Dlaczego nie rodzą?

21. Data: 2013-09-13 22:56:33

Temat: Re: Dlaczego nie rodzą?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Sep 2013 21:34:31 +0200, Trybun napisał(a):

> Nie, dziękuję, postoję. Teraz będę jej kupował pampersy, później
> zafunduję kasę dla nauczyciela dla jej pociech, skończą studia i fru do
> lepszego świata,.. A gdzie splata zaciągniętego kredytu ode mnie?
> Wiesz Ikselka, czasem wy prawicowcy stanowicie dla mnie dużą zagadkę - z
> jednej strony jesteście ekstremistami jeżeli chodzi o własność prywatną,
> a z drugiej strony chcielibyście żyć w społeczeństwie... Czy to nie
> przypomina to schizofrenii?

Dla Was, "lewicowców", społeczeństwo to wataha ze wszystkim wspólnym
łącznie z samicami i dziećmi?
33333333-/

> A jednak stary system z którym walczył upadł..

N a p r a w d ę? - to się przyjrzyj, kto tym "nowym" dziś "kręci"...
33333333333-/

22. Data: 2013-09-13 23:00:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Sep 2013 22:06:23 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Mi chodziło o to, że zdolni ludzie tacy jak Brzeziński biorą wspóludział w
> sterowaniu.

Akurat Brzeziński przeminął, na nic już nie ma wpływu, jest przeżytkiem.

> Zagraniczne kadry w kierownictwie to zdecydowanie za mało, żeby
> wyznaczone cele osiągnąć. Każdy okupant musi jednak wykształcić zdolnych
> kolabo, którymi się podpiera, żeby umocnić okupację. Sterowalnymi ręcznie
> się nie umocni --- ty Iksi masz najbardziej progresorską światową
> organizację za neptków?

Raczej cos przeciwnego wyziera z mojej wypowiedzi o systemowym otumanianiu
społeczeństw...

23. Data: 2013-09-14 11:45:18

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-13 21:40, glob pisze:
> A to watykan może polaków okradać i kto ma porządek zrobić klerykalni politycy tak?

Taki urok kapitalizmu - wszyscy uczciwych ludzi okradają.

24. Data: 2013-09-14 11:47:31

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-13 22:56, Ikselka pisze:

> Dla Was, "lewicowców", społeczeństwo to wataha ze wszystkim wspólnym
> łącznie z samicami i dziećmi?
> 33333333-/

Nam lewicowcom przyświecają hasła typu Równość Wolność Braterstwo. Wam
egoistyczne Bóg Honor Ojczyzna... Czyli odnoszące się praktycznie do
niczego. Rozkładówka na czynniki pierwsze - w czym niby ten Bóg na was
wspomagać - w tym żebyście mogli wyrwać innym więcej niż jest to
fizycznie możliwe? Honor - to honorem jest życie z czyjejś pracy, z
czyjegoś potu? Ojczyzna, co to w ogóle jest, skoro waszą najsilniejszą
cechą jest egoizm, a Ojczyzna to wg definicji "dobro wspólne".

> N a p r a w d ę? - to się przyjrzyj, kto tym "nowym" dziś "kręci"...
> 33333333333-/

Nie kto, a co - zasady starego "dobrego" kapitalizmu.

25. Data: 2013-09-14 12:45:35

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Raczej cos przeciwnego wyziera z mojej wypowiedzi o systemowym otumanianiu
> społeczeństw...

Otumaniać można klasę robotniczą "edukacją dla ludu" w szkólce parafialnej
niezależnie staej czy nowej religii, inteligencji trzeba dać ciepłe posadki
poganiaczy tego bydła. Tak było od zawsze i będzie jak świat światem jeszcze
od czasu skrybów faraona.

--
????
???

26. Data: 2013-09-14 13:18:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Sep 2013 11:45:18 +0200, Trybun napisał(a):

> Taki urok kapitalizmu - wszyscy uczciwych ludzi okradają.

Wszyscy okradają uczciwych? - to kto jest tak naprawdę uczciwy?
33333-)

27. Data: 2013-09-14 13:40:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Sep 2013 12:45:35 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Otumaniać można klasę robotniczą "edukacją dla ludu" w szkólce parafialnej
> niezależnie staej czy nowej religii, inteligencji trzeba dać ciepłe posadki
> poganiaczy tego bydła.

A gdzie Ty widzisz "inteligencję" DZIŚ? Inteligencja to warstwa społeczna
wywodząca się ze szlachty i bogatszych środowisk innych warstw społecznych,
która na podbudowie ekonomicznej pochodzacej z ww zasobów używa swego
umysłu i intelektu dla dobra społecznego, będąc nośnikiem idei narodowej i
patriotyzmu.

