Meble kuchenne - pomalowanie

1. Data: 2017-11-26 11:17:03

Temat: Meble kuchenne - pomalowanie
Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Szafki meblowe po latach mają zdarte fronty (niemal do płyty wiórowej).
Chodzi o ich pomalowanie (z późniejszym polakierowaniem)- aby na okres 5-6
lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??
T.

2. Data: 2017-11-26 11:24:20

Temat: Re: Meble kuchenne - pomalowanie
Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-26 o 11:17, Tomek pisze:
> [...]
> 5-6 lat jeszcze posłuzyły. Zawiasy są dobre, szuflady- tez.
> Jakiej użyć farby- co oprócz olejnej (ftalowej)??

Akrylowej. Dostępność kolorów z wzornika (więc zapewne kilkanaście
tysięcy). Nie śmierdzi, szybko schnie (kilkadziesiąt minut), jak coś nie
wyjdzie zawsze możesz zmyć wodą (oczywiście zanim wyschnie). Sam mam tak
pomalowane meble, bo żonie zachciało się stołków do kuchni w kolorze
głębokiego niebieskiego...

Olo

3. Data: 2017-11-27 21:02:52

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.11.2017 o 11:24, Olo pisze:

> [...]
> wyjdzie zawsze możesz zmyć wodą (oczywiście zanim wyschnie). Sam mam tak
> pomalowane meble, bo żonie zachciało się stołków do kuchni w kolorze

Czy farbami akrylowymi można pomalować fronty mebli w położeniu
pionowym, czy koniecznie trzeba zdjąć i położyć płasko?

Krycha.

4. Data: 2017-11-27 23:27:46

Od: Olo <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-27 o 21:02, Krycha pisze:

> Czy farbami akrylowymi można pomalować fronty mebli w położeniu
> pionowym, czy koniecznie trzeba zdjąć i położyć płasko?
>
> Krycha.

Jak wygodniej. W części szafek były zdjęte a w części nie. Z tym iż były
malowane wszystkie wałkiem (2x) a później ewentualnie jakieś niedoróbki,
małżonka poprawiła małym pędzlem

Olo.

5. Data: 2017-11-29 09:57:09

Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-11-26 11:24, Olo wrote:

> Akrylowej.

dobrze byloby jednak zaszpachlowac\zagruntowac wspomniane miejsca

6. Data: 2017-12-07 11:24:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> Wrote in message:

> dobrze byloby jednak zaszpachlowac\zagruntowac wspomniane miejsca

Owszem, ale przed szpachlowaniem odtłuścić, bo odpadnie
szpachlówka. A meble przed malowaniem przeszlifować papierem
ściernym, co ma na celu lepszą przyczepność nowej farby. I też
warto odtłuścić wszystkie odnawiane powierzchnie -
kuchenne
opary pozostawiają na meblach tłusty film.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/