Dostępnosc maki kukurydzianej

1. Data: 2003-04-30 11:57:33

Temat: Dostępnosc maki kukurydzianej
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zabieram się w weekend za placki kukurydziane (tzw. tortille, używam tej
nazwy ostrożnie, bo jest podobno zarezerwowana dla innej potrawy).
Kolega z pracy, który ostatnio jest na diecie, uświadomił mnie, że w
Warszawie jest problem z osiągalnością mąki kukurydzianej.
Czy rzeczywiście tak jest?
I jak to jest z tą tortillą? Tortilla to IMHO potrawa z ziemniaków i jaj.
A placki to burittos (sama mąka przenna) lub enchiladas (pszenna +
kukurydziana).
Tak jest czy inaczej jest?

"Just one year of love
is better a lifetime alone" [Freddie Mercury]

1. Data: 2003-04-30 12:27:36

Temat: Re: Dostępnosc maki kukurydzianej
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obdzwoniłam parę jest i jak zwykle niezawodna Hala Marymoncka stanęła na
wysokości zadania.
BTW pani, z którą rozmawiałam sama z siebie zaproponowała mi przechowanie
"pod ladą", czyli na zapleczu u kierownika paczki mąki kukurydzianej, na
wypadek gdyby do piątku zabrakło.
Życie jest piękne :))

1. Data: 2003-04-30 12:35:32

Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> napisał w
wiadomości news:b8ofcb$1nr$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> "pod ladą", czyli na zapleczu u kierownika paczki mąki kukurydzianej, na

Make kukurydziana napewno mozna kupic tez na bazarku w Wawie rog
kondratowicza i Rembielinskiej w budce z ekologiczna zywnoscia.

pozdr.
mag.

1. Data: 2003-04-30 13:17:03

Od: "Ana" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga Macyszyn" <k...@b...box43.pl> napisał w
wiadomości

> I jak to jest z tą tortillą? Tortilla to IMHO potrawa z ziemniaków i jaj.
****
W Hiszpanii. W Meksyku tortilla to placek z ktorego sie przyrzadza burritos.
Jest jeszcze taco - placek z maki kukurydzianej, taki maly. Z niego sie robi
enchilladas.
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2003-04-30 15:50:43

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Kinga Macyszyn wrote:

> Zabieram się w weekend za placki kukurydziane (tzw. tortille, używam tej
> nazwy ostrożnie, bo jest podobno zarezerwowana dla innej potrawy).

W Meksyku tortilla (tortija) to placek. Tortilla zwykle jest robiona z
maki kukurydzianej (ale nie tej, jak krochmal, tylko tej, jak grysik),
nazywa sie tortilla de maiz. Robi sie tez tortillas ze zwyklej bialej
maki - te sa jedzone w polnocnym Meksyku i w Kaliforni. Tortillas
robione z bialej maki sa duzo latwiejsze.

> I jak to jest z tą tortillą? Tortilla to IMHO potrawa z ziemniaków i jaj.

W Hiszpanii nazwy sa inne. W Meksyku jak powyzej.

> A placki to burittos (sama mąka przenna) lub enchiladas (pszenna +
> kukurydziana).
> Tak jest czy inaczej jest?

Burritos (osiolki) sa robione z tortillas z bialej maki, a tacos,
enchiladas, i wiele innych dan z kukurydzianej. Tortillas z bialej maki
mozna smazyc w glebokim tluszczu jak paczki (ponczki) i gdy gorace
umieszczac na odwroconych miseczkach, zeby uformowac miske - pojemnik. W
to laduje sie warstwami fasole, mieso, guacamole, salsa, posiekana
kapuste i ser. To sie nazywa torta.

Kukurydziane tortille mozna ulozyc warstwowo w tort i smarowac pomiedzy
czekolada. Dla mnie to niejadalne, ale Meksykanie lubia.

Tortille z bialej maki mozna pokroic w trojkaty i smazych na glebokim
tluszczu zeby osiagnac chipsy.

Magdalena Bassett

pierogi z paczki - jak?
czosnek forever:)