Domowy jogurt - jakość mleka

1. Data: 2012-07-28 18:37:13

Temat: Domowy jogurt - jakość mleka
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiliśmy sobie jogurtownicę :-)

Teraz jogurcik + domowy dżem porzeczkowy, mus jabłkowy, wiśnie, jagody, miksowane
truskawki...

Żyć, nie umierać. Mleko kupujemy "od gospodarza". No i pytanie. Jak domowym sposobem
sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na te upały teraz. Ale jakby tu
sprawdzić jakoś tak lepiej "bekteriologicznie"?

Stalker, z góry wdzięczny za sugestie

2. Data: 2012-07-28 18:44:52

Temat: Re: Domowy jogurt - jakość mleka
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-07-28 20:37, niebożę Stalker wylazło do ludzi i marudzi:

Jeśli gospodarz pewny, to po co?

qr.a

3. Data: 2012-07-28 18:57:03

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 28 lipca 2012 20:44:52 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> [...]
sposobem sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na te upały teraz. Ale
jakby tu sprawdzić jakoś tak lepiej "bekteriologicznie"?

Pewne są tylko śmierć i podatki :-)

Stalker, faktem jest, że gospodarz mówi że jest pewny...

4. Data: 2012-07-28 19:02:26

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> [...]
> domowym sposobem sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na
> te upały teraz. Ale jakby tu sprawdzić jakoś tak lepiej

Jak zsiadłe wychodzi, to masz już w nim bakterie produkujące kwas mlekowy.
Mogą się trochę gryźć z jogurtowymi, dlatego lepiej mleko spasteryzować,
albo kupić pasteryzowane.
Jedyny domowy sposób na sprawdzenie bakteriologiczne jaki znam, to
konsumpcja i sprawdzenie reakcji organizmu ;-). Chyba, że masz mikroskop i
pożywki. Jogurtownicę może służyć jako inkubator.

Waldek

5. Data: 2012-07-28 19:03:59

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> Pewne są tylko śmierć i podatki :-)
>
> Stalker, faktem jest, że gospodarz mówi że jest pewny...

Jak możesz, to obejrz oborę, krówki i jak doi. Jak brudnymi rękami do
wiadra, to niepewny ;-).

Waldek

6. Data: 2012-07-28 19:06:53

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-07-28 21:02, niebożę Waldemar Krzok wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> konsumpcja i sprawdzenie reakcji organizmu ;-). Chyba, że masz mikroskop i
> pożywki. Jogurtownicę może służyć jako inkubator.

Nie podpowiadaj, bo gotów nabyć i to.
Oraz fufnastu niewolnych do sprawdzania reakcji.

qr.a

7. Data: 2012-07-28 19:09:22

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-07-28 20:57, niebożę Stalker wylazło do ludzi i marudzi:

sposobem sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na te upały teraz. Ale
jakby tu sprawdzić jakoś tak lepiej "bekteriologicznie"?

> Pewne są tylko śmierć i podatki :-)

I sraczka.
A jak ta nie nadchodzi, to nie ma co panikować. Dzieciom druga para oczu
nie wyrośnie i tak.

A ty to nie jadałeś w dzieciństwie rzeczy cokolwiek niepewnego pochodzenia?

> Stalker, faktem jest, że gospodarz mówi że jest pewny...

Dobrze lokuje.

qr.a

8. Data: 2012-07-28 19:18:59

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-28 20:37, Stalker pisze:
> Żyć, nie umierać. Mleko kupujemy "od gospodarza". No i pytanie. Jak domowym
sposobem sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na te upały teraz. Ale
jakby tu sprawdzić jakoś tak lepiej "bekteriologicznie"?

Jeśli mleko śmierdzi, to znaczy, że krowa była brudna - to już wypada
wiedzieć po takim stażu na prk. ;)

A serio - jeśli masz możliwość, to zajrzyj do obory, czy czysto.
Ja pamiętam, że jako dziecko kupowałam mleko od gospodarza i zawsze
przychodziłam w porze dojenia, a jako miejski dzieciak gapiłam się na
wszystko z zapartym tchem. ;)

Ewa

9. Data: 2012-07-28 22:47:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2012 20:44:52 +0200, Qrczak napisał(a):

> [...]
sposobem sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na te upały teraz. Ale
jakby tu sprawdzić jakoś tak lepiej "bekteriologicznie"?

No tak, skoro gospodarz badany, to po co... ;-P

--
XL

10. Data: 2012-07-28 22:56:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2012 11:37:13 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> Jak domowym sposobem sprawdzić jakość mleka? Zsiadłe wychodzi rewelacyjne na te
upały teraz. Ale jakby tu sprawdzić jakoś tak lepiej "bekteriologicznie"?

Nie pić surowego mleka, nawet jogurt robić z gotowanego, zsiadłe też -
mleko gotowane i wystudzone na jogurt oraz na zsiadłe szczepić odpowiednimi
kulturami bakterii, czyli po prostu dobrym jogurtem kupnym oraz/lub
kulturami kupionymi w necie.
Wśród bydła szaleje gruźlica. A Ty masz (małe) dzieci...
http://produkcja.rolnicy.com/tag/bydlo-zarazone-gruz
lica
Powszechne w mediach zapewnienia o tym, że Polska jest wolna od gruźlicy
bydła, traktuj odpowiednio. Tzn jako bajkę.
--
XL

Pomysł na mizerię...
A' propos bobu