A' propos bobu

11. Data: 2012-07-25 15:36:43

Temat: Re: A' propos bobu
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:1pnd4a6rr80zm.1dbrsl22nhjau$.dlg@40tude.net...

> Co tak mało? ja tam wcinam jednorazowo ok. kilograma, bo nie potrafię
> przestać. No wiec staram się rzadko kupowac bób.
> :-)

BTW ogórki do diabelskich obierasz czy kjroisz nieobrane? Przymierzam się
właśnie do nich :)

--
Justyna Vicky S.

12. Data: 2012-07-25 15:37:03

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-07-25 17:11, niebożę Justyna Vicky S. wylazło do ludzi i marudzi:
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Ja gotuję go zawsze w skórkach. I uwielbiam taki gorący bób :) Ostatnio
> wciągnęłam sama pół kilo. Chyba muszę znowu kupić, bo mi smaka narobiłaś :)

Pół kilo tylko?
A żeby było w temacie: zjadam ze skórkami, niezależnie od ich twardości

qr.a

13. Data: 2012-07-25 15:38:10

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-07-25 17:33, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> Co tak mało? ja tam wcinam jednorazowo ok. kilograma, bo nie potrafię
> przestać. No wiec staram się rzadko kupowac bób.
> :-)

A my korzystamy. Sezon się niedługo skończy (a mrożony już nie ma
takiego samego uroku), muszę się najeść na zapas.

qr.a

14. Data: 2012-07-25 15:41:26

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2012-07-25 17:11, niebożę Justyna Vicky S. wylazło do ludzi i
> marudzi:

> Pół kilo tylko?
> A żeby było w temacie: zjadam ze skórkami, niezależnie od ich twardości

Już pisałam XL :) Ja zjem każdą ilość bobu ;) Tylko ostatnio tylko tyle
miałam :D Rany, przez Was zaraz polece do sklepu i w przerwie między
słoikami z ogórkami ugotuję i pochłonę bób ;)

--
Justyna Vicky S.

15. Data: 2012-07-25 16:16:43

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-07-25 17:31, Ikselka pisze:

> To dlatego, że ziarna mają różny stopień dojrzałości. Te mocno dojrzałe
> (czyli bardziej mączyste) czasem gorzej "wyskakują", bo są "ziemniakowate"
> czyli mają sypki, miękki miąższ - miażdżą się przy próbie wyciśnięcia, bo
> mają grubą skórkę.

No tak się dzieje właśnie.

Ewa

16. Data: 2012-07-25 16:30:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:36:43 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> BTW ogórki do diabelskich obierasz czy kjroisz nieobrane? Przymierzam się
> właśnie do nich :)

Nie obieram - dlatego muszą być młode, nie mogą być z dużymi ziarnami, bo
takie "ziarniaki" mają grubą skórę, która w occoe dodatkowo twardnieje.
Zrobiłam parę słoików z obranymi ogórkami - no i to zupelnie nie to, cała
chrupkość, którą daj mloda skórka, znikła.
--
XL

17. Data: 2012-07-25 16:31:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 17:38:10 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-07-25 17:33, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

> A my korzystamy. Sezon się niedługo skończy (a mrożony już nie ma
> takiego samego uroku), muszę się najeść na zapas.
>
> qr.a

Ano, w sumie co dla kogo znaczy "rzadko", a co "korzystamy" - moze akurat
tyle samo?
:-)
--
XL

18. Data: 2012-07-25 16:32:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:16:43 +0200, medea napisał(a):

> No tak się dzieje właśnie.
>
> Ewa

No własnie, a te młode ziarenka mają zwięzły srodek i cienką skórkę - i
własnie o to chodzi.
--
XL

19. Data: 2012-07-25 16:35:29

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.gazeta.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zrobiłam parę słoików z obranymi ogórkami - no i to zupelnie nie to, cała
> chrupkość, którą daj mloda skórka, znikła.

No to dobrze wiedzieć. Zobaczymy jak mi wyjdą.

--
Justyna Vicky S.

20. Data: 2012-07-25 18:02:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:35:29 +0200, Justyna Vicky S. napisał(a):

> No to dobrze wiedzieć. Zobaczymy jak mi wyjdą.

No to powodzenia. I sorry za literówki - przy okazji :-)

PS. W pprzednim sezonie część na próbę zapasteryzowałam, ale króciutko,
jakieś 5 min od zagotowania, były też dobre. Jednak ten specyficzny smaczek
znikł - lepsze są niepasteryzowane, a w trwałości różnicy nie widzę.
--
XL

Suszone pomidory z Sycylii
Przyprawa do kwaszenia ogórków