Do Krzysztofa Marusińskiego prośba o opinię.

1. Data: 2002-05-23 07:45:42

Temat: Do Krzysztofa Marusińskiego prośba o opinię.
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki numer specjalny "Działkowca" o tarasowych i balkonowych wpadł mi w
ręce.
Bądź łaskaw to fachowo zrecenzować. Dobrze prawią czy łżą????
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2002-05-23 11:31:17

Temat: Re: Do Krzysztofa Marusińskiego prośba o opinię.
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Taki numer specjalny "Działkowca" o tarasowych i balkonowych wpadł mi w
> ręce.
> Bądź łaskaw to fachowo zrecenzować. Dobrze prawią czy łżą????

Nie czytam Działkowca. Trudno mi ustosunkowywać się do całego numeru.
Jak znam życie to do każdego materiału można się przyczepić. Przy tym
wierzę, że redakcja o takiej renomie nie wydaje knotów.
Z kolei nie wierzę, że ty porzuciłeś winogroniarstwo i przestawiasz się ma
tarasowe.
Możemy rozmawiać o szczegółach zawartych w tym wydaniu, ale sądzę, że Cię to
nie zainteresuje.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2002-05-23 12:39:23

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> Nie czytam Działkowca. Trudno mi ustosunkowywać się do całego numeru.
> Jak znam życie to do każdego materiału można się przyczepić. Przy tym
> wierzę, że redakcja o takiej renomie nie wydaje knotów.
Wiara to piękna sprawa....
> Z kolei nie wierzę, że ty porzuciłeś winogroniarstwo i przestawiasz się ma
> tarasowe.
I słusznie! Niedowierzanie to tez piękna sprawa!
> Możemy rozmawiać o szczegółach zawartych w tym wydaniu, ale sądzę, że Cię
> nie zainteresuje.
A dlaczego nie? Świat mnie interesuje. Lubię wiedzieć różne dziwne
rzeczy.... :-)))))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Może i innym fachowa opinia by sie przydała bo jednak te kolorowe
pisemka..... :-( Dość sceptyczny tu jestem....
J.

4. Data: 2002-05-23 16:58:18

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał
> Może i innym fachowa opinia by sie przydała bo jednak te kolorowe
> pisemka..... :-( Dość sceptyczny tu jestem....

Zawsze, chętnie służę informacją chociaż rozpisywać to mi się chce tylko na
moich stronach :-). Związane jest to z tym, ze jak pamiętam, na grupach
odpowiada się wielokrotnie na te same tematy. Na stronie napisze się raz i
każdy może wielokrotnie czytać.
Oczywiście, czy czytający zrozumie i czy informacje sa warte czytania to już
inna sprawa.
Co do roślin tarasowych/pojemnikowych to muszę stwierdzić, że na
pl.rec.ogrody brak jest zainteresowanych tą grupą roślin.
Niech świadczy o tym fakt, ze chętnych na wymianę roślin jest zero. Są osoby
które chętnie kupią takie rośliny, ale swojej pasji nie należy sprzedawać,
tak jak nie sprzedaje się ukochanej dziewczyny.
W miarę posiadanego wolnego czasu będę zamieszczał na stronie WWW opisy
uprawy poszczególnych roślin tarasowych. Warto konfrontować różne szkoły
uprawy. Dobrze więc, że są opisy w czasopismach i na stronach WWW, a także w
wydawnictwach książkowych. Mając różne materiały można dojść czy (jak
niektórzy uważają) należy dodawać wapno do podłoża pod cytryny czy też wręcz
przeciwnie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2002-05-24 07:05:24

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niektórzy uważają) należy dodawać wapno do podłoża pod cytryny czy też wręcz

Czesc,

dobry pomysl.
Opisy zacznij robic alfabetycznie. Najpierw bedzie Apaganthus.
U mnie on rosnie juz drugi rok ale kwiatow cos nie widac.
Czy to jest prawidlowe?

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2002-05-24 09:03:34

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal
> Opisy zacznij robic alfabetycznie. Najpierw bedzie Apaganthus.

Jezeli zastosowac polska nazwe (baldasznik) to bedzie to troche pózniej :-).

> U mnie on rosnie juz drugi rok ale kwiatow cos nie widac.
> Czy to jest prawidlowe?

Moze kupiles niewielkie klacze w sklepie? Jezeli tak to powinno zakwitnac w
przyszlym roku. Roslina ta kwitnie bez zadnych problemów wiec u Ciebie musi
byc bardzo mloda.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-05-24 11:32:14

Temat: Odp: Do Krzysztofa Marusińskiego prośba o opinię.
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do roślin tarasowych/pojemnikowych to muszę stwierdzić, że na
> pl.rec.ogrody brak jest zainteresowanych tą grupą roślin.

No, chyba trochę przesadziłeś. A te osiemnaście doniczek, które są
rozstawione w moim ogrodzie to co? To się nie liczy? :-)))))

> Niech świadczy o tym fakt, ze chętnych na wymianę roślin jest zero.

Powiedzmy, że niektórzy z nas trenują silną wolę - no bo w końcu ileż
można - pełno kwitnących kwiatów w ogrodzie, a tu jeszcze latać codziennie i
podlewać te doniczki. Chociaż ...z chęcią wymieniłabym oleandra na kumkwat;)

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2002-05-24 11:47:45

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał
> Chociaż ...z chęcią wymieniłabym oleandra na kumkwat;)

Kochana Basiu. Mam już oleandra. Kumkwat dam Ci jak do mnie przyjedziesz.
Chyba nie wymagam zbyt dużo. Kumkwaty sa w cenie :-).
Do wszystkich: jeżeli ktoś będzie w Niemczech i zakupi jakiegoś ciekawego
cytrusa, którego nie posiadam to wymieniam się w stosunku 1:10 (różne
tarasowe).
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2002-05-24 14:21:05

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawy cytrus to według Ciebie jaki? W naszym Instytucie też czasem bywają
. Nie trzeba do Niemiec.
Pozdrówki -Jagoda

10. Data: 2002-05-24 20:00:01

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagoda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> Ciekawy cytrus to według Ciebie jaki? W naszym Instytucie też czasem
bywają

Wiem. Kilkadziesiąt lat temu jeździłem tam po tzw. cytryne skierniewicką.

> . Nie trzeba do Niemiec.

Abym tego był pewien musiałbym wiedzieć jakie gatunki i odmiany są tam
rozmnażane.
Jeżeli w Instytucie mają większy wybór niż w Niemczech, to masz rację.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Pieczennik
mszyce i winorośla