Ww inteligencja została już dawno wyeliminowana przez komunizm (czyt.
wymarła z głodu i z powodu eksterminacji), jej miejsce zajęła grupa
społeczna (bo nie warstwa!) butnie pretendujących do miana inteligenta
WYKSZTAŁCIUCHÓW - a oni jak najbardziej nadają się do otumaniania z powodów
jak niżej:

"Wykształciuch- w tym miejscu możemy łatwo zdefiniować to efektowne
pojęcie. Otóż dla mnie jest to osoba, która owszem jest inteligentna,
jednak nie spełnia drugiego warunku inteligenckości- nie wykorzystuje
bowiem swoim możliwości intelektualnych dla spraw publicznych
(politycznych, społecznych, itp). Wykształciuch nie ma ochoty (lub czasu)
wyrabiać sobie własnej opinii w tych sprawach, bo to wymaga czytania,
poszerzania horyzontów, zapoznania się z różnymi opiniami, rozsądzania
racji. Ma do tego prawo- ale nie powinien udawać, że ma pojęcie o tym, o
czym mówi i jakie wyraża poglądy. Nie są to bowiem jego własne poglądy,
wynikające z jego własnych przemyśleń i badania tematu, ale zwykle opinie
zasłyszane w ,,opiniotwórczych" mediach, a potem przez niego bezrefleksyjnie
powtarzane. Co gorsza, poglądy te przekazuje innym, tym uchodzącym za
,,mniej inteligentnych", stając się dla nich niezasłużenie wyrocznią i
autorytetem. Gdy go nie słuchają- pogardza nimi.

Wykształciuch nie ma barwy politycznej- przecież nie ma poglądów w ogóle, a
jedynie powtarza jakieś cudze poglądy! W zależności od tego jakie są jego
ulubione media, takie ma poglądy. Jeśli będzie czytał (a następnie
bezrefleksyjnie powtarzał to co tam przeczyta) Gazetę Wyborczą- będzie
wykształci uchem powielającym poglądy liberalne i lekko konserwatywne, a
jeśli Rzeczpospolitą- także liberalne gospodarczo, z domieszką narodowych
interesów gospodarczych, za to bardziej od ,,wyborczej" konserwatywne
światopoglądowo. Analogicznie inteligent może być lewicowy, prawicowy,
konserwatywny, liberalny, i jakikolwiek inny. Najważniejsze, żeby to były
jego poglądy- a nie powielone cudze.

Takich ,,wykształciuchów" jest niestety coraz więcej, a to wynika głównie z
tego że w dzisiejszych czasach są oni zajęci zarabianiem pieniędzy, a nie
życiem intelektualnym- które pieniędzy nie przynosi. Z pewnością winne są
też tu czasy PRLu, gdzie inteligencji oficjalnie nie wolno było myśleć o
polityce, a już na pewno nie wykraczać poza główny oficjalnie obowiązujący
nurt. Wtedy też wypadało tylko bezrefleksyjnie go powielać, a nie
dyskutować i rozmyślać nad nim, bo wtedy z pewnością przynosiłoby to
krytykę systemu. W efekcie nie mamy dzisiaj tradycji życia intelektualnego,
nie tylko jeśli chodzi o politykę i sprawy społeczne (stąd marny poziom
klasy politycznej i polityki w ogóle), ale i kulturę, chociaż tu jest nieco
lepiej (bo i bezpieczniej z punktu widzenia obecnie panującej ideologii,
choć przecież życie kulturalne może być katalizatorem zmian politycznych)."

http://lukaszfoltyn.salon24.pl/42373,inteligencja-in
teligenci-i-wyksztalciuchy

28. Data: 2013-09-14 13:46:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Sep 2013 13:40:30 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> społeczna (bo nie warstwa!) butnie pretendujących do miana inteligenta
> WYKSZTAŁCIUCHÓW - a oni jak najbardziej nadają się do otumaniania

Errata: z braku cech jak na wstępie oraz z powodów jak bezpośrednio powyżej
oraz poniżej:

> [...]
> choć przecież życie kulturalne może być katalizatorem zmian politycznych)."

j.p.

29. Data: 2013-09-14 16:51:50

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Taki urok kapitalizmu - wszyscy uczciwych ludzi okradają.

To im odrazy wypnij odbyt jak mają taki urok.

30. Data: 2013-09-14 17:56:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Sep 2013 11:47:31 +0200, Trybun napisał(a):

> Nam lewicowcom przyświecają hasła typu Równość Wolność Braterstwo.

Czyli wypisz, wymaluj folwark zwierzęcy 3333-)

> Wam
> egoistyczne Bóg Honor Ojczyzna...

Gdzie ten egoizm?

> Czyli odnoszące się praktycznie do
> niczego.

Tylko dla Ciebie to jest "nic" - wg Ciebie Boga nie ma, honor to bliżej
nieokreślona mentalna wada, a Ojczyzna? - ot, przypadkowy zlepek czcionek w
gazecie niewyborczej...

> [...]
> cechą jest egoizm, a Ojczyzna to wg definicji "dobro wspólne".

> Nie kto, a co - zasady starego "dobrego" kapitalizmu.

Starego dobrego kapitalizmu nawet nie zobaczyliśmy i nawet nie dotkniemy
palcem - bo rządzi "stary dobry" socjalistyczny układ kolesi, a jedyne co
jest w tym nowe, to ich chałupy, żony, samochody, zegarki i garnitury od
Armaniego... :-D /śmiech tragiczny

...i na do widzenia.
Cza-a-as jak rzeka, jak rze-e-e-eka płynie...
Na dzień dobry :-)
Jakbym MŚK słyszała :-D
Okupacja