Doradźcie.

1. Data: 2004-05-16 15:26:40

Temat: Doradźcie.
Od: "Magdalena Marcinkowska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od jakiegoś czasu jestem biernym uczestnikiem tej grupy, a teraz
postanowiłam się was poradzić. Otóż chciałabym pomóc mojej mamie w walce z
nadwagą. Uważa ona, że tylko dzięki tabletkom jest w stanie schudnąć (np.
Meridia), a ja chciałabym ją od tego odwieść, gdyż uważam, że jest to
największy śmieć, jaki może być. I jak wiadomo później pojawia się u niej
jojo (schudła 10kg, przybyło 15kg).
Ale może kilka słów o mojej mamie. Wiek 47 lat, wzrost 158cm, waga 78
kg. Chciałaby zrzucić tak z 10-15 kg, na początek. Co do odżywiania: nie
musi jeść za często mięsa, a za tłustym to już tak za bardzo nie
przepada,także dieta optymalna odpada. Prowadzi raczej siedzący tryb życia.
Twierdzi, że może obejść się bez chleba i ziemniaków, natomiast bardzo lubi
surówki. Zupy też stara się gotować chudo, tzn. na wodzie i śmietanie, bez
jakichkolwiek wywarów (rosołków).

Co proponujecie? Może jakieś przykładowe jadłospisy, aby mogła jakoś sama
zacząć, a później już powinno jakoś pójść. I po jakim czasie widać efekty?

dzięki i pozdrawiam
Magdalena Marcinkowska

2. Data: 2004-05-16 22:25:45

Temat: Re: Doradźcie.
Od: "ali " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Marcinkowska <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> surówki. Zupy też stara się gotować chudo, tzn. na wodzie i śmietanie, bez

no niezbyt ciekawe to odżywianie , a przecież smietana to też tłuszcz
kup jej więc książkę "Żywienie optymalne" Kwaśniewskiego niech poczyta,
i nie chodzi tu o to aby akurat tą dietę zastosowała, ale żeby zmieniła
poglady na temat właściwego odżywiania.
zapewne pózniej sama zacznie szukać odpowiedniego sposobu odżywiania,
te tłuszcze to nie są takie straszne , być może przez niewłaściwe żywienie
wpadła w tryb głodowy i dlatego niby nie jedząc odkłada tłuszcz.
powodzenia Ali

3. Data: 2004-05-16 22:43:37

Od: "Magdalena Marcinkowska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie to zastanawia mnie konkretnie różnica pomiędzy Atkinsem a Montim.
Bo optymalną już na wstępie wykluczyłyśmy (Prówałam kiedyś coś robić w domu
na tej zasadzie, ale nie za bardzo to przypadło mamie do gustu i smaku).

pozdrawiam ponownie
Qlka

4. Data: 2004-05-16 22:46:40

Od: "Magdalena Marcinkowska" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

ps. chyba, że są jeszcze jakieś inne i efektywne diety nie czyniące
spustoszenia w kieszeni.

5. Data: 2004-05-17 05:38:16

Od: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Marcinkowska wrote:

> [...]
> na tej zasadzie, ale nie za bardzo to przypadło mamie do gustu i smaku).

Atkins jest bardziej zbliżony do diety optymalnej, to również dieta
niskocukrowa i wysokotłuszczowa. W sieci po polsku najwięcej info
znajdziesz na stronie Hafsy - http://hafsa.republika.pl/diety/atkins.htm
, ale od razu mówię, że jeśli Twoja mama niechętnie podchodzi do DO, to
Atkins też nie jest dla niej -- to również dużo mięsa, śmietany,
tłuszczów, baaaardzo mało owoców, żadnego pieczywa... Zdecydowanie Monti
będzie lepszy.

A jeśli chodzi o to jakie jeszcze są diety, to spis masz tutaj:
http://ha182.internetdsl.tpnet.pl/jw/dieta/faqdieta.
htm#11 (najlepiej
poczytaj całe FAQ Jana, bardzo przydatne) oraz tutaj:
http://misiczka.com/plmiscdieta.htm (tam znajdziesz dużo linków do
dietowych stron).

Pozdrawiam,
Karola