Sos silnie czosnkowy

1. Data: 2012-07-23 06:59:51

Temat: Sos silnie czosnkowy
Od: Ed <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję przepisu na sos silnie czosnkowy do grilla.
Ale naprawdę silnie czosnkowy.
Czy ktoś posiada taki?

2. Data: 2012-07-23 08:10:49

Temat: Re: Sos silnie czosnkowy
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ed wrote:

> Poszukuję przepisu na sos silnie czosnkowy do grilla.
> Ale naprawdę silnie czosnkowy.
> Czy ktoś posiada taki?

Czosnek w ilości dużo z odrobiną śmietany lub mleka do miksera, trochę soli
i gotowe.

Waldek

3. Data: 2012-07-23 08:59:50

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-23 08:59, Ed pisze:
> Poszukuję przepisu na sos silnie czosnkowy do grilla.
> Ale naprawdę silnie czosnkowy.
> Czy ktoś posiada taki?

Siła jest kwestią smaku i przyzwyczajenia. No i nie wiadomo, na jakiej
konsystencji tego sosu Ci zależy, do czego ma być.
Ja bym do jogurtu typu greckiego, ew. twarożku homogenizowanego ze
śmietaną lub samej śmietany (w ilości ok. 200ml), wycisnęła ze 2-3 ząbki
czosnku, do tego odrobina pieprzu, soli, posiekanego koperku.

Ewa

4. Data: 2012-07-23 09:10:00

Od: Ed <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-23 10:59, medea pisze:

> [...]
> śmietaną lub samej śmietany (w ilości ok. 200ml), wycisnęła ze 2-3 ząbki
> czosnku, do tego odrobina pieprzu, soli, posiekanego koperku.

Najlepiej właśnie, żeby sos był taki gęstszy i w miarę kremowy.
A czosnek wyciskać najlepiej takimi ręcznymi obcęgami do czosnku?
I co zrobić potem z farfoclami?
Rozdrobnić je maksymalnie i wymieszać, czy do sosu ich się raczej nie daje?

5. Data: 2012-07-23 09:19:50

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ed wrote:

> [...]
> I co zrobić potem z farfoclami?
> Rozdrobnić je maksymalnie i wymieszać, czy do sosu ich się raczej nie

Nie 2-3 ząbki tylko 2-3 główki. Nie wyciskać, tylko z
mlekiem/śmietaną/jogurtem zmiksować. Ale tylko jedną łyżeczkę płynu dać.
Rozprowadzić można po zmiksowaniu. Potrzebujesz płyn, by mikser dobrze
miksował. Takie coś dawał mój ulubiony Grek, jak się go poprosiło o ekstra-
czosnek. Sól, pieprz i dodatki do smaku,

Waldek

6. Data: 2012-07-23 09:29:53

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-23 11:19, Waldemar Krzok pisze:

> Nie 2-3 ząbki tylko 2-3 główki.

No i właśnie TO jest ta kwestia smaku! ;) Mnie by w zupełności
wystarczyły 2-3 ząbki, żeby sos był ostry.

> Nie wyciskać, tylko z
> mlekiem/śmietaną/jogurtem zmiksować.

Można i tak, chociaż kiedy się wyciśnie i potem ewentualnie te
"farfocle", które zostaną, jeszcze dodatkowo pokroi drobno, to nie będą
w sosie wyczuwalne grudki. Nie miksowałam nigdy w całości. Nie mam
pewności, że noże takiego zwykłego blendera dobrze wychwycą ten czosnek.

> Ale tylko jedną łyżeczkę płynu dać.
> Rozprowadzić można po zmiksowaniu. Potrzebujesz płyn, by mikser dobrze
> miksował.

Miksowany twarożek lub jogurt robią się płynniejsze. Moim zdaniem nie ma
sensu dodawać mleka.
A jeśli komuś zależy na gęstym sosie, to w ogóle użycie miksera/blendera
nie wchodzi w grę.

> Takie coś dawał mój ulubiony Grek, jak się go poprosiło o ekstra-
> czosnek. Sól, pieprz i dodatki do smaku,

Grek to pewnie jeszcze dodawał startego ogórka na tzatziki.

