Drozdze normalne i drozdze suche

1. Data: 2003-04-29 13:29:27

Temat: Drozdze normalne i drozdze suche
Od: "Anula" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest jakas roznica w dzialaniu ? Mam przepis po angielsku na bajgle
(bagles), o ktory kiedys na liscie pytalam i tam jest podane ze mam uzyc
opakowanie suchych drozdzy i zmieszac je z mlekiem, maka i cukrem mikserem.
Nie wiem czy takie drozdze u nas mozna kupic. A moze moge uzyc normalne ?
Nie jestem doswiadczona w dziedzinie cisat drozdzowych. Czy mozecie mi cos
poradzic.

Dziekuje za kazdy odzew
Anula

1. Data: 2003-04-29 16:40:40

Temat: Re: Drozdze normalne i drozdze suche
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Anula wrote:

> [...]
> Nie jestem doswiadczona w dziedzinie cisat drozdzowych. Czy mozecie mi cos

Z tymi drozdzami to jest tak:
25 gram swiezych drozdzy = 10 gram suchych drozdzy
albo
25 gram suchych drozdzy = 62.5 gram swiezych drozdzy

Poza tym sa jeszcze suche drozdze szybkie (w USA "Rapid Rise"), ktore
rosna blyskawicznie przez pierwsze 25 minut, a potem przestaja rosnac.
Te nadaja sie do szybkiego ciasta na racuchy, czy bulki do obiadu, czy
inne szybkie drozdzowe ciasta.

Zwykle suche drozdze (w USA "Dry Yeast") rosna dlugo, przez dwa
ugniecenia chleba, 3-4 godziny w cieple, 8-10 godzin w lodowce.

Swieze drozdze rosna lepiej w "dlugich" ciastach, ale maja bardziej
intensywy drozdzowy smak, niz suche drozdze. Ja uzywam swiezych do
chleba, makowca, kulebiaka i chalki.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-04-29 17:07:47

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Nie jestem doswiadczona w dziedzinie cisat drozdzowych. Czy mozecie mi cos

Poszukaj tam gdzie proszki do pieczenia, a jakie drozdze wykorzystasz jest
obojetne.
Te suche miesza sie z maka tak jak proszek do pieczenia, a te "normalne" z
mlekiem, co do proporcji to pisze na opakowaniu, uzywam tylko suche, ale
dodaje troche wiecej, np. 2 paczki na 1/2 kg maki, przynajmniej nie mam
zadnych niespodzianek, czyli ciasto zawsze wyrasta.
Ilona

Kraków - automat do chleba
Risotta a´la me!
witam i o zoltko pytam:)
RE: Niedobre jedzenie-do dyskusji :-)
RE: Pytanie do tych, co hen, za granicą... :)