A' propos bobu

1. Data: 2012-07-25 13:15:24

Temat: A' propos bobu
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Obieracie go z tej skórzastej skóry przed gotowaniem czy po?

Przepraszam za głupie pytanie, ale nigdy nie gotowałam bobu. Po
ugotowaniu ta skóra jest nadal twarda. Z niektórych ziaren środki
wyskakują elegancko, ale niektóre się po prostu miażdżą i nie wygląda to
za dobrze.

Ewa

2. Data: 2012-07-25 13:19:42

Temat: Re: A' propos bobu
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ta skóra jest nadal twarda. Z niektórych ziaren środki wyskakują
> elegancko, ale niektóre się po prostu miażdżą i nie wygląda to za dobrze.

Bober (zwany też bobem) powinien być tak ugotowany, aby po ściśnięciu skórki
środeczek wyskoczył jak z procy, a skórkę za plecy...
pozdr
Stefan

3. Data: 2012-07-25 13:45:07

Od: "Aha...." <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-25 15:15, medea pisze:
> [...]
> ugotowaniu ta skóra jest nadal twarda. Z niektórych ziaren środki
> wyskakują elegancko, ale niektóre się po prostu miażdżą i nie wygląda to

Cos zle gotujesz ziarenka po ugotowaniu powinny wyskakiwac po delikatnym
rozdarciu w palcach skorki.

4. Data: 2012-07-25 14:02:00

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-25 15:45, Aha.... pisze:

> Cos zle gotujesz ziarenka po ugotowaniu powinny wyskakiwac po
> delikatnym rozdarciu w palcach skorki.

To jak należy dobrze gotować?

Ewa

5. Data: 2012-07-25 15:11:10

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ta skóra jest nadal twarda. Z niektórych ziaren środki wyskakują
> elegancko, ale niektóre się po prostu miażdżą i nie wygląda to za dobrze.

Ja gotuję go zawsze w skórkach. I uwielbiam taki gorący bób :) Ostatnio
wciągnęłam sama pół kilo. Chyba muszę znowu kupić, bo mi smaka narobiłaś :)

--
Justyna Vicky S.

6. Data: 2012-07-25 15:13:12

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aha...." <n...@s...com> napisał w wiadomości

> Cos zle gotujesz ziarenka po ugotowaniu powinny wyskakiwac po delikatnym
> rozdarciu w palcach skorki.

A ja myślę, że to wina bobu. Bo jak gotuję pół kilo czy kilogram to część
obiera się elegancko, a część niestety rozciapuje się. Mi to akurat nie
rpzeszkadza, bo i tak jem bób po prostu jak słonecznik ;) Wyjadając środek
ze skórki.
Aha, i nie ma znaczenia czy są duże ziarna czy małe. Czasami duże obierają
się paskudnie, a male eleganko.

--
Justyna Vicky S.

7. Data: 2012-07-25 15:31:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 15:15:24 +0200, medea napisał(a):

> Z niektórych ziaren środki
> wyskakują elegancko, ale niektóre się po prostu miażdżą i nie wygląda to
> za dobrze.

To dlatego, że ziarna mają różny stopień dojrzałości. Te mocno dojrzałe
(czyli bardziej mączyste) czasem gorzej "wyskakują", bo są "ziemniakowate"
czyli mają sypki, miękki miąższ - miażdżą się przy próbie wyciśnięcia, bo
mają grubą skórkę.
--
XL

8. Data: 2012-07-25 15:32:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 16:02:00 +0200, medea napisał(a):

> To jak należy dobrze gotować?

Kupny bób trudno dobrze ugotować, bo jak pisałam, ziarna są dojrzałe w
różnym stopniu.
--
XL

9. Data: 2012-07-25 15:33:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:11:10 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> Ostatnio
> wciągnęłam sama pół kilo.

Co tak mało? ja tam wcinam jednorazowo ok. kilograma, bo nie potrafię
przestać. No wiec staram się rzadko kupowac bób.
:-)
--
XL

10. Data: 2012-07-25 15:36:02

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co tak mało? ja tam wcinam jednorazowo ok. kilograma, bo nie potrafię
> przestać. No wiec staram się rzadko kupowac bób.
> :-)

Bo tylko tyle kupiłam. Ale też potrafię na jedno posiedzenie zjeść kilogram
bobu :)

--
Justyna Vicky S.

Suszone pomidory z Sycylii