Ewa

7. Data: 2012-07-23 09:37:41

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-23 11:10, Ed pisze:

> Najlepiej właśnie, żeby sos był taki gęstszy i w miarę kremowy.

W książce do fondue znalazłam jeszcze taki przepis na kremowy sos czosnkowy:

1 kubek kremówki
sok z 1/2 cytryny
2 łyżki octu owocowego
1 łyżeczka soli
4 ząbki czosnku
mielony pieprz
kilka kropli sosu worcester
4 łyżki posiekanego szczypiorku

Włożyć do miski kremówkę, sok z cytryny, ocet, utarty z solą czosnek i
ubić. Przyprawić solą, pieprzem i sosem worcester, dodać szczypiorek,
schłodzić.

Akurat tego sosu nigdy nie robiłam, ale robiłam inne (lub się
inspirowałam) z tej książki i były OK.

Ewa

8. Data: 2012-07-23 09:46:52

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> [...]
> w sosie wyczuwalne grudki. Nie miksowałam nigdy w całości. Nie mam
> pewności, że noże takiego zwykłego blendera dobrze wychwycą ten czosnek.

Dlatego potrzeba trochę płynu, wtedy "łapie".

> Miksowany twarożek lub jogurt robią się płynniejsze. Moim zdaniem nie ma
> sensu dodawać mleka.
> A jeśli komuś zależy na gęstym sosie, to w ogóle użycie miksera/blendera
> nie wchodzi w grę.

Wchodzi. Robiłem i wychodziło. Oczywiście tylko do rozciapciania czosnku, po
dodaniu jogurtu/sera oczywiście tylko łyżką lub widelcem rozmieszać
(osobiście biorę widelec, lepiej miesza)

> Grek to pewnie jeszcze dodawał startego ogórka na tzatziki.

Nie. Tsatsiki oczywiście było, ale prosiliśmy zawsze o ekstra czosnek.

Waldek

9. Data: 2012-07-23 18:25:18

Od: "MarekF" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ed" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> Poszukuję przepisu na sos silnie czosnkowy do grilla.
> Ale naprawdę silnie czosnkowy.
> Czy ktoś posiada taki?
Przepis od Jarka
"Niebo czosnkowo kremowe"
3 glowki czosnku
majonez 100g
smietana 36% - 150g
sok z cytryny - 50g
wodka - 50g
ocet balsamiczny bialy - 30g
przyprawy -sol pieprz cukier itp
Czosnek obrać ze skórki, przecisnać przez praskę. Dodać szczyptę cukru, 2
szczypty soli,szczyptę kwasku cytrynowego i wymieszać.Pozostawić na 1
godzinę. Dodać wódkę i sok z cytryny i znowu pozostawić na godzinę.
Wymieszać majonez ze œsmietana ,dodać łyżeczkę pieprzu swieżo mielonego i
pół łyżeczki ostrej papryki oraz szczyptę majeranku. Dodać ocet biały
balsamiczny( lub winny 6%). Wymieszać z czosnkiem na kremowa masę( jak jest
za gęsta to rozcięczyć białym wytrawnym winem, gęstosć powinna być jak
œsmietanka).Odstawić do lodówki na 24 godz. Podawać prawie ze
wszystkim(zimne wędliny, jajka gotowane, galarety,pizza i kaczka na zimno,
oraz nóżki). Sos jest tak dobry ze nie ma daty ważnosci-zjesz go szybciej
niz myslisz!
Pozdr
MarekF

10. Data: 2012-07-24 05:45:27

Od: Ed <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-23 20:25, MarekF pisze:

> [...]
> wszystkim(zimne wędliny, jajka gotowane, galarety,pizza i kaczka na
> zimno, oraz nóżki). Sos jest tak dobry ze nie ma daty ważnosci-zjesz go

No taki przepis to od razu przemawia do mojej wyobraźni :)
Właśnie z sosem czosnkowym jest podobno ten problem, że ciężko zadozować
ilość czosnku do smaku, ponieważ ten zmienia się z czasem, po którym sos
się przegryza.

sałatka tajska...
Kapusta na surówkę - surówka z kapusty
Masakra - rosół z kurczaka i wołowiny
Ile czasu Wam zajmuje lepienie pierogów?
Co zrobić z nadmiarem kopru nasiennego?