Droga na tłumacza angielskiego...

1. Data: 2005-09-05 15:16:39

Temat: Droga na tłumacza angielskiego...
Od: MaDeR <p...@n...invalid.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka, moja dziewczyna chce być tłumaczką (książek itp) i zaczyna
właśnie rok maturalny. Z angielskiego ma piątki, ale nie wie co dalej.
Ja też, gdyż mam mocno inne zainteresowania i dlatego się tu pytam.

Zgadujemy, że trzeba iść na anglistykę, filologię angielską. Jednak czy
ktoś mógłby podać przykładowe, możliwe drogi edukacji przyszłego
tłumacza, która byłyby odpowiednie dla tego zawodu? Dyplomy, których
podążają pracodawcy? Różne FCE i podobne? Dziewczyna nie chce zostawać
nauczycielką angielskiego i boi się, ze ta cała filologia jest tylko na
nauczyciela. Ech, baby. ;)

Gdyby w dodatku jeszcze ktoś wiedział o odpowiednich szkołach na terenie
Trójmiasta, byłbym podwójnie wdzięczny. Jest jeszcze rok czasu, ale
pewne informacje nie stracą aktualności, prawda?

Z góry dziękuję za odzew.
--
MaDeR - WWW: http://mader.no-ip.org
Email: madcio [małpa] wp [kropka] pl

2. Data: 2005-09-05 18:55:28

Temat: Re: Droga na tłumacza angielskiego...
Od: Jonasz <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MaDeR napisał:

> Hejka, moja dziewczyna chce być tłumaczką (książek itp) i zaczyna
> właśnie rok maturalny. Z angielskiego ma piątki, ale nie wie co dalej.

Nie doradzę, co dalej, ale wiem, że warto mieć własne
portfolio, niezależnie od jego zawartości. Nie tematyka
jest najważniejsza, ale objętość. Doradź jej tłumaczenie
strony amatorów bonzai albo komiksów albo jakiegoś
projektu
http://gielda.linux.pl/umiejetnosc.php?um_id=3
http://gielda.linux.pl/umiejetnosc.php?um_id=2
obie stronki prawie na samym dole.

powodzenia
J.

--
Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.

Z czego się przygotować.
WOS na STAREJ maturze ???
stażysta na wolontariacie
Jaki język wybrać?
JUŻ SZKOŁA !!! POPRAW SWOJE OCENY ! [ebay.pl -aukcja]