Długotrwały stan podgorączkowy

1. Data: 2003-11-05 21:55:38

Temat: Długotrwały stan podgorączkowy
Od: "Katarzyna" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Od lat mam podwyższoną temperaturę ciała, najczęściej ok. 37.5. Szczerze
mówiąc już sie do tego przyzwyczaiłam, ale znajoma zwróciła mi uwagę, że
może to być sygnał, że w organiźmie istnieje jakiś ukryty, przewlekły stan
chorobowy. Gdy wspomniałam o tym mojemu lekarzowi, powiedział tylko, że
taka moja uroda. Robiłam niedawno podstawowe badania krwi i wszystko wygląda
ok., ale czy to jest normale?
Pozdrawiam.
Kasia

2. Data: 2003-11-06 05:33:28

Temat: Re: Długotrwały stan podgorączkowy
Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna" <k...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
> chorobowy. Gdy wspomniałam o tym mojemu lekarzowi, powiedział tylko, że
> taka moja uroda. Robiłam niedawno podstawowe badania krwi i wszystko

Jak ja nie cierpię tego typu lekarzy! Zamiast powiedzieć "nie wiem",
kombinuje z jakimiś "urodami". Zmień go.

3. Data: 2003-11-06 13:31:00

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chorobowy. Gdy wspomniałam o tym mojemu lekarzowi, powiedział tylko, że
> taka moja uroda. Robiłam niedawno podstawowe badania krwi i wszystko

Nawet gdy osobnicy z tak sporą odchyłką od normy się naprawdę zdarzają, to
według mnie, opinia jednego lekarza w tym, a także w innych nietypowych
przypadkach, to zdecydowanie za mało. Dokładne badania, wykluczające
wszystkie znane przyczyny podwyższonej temperatury ciała, są moim zdaniem
konieczne.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

4. Data: 2003-11-06 15:53:43

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bodio8$rdr$1@news.onet.pl...

> wygląda

Witam!
Mozemy podac sobie rece!
Od 6 lat mam 37.5-37.7. Zrobilam WSZYSTKIE mozliwe badania ,
ktore wykazaly, ze jestem okazem zdrowia. Problem jest bardziej zawily, gdyz
OB
mam w granicach 20-40.
Po kilku latach powtarzania roznych badan doszlam do wniosku, ze mam taka
"goraca"
nature:)
Przebadac powinnas sie na pewno, ale jezeli nic nie wyjdzie to spoko.
Tak moze byc.

Szanna

5. Data: 2003-11-06 17:30:30

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "goraca"
> nature:)
> Przebadac powinnas sie na pewno, ale jezeli nic nie wyjdzie to spoko.

Problem w tym, że prawdopodobnie nigdy nie możemy być pewni, czy jest to
tylko odstępstwo od normy, czy też gdzieś jest ukryty zarazek. Sugeruję być
bardzo czujnym.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

6. Data: 2003-11-07 06:51:23

Od: "Katarzyna" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:boe0uo$b13$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> Pozdrawiam, andrzej
>
> http://www.glowacki.art.pl
>
> Ślicznie dziękuję za wszystkie opinie i rady.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)

7. Data: 2003-11-07 12:03:12

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Katarzyna" napisał:
>
> Ślicznie dziękuję za wszystkie opinie i rady.
> Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-)

Jeszcze kilka słów uzupełnienia. Za normę uważa się temperaturę ciała w
zakresie 36-37 oC. Natomiast norma szybkości opadanie krwinek dla kobiet
wynosi 2 (10) - 20 mm (po 1 godzinie). Trzeba pamiętać, że norma jest
pojęciem statystycznym, które mówi, że u 95% wszystkich zdrowych ludzi wynik
danego badania znajduje się granicach normy. Oznacza to również, że dla 5 %
zdrowych ludzi, wynik badania znajduje się gdzieś poza tym zakresem.

Podwyższona temperatura ciała i podwyższona wartość OB są "wskaźnikami"
nieswoistymi, co oznacza, że tylko na ich podstawie, nie da się dokonać
rozpoznania konkretnej choroby. Są one charakterystyczne dla wielu różnych
chorób i stanowią one podejrzenie diagnostyczne, które wymaga
zweryfikowania. Dlatego jeszcze raz proponuję wykonać podstawowe badania i
przyjrzeć się uważnie wszystkiemu, co może budzić nasze wątpliwości - od
ząbków po tarczycę.

Pozdrawiam serdecznie, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

8. Data: 2003-11-11 16:11:15

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Katarzyna" napisał:
>
> Ślicznie dziękuję za wszystkie opinie i rady.
> Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-).

Przypadkowo natrafiłem na artykuł trochę związany z tematem. Poniżej jego
fragment.

Pozdrawiam, andrzej

DIAGNOSTYKA STANÓW GORĄCZKOWYCH NIEJASNEGO POCHODZENIA

Prof.ndzw.dr hab.med Joanna Matuszkiewicz-Rowińska
Katedra i Klinika Chorób Wewnętrznych
i Nefrologii Akademii Medycznej w Warszawie,
kierownik: Prof. dr hab. med. Kazimierz Ostrowski.

WSTĘP

Początkowo większość stanów gorączkowych jest niejasnego pochodzenia.
Określenie to obejmuje jednak heterogenną grupę długotrwale utrzymujących
się lub nawracających stanów gorączkowych, których przyczyna, mimo
intensywnych badań pozostaje nieznana. Wg powszechnie przyjętych ustaleń, za
gorączkę przyjmuje się wzrost ciepłoty ciała powyżej 38.3° C. [...]

Pełen teks dostępny (po zalogowaniu) na stronie:
http://www.imed.pl/konsultacje/strony/artykul.php?Pl
ik=fuo/art1.html

9. Data: 2003-11-27 20:47:02

Temat: Odp: Długotrwały stan podgorączkowy
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna <k...@t...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bobrmu$v1q$...@G...Gubernat.NET...
> [...]
> chorobowy. Gdy wspomniałam o tym mojemu lekarzowi, powiedział tylko, że
> taka moja uroda. Robiłam niedawno podstawowe badania krwi i wszystko

Tak temp ciała do 37,5 jest normą

Piotr Maksymowicz

[Katowice] Chirurg naczyniowy
Kupię czaszkę człowieka!!!