Docieplenie domu

1. Data: 2017-12-20 08:37:25

Temat: Docieplenie domu
Od: mek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam
posiadam dom z lat 90 i chcialbym go ocieplic. jest jakis styropian ale
chyba z 8 cm i na to elewacja.
przy docieplaniu budynku trzeba zrywac elewacje czy mozna styropian
dawac na elewacje odrazu ?
dom 220 m - jakie mniejwiecej koszty ocieplenia budynku i polozenia
elewacji ?

2. Data: 2017-12-23 22:04:42

Temat: Re: Docieplenie domu
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

mek <m...@g...com> napisał(a):

>przy docieplaniu budynku trzeba zrywac elewacje czy mozna styropian
>dawac na elewacje odrazu ?

Lepiej zerwac, bo nie wiadomo, czy stara elewacja utrzyma (i jak dlugo)
ciezar nowej. Do tego te 8 cm styropianiu z lat 90 to pewnie juz mocno odlezale
i nieszczelne.

>dom 220 m - jakie mniejwiecej koszty ocieplenia budynku i polozenia
>elewacji ?

Jak mozna napisac ile, skoro nawet laskawie nie podales ile tego syropianu ma byc
(jakiej grubosci) i jakies klasy lambda.
Ceny sa rozne i nie da sie sensown ie oszacowac, bo jeden kladzie 15cm najtanszego a
inny 25-30
grafitowego.

3. Data: 2017-12-24 09:19:16

Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-12-23 22:04, Przesmiewca wrote:
> [...]

pewnie da sie zrobic, kwestia czy wykonawca bedzie chcial dac na to
jakakolwiek gwarancje

> Lepiej zerwac, bo nie wiadomo, czy stara elewacja utrzyma (i jak dlugo)
> ciezar nowej. Do tego te 8 cm styropianiu z lat 90 to pewnie juz mocno odlezale
> i nieszczelne.

niekoniecznie, montujesz przeciez do muru tak czy inaczej

zalezy na czym, gdzie, czym i w jakim terminie

kompletnie inne ceny bedziesz mial dla prostej prostokatnej bryly
parterowej w nieduzym miescie w okolicy granicy z ukraina jezeli
zalozysz najtansze materialy i umowisz sie z polrocznym wyprzedzeniem a
zupelnie co innego wyjdzie ci za skomplikowana bryle z dwoma pietrami w
centrum warszawy 'na juz'

> Jak mozna napisac ile, skoro nawet laskawie nie podales ile tego syropianu ma byc
> (jakiej grubosci) i jakies klasy lambda.

sama roznica w cenie miedzy styro 10 a 20 cm to akurat w calosci kosztow
jest pewnie pomijalna

4. Data: 2017-12-27 12:56:57

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(a):

>pewnie da sie zrobic, kwestia czy wykonawca bedzie chcial dac na to
>jakakolwiek gwarancje

Najprawdopodobniej beda chcieli zrywac. U mnie kazdy kto przyszedl chcial.

>niekoniecznie, montujesz przeciez do muru tak czy inaczej

W budynku z roku 1997, gdzie sciana byla potrojna i bodajze 10 cm styro w srodku,
po zbiciu zewnetrznej przegrody okazalo sie, ze styro we wnetrzu dawno utracilo
ciaglosc
izolacji, do tego dodatkowo wyszly bledy montazu i nie wygladalo to za ciekawie. Plus
sam styro
byl wyraznie juz pozolkly i inie dajacy juz zadnej klasy ocieplenia.
Na obrazie termowizyjnym taka izoalacja dawala pomaranczowo-czerwony, laciaty wyglad.

> [...]
>zalozysz najtansze materialy i umowisz sie z polrocznym wyprzedzeniem a
>zupelnie co innego wyjdzie ci za skomplikowana bryle z dwoma pietrami w

Plus jak bardzo wysoki dom (AFAIR powyzej 12m.) to trzeba pamietac, ze wymagane juz
jest pozwolenie
na budowe i nie wystarczy samo zgloszenie. A to sie wiaze takze z odpowiednia
dokumentacja projektowa :)

>sama roznica w cenie miedzy styro 10 a 20 cm to akurat w calosci kosztow
>jest pewnie pomijalna

10 a 20 to 100% roznicy w grubosci wiec trzeba 2x wiecej styropianu.
Co innego tez jak wezmiesz zwykly EPS o lambdzie 40, a co innego grafitowy XPS
z lambda np. 29.

Czy dobrze mam ustawione ?
Meble kuchenne - pomalowanie
Jaki tv 40 cali?