Domowa kuchnia francuska

1. Data: 2000-09-27 12:53:05

Temat: Domowa kuchnia francuska
Od: "Joanna Bauzac" <j...@w...fr> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Elu !
Znalazlam kilka pomyslow i musze Ci powiedziec ze nie bylo to zbyt latwe
bez bialka zwierze cego a przy tym chora wetroba).Proponuje Ci kilka
latwych pomyslow:

Pomidory z mozarella(ser wloski napewno mozna dostac w duzych sklepach)
Pomidory pokrojone w kostke (ilosc w zaleznosci od ilosci osob),1
mozarella
pokrojona w kostke,bazylika (najlepiej swieza),sol pieprz.Wszystko
wymieszasz
i polejesz delikatnie oliwa z oliwek.Podajesz schlodzone. Uwaga! przepis jak
widzisz z bialkiem zwierzecym, ale nie musi Ona jesc sera.

Salatka warzywna z ryzem.

Ugotowany ryz ( bialy), groszek zielony,pomidory pokrojone w
kostke,kukurydza, troche ogorka zielonego,1 marchew ztarta na grubych
"oczkach", ser zolty w kostke, troche sznki
rowniez pokrojonej. Pieprz, sol , sos vinaigrette lub majonez.

Sos vinaigrette
1 lyzeczka musztardy,
1 lyzeczka octu winnego,
olej lub oliwa z oliwek ( lub 2 po trochu)
sol
musztarda, ocet winny i sol wymieszac , oliwe dodawac stopniowo ,mieszajac
caly czas.

Pmidory faszerowane

Pomidory dos duze,mieso mielone,cebulka drobno posiekana,tymianek,natka
pietruszki zielonej, jajko,. Wszystko to wymieszac, przyprawic i
nafaszerowac pomidory.
Wlozyc np: do zarotpornego naczynia i do pieca na 170°C.
Podawac z ryzem lub kaszka couscous( dostepna praktycznie wszedzie).

Ryba we wlasnym sosie ( przyklad dla 1 porcje)

Na foli aluminiowej polorzyc plat rybny a na nim:
2 cwiartki pomidora,troche cebulki,kilka plasterkow obranej cukini ,
lyzeczka smietany,tymianek, bazylika, sol , pieprz. Skropic to wszystko
oliwa z oliwek ,
zamknacw folii poukladac w naczyniu zarotpornym , wysmarowanym tluszczem i
do
piekarnika.

Ciasto czekoladowe

160 g czekolady gorzkiej
150 g masla
4 jajka
100g maki
150 g cukru pudru
20 cl smietanki

Polamac czekolade na kawalki i roztopic z maslem na malym ogniu.
Przelac do miski dodac zoltka mieszajac .Dodac make, cukier,smietanke
i na koncu ubite bialka.Przelac do okroglej formy o diametrze 21 lub 24 cm.
Do piekarnika na 200° C okolo 30 min.

Gruszki z czekolada

Gruszki obrac i wlozyc do naczynia, do piekarnika na 180 ° C az beda
miekkie.
Miedzy czasie roztopic gorzka czekolade , podtrzymywac ja goraca, po
upieczeniu gruszek
polac je czekolada, podawac cieple z galka lodow gruszkowych lub
waniliowych.

Jak na razie to tylko tyle, zwlaszcza ze masz 2 osoby, ktore nie moga jesc
niektorych
pskladnikow.

Pozdrawiam Joanna

1. Data: 2000-09-28 07:54:03

Temat: Re: Domowa kuchnia francuska
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje Ci za przepisy. Na pewno ktores z nich wykorzystam.
Czy moglabys mi podac jakis swoj ulubiony, wyprobowany przepis z kuchni
francuskiej? Nie zwazajac oczywiscie na ograniczenia watrobowe i bialkowe.
Dobrze czasami zablysnac czyms oryginalnym :-)
pozdrawiam
Ela

re.bigos
bigos