Do Casusa i innych " ocznych ": niedowidzenie

1. Data: 2003-07-07 19:52:41

Temat: Do Casusa i innych " ocznych ": niedowidzenie
Od: "Kajub" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziecko lat 7 ( w lipcu ); rozpoznanie: niedowidzenie od urodzenia; + 5,5 -
jednoocznie. Po zabiegu obecnie + 2, 0. Czy jest jakaś realna szansa na
wyćwiczenie oka niedowidzącego ( tradycyjne zasłanianie oka zdrowego, jak i
przerzucanie funkcji mózgu poprzez dostarczanie bodźców na oko słabe ).
Do którego roku życia są szanse na taką rehabilitację? Jak długo wykształca
się wzrok, do którego roku życia max.?
W przypadku tych ćwiczeń - czy stosować opatrunek z przerwami ( jest to
męczące dla dziecka ); więc ja sugerowalabym np. stopniować:
1 dzień - np 2 h, 2 dzień - 3 h itd. i zwiększamy

Poza tym ( a raczej w szczególności winno być )
witam i dziękuję za pomoc

Kajub

2. Data: 2003-07-07 20:47:23

Temat: Re: Do Casusa i innych " ocznych ": niedowidzenie
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1 dzień - np 2 h, 2 dzień - 3 h itd. i zwiększamy
>
> Poza tym ( a raczej w szczególności winno być )

Po pierwsze, nie wiem ile to slabe oko widzi, wiec trudno mi powiedziec, czy
sie wycwiczy.
Szansa jest do ok. 10-11 roku zycia, przy czym im dalej tym trudniej.
Pozniej juz nie bedzie mozliwosci.
Nie sugeruj sie meczeniem dziecka, tylko od poczatku porzadnie zaslaniaj wg
zalecen lekarza prowadzacego. Kazdy dzien nie wykorzystany to dzien
stracony.
Spytaj sie, gdzie mozna cwiczyc dziecko - gdzie sa pracownie
pleoptyczno-ortoptyczne - 1 miesic codzinnego cwiczenia po 20 minut to 1/2
roku zaslaniania w domu. Sa wakacje, wiec moze teraz jest dobry czas na
cwiczenia?

pozdrawiam

casus

3. Data: 2003-07-07 21:08:45

Temat: Re: Do Casusa...
Od: "Kajub" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> roku zaslaniania w domu. Sa wakacje, wiec moze teraz jest dobry czas na

Bardzo dziękuję. Będę miala jeszcze kilka pytań - pozwolę sobie o zapytania
jutro;
chcę podać Ci dokładniejsze dane o wadzie.

Dobranoc

Kajub

4. Data: 2003-07-08 18:40:19

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zapytania
> jutro;
> chcę podać Ci dokładniejsze dane o wadzie.

pisz na priv
casus

5. Data: 2003-07-08 19:17:57

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> zapytania
> pisz na priv
> casus

Nie dobry jestes i tyle!!!

Ja tu zawsze chetnie poczytuje Twoje posty a ty z takimi tekstami.... :-))

Pozdro

Maseł

P.S. A tak na serio, jezeli sprawa nie jest zbyt osobista, to chetnie bym
poczytal o niej na grupie... (i pewnie nie tylko ja)

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

6. Data: 2003-07-08 19:23:40

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dobry jestes i tyle!!!
>
> Ja tu zawsze chetnie poczytuje Twoje posty a ty z takimi tekstami....
:-))

> Pozdro
>
> Maseł
>
> P.S. A tak na serio, jezeli sprawa nie jest zbyt osobista, to chetnie bym
> poczytal o niej na grupie... (i pewnie nie tylko ja)

Przypadek jest indywidualny, wiec wymaga zachowania tajemnicy lekarskiej. To
nic, ze autorka jest pod nickiem, zasady sa zasadami:-) sorry:-)))))))
casus
ps: jedynie autorka moze zdecydowac inaczej i podac na grupe, wtedy ja za
Jej zgoda na grupe odpowiem.

7. Data: 2003-07-08 20:10:24

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> casus
> ps: jedynie autorka moze zdecydowac inaczej i podac na grupe, wtedy ja za

Ok - tu sie zgadzam, o wszystkim decyduje autorka (moja sugestia byla w
zasadzie skierowana w jej strone ;-).

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
Ludzie, których kocha się z całego serca, nigdy się nie starzeją.
Ernst Penzoldt

Gdzie sie kupuje ... :)
Skurcze mięśni
odstawienie pigułek a tycie