnika?! bo te eskimosy czytaja
"naukowe" posty Anny i Cooler-a i wiedza ze bez NIEZBEDNEGO (a jakze !)
blonnika to krewa, placz i zgrzytanie zebow!! ;)))

Jurek

10. Data: 2004-01-25 09:46:06

Od: "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:bv0170$5db$1@inews.gazeta.pl,
jurek <g...@o...pl> typed:

> czy to sa ci sami naukowcy ktorzy udawadniaja ze to palenie papierosow
> POWODUJE (podkreslone) raka pluc?

Nie, to ci, na których lubi się powoływać Leszek Serdyński
http://tinyurl.com/2kma2

Jeśli, jak sugerujesz, w Lancecie siedzą głupki -- to bardzo smutna
wiadomość dla Leszka... Teraz już mu tylko bzdury wypisywane przez Ravnskova
będą musiały wystarczyć...

Pozdrawiam,
Karola zmęczona algebrą

Good-bay Mr Atkins?