Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)

71. Data: 2016-03-01 18:20:00

Temat: Re: Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

)

> Oooo, nauczyłeś się korzystać z google :)
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyparcie
>
> Nie przerzucaj się terminami z psychologii dla kucharek...

Nie chodziło o przerzucanie się terminami niezwiązanymi z tematem
a uzmysłowieniem Ci że projektujesz SWOJE wady na mnie...
Jak nie wierzysz, to wymień tutaj listę ostatnich 20 postów wysłanych
tu na pl.rec.kuchnia i zastanów się które z nich były o gotowaniu...

72. Data: 2016-03-01 18:20:04

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-03-01 11:17, obywatel XL uprzejmie donosi:

Oczy wiś cie.

73. Data: 2016-03-01 22:06:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.03.2016 o 18:20, Pszemol pisze:
> "Trefniś" <t...@m...com> wrote in message

)

> Nie chodziło o przerzucanie się terminami niezwiązanymi z tematem
> a uzmysłowieniem Ci że projektujesz SWOJE wady na mnie...

Nie tylko na Ciebie, w razie czego nie czuj się osamotniony. ;)

Ewa

74. Data: 2016-03-01 22:06:30

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 marca 2016 11:49:04 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> Rozmawiamy o _konkretnej_ sytuacji, skracanie na grupach dyskusyjnych.

> Niestety, XL-ka nie doczytała do końca swojego linka :)
> Kiedy to nie jest _absolutnie_ konieczne, skracanie linków jest
> niepożądane.

SKĄD Ty wiesz, że MOJE skracanie było niepożądane? Akurat skracam zawsze, gdy link
jest za długi na 1 wiersz. A tak bywa niemal zawsze, bo często wpisuję w wyszukwiarkę
kilka słów kluczowych. Linki wychodzą tasiemcowe. Więc wypraszam sobie.
Oto link przykładowy uzyskany z takiego wyszukiwania:
https://www.google.pl/search?q=trefni%C5%9B+and+nie+
and+ma+and+racji&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=LQTW
VsPxOoL-UpnFt5AD

75. Data: 2016-03-01 22:08:32

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 marca 2016 13:22:32 UTC+1 użytkownik Waldemar napisał:
> [...]
oczywiście, bo niby na co? - jabłek na szarlotkę w słoikach mam pełne półki :-)
zatyka się miąższem, zresztą ma wadę polegającą na tym, że dosyć słabo odsącza sok,
odpady są dosyć mokre, no i nie trafiają na dno pojemnika, tylko obijają się najpierw
o jego pokrywę, gdzie tworzy się nawis, skutecznie hamujący trafianie następnych
porcji z wirnika do zbiornika.
zatykała, bo tak to jest dokuczliwe, że muszę co rusz rozmontowywać i czyścić. Dobra
sokowirówka, ale najwyżej na dwa kilo jabłek, bo powyżej tej ilości istna tragedia
:-(

sprawdzoną, do celu jak w temacie?

> Nie całkiem na gwałt, ale może pomysł na manufakturę z sąsiadami. W
> Niemczech w "ośrodkach" jabłkowych, np w Brandenburgii czy też Badenii
> są małe zakłady wyciskające sok z jabłek i workujące je próżniowo jako
> usługa dla klienta. Płacisz albo gotówką, albo odpalasz im część soku.
> Znajoma ma średnio 200kg jabłek z ogródka, dostaje z tego 70-100l soku
> paczkowanego po 5 lub 10l. Trzyma się to do następnego udoju.

Dziękuję, znam ten sposób i u nas w okolicy oto jest taki punkt - tylko że obecnie
kolejki tam są zamówione na cały najbliższy miesiąc. A ja jabłka mam z
niespodziewajki - i DZIŚ.

76. Data: 2016-03-01 22:11:43

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 marca 2016 18:20:28 UTC+1 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2016-03-01 11:17, obywatel XL uprzejmie donosi:

> Oczy wiś cie.

Coby ło aniejest niepi szesię wre jestr 3-]

77. Data: 2016-03-01 22:17:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> I śmiech mnie ogarnia, gdy widzę smutasów, którzy przychodzą tu robić
> swoją propagandę. Miast cieszyć się z okazji do kontaktu z osobami
> (mniej lub bardziej) przyjaźnie nastawionymi. Biedacy nie wiedzą, że
> są jak aktorzy marnego kabaretu grającego do pustej sali, a ci tam w
> ostatnim rzędzie, to nie śmieja się z ich występu, tylko z nich samych.

Zwłaszcza te odezwy do narodu, prawda?

Ewa

78. Data: 2016-03-01 22:18:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Same kartony z workami znam może i od dwudziestu lat. Można w nich kupić
> wodę mineralną, te wszystkie Zubery, Jany, Wielkie Pieniawy. Zresztą sporo
> droższe od soku jabłkowego. W sklepach ekologicznych soki też już wcześniej
> bywały. Ceny nie pamiętam. Ale teraz stoją dosłownie wszędzie, w Tesco, w
> Biedronkach itp. I tanio. W Warszawie, czyli blisko źródeł jabłkowych, nie
> wiem jak w innych miastach.

Inne miasta się wpisują. Np. Wrocław.

Ewa

79. Data: 2016-03-01 23:47:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Zwłaszcza te odezwy do narodu, prawda?

Oraz odzywki do tych, co nie zasłużyli aby ich zaliczyć w poczet.

Jarek

--
Na nazwy i na znaki sram.
Nie fetysz granic mnie tu trzyma,

80. Data: 2016-03-02 01:22:53

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-29 o 02:05, XL pisze:
sprawdzoną, do celu jak w temacie?
> Co Ty - nie obieram, tylko kroję jabłka na ćwiartki i wykrawam z każdej jednym
ruchem gniazdo nasienne, zresztą w tej odmianie bardzo malutkie. Idzie bardzo szybko.
Eeee, to do kitu taki sok ze skórami.

--
animka

Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym