Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)

1. Data: 2016-02-28 19:20:23

Temat: Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam 8 wielkich skrzynek pięknych jabłek. Trza owoc na wino przerobić,
oczywiście, bo niby na co? - jabłek na szarlotkę w słoikach mam pełne półki :-)
Moja sokowirówka Zelmer (dosyć leciwa) po odwirowaniu 2 kg owoców skutecznie zatyka
się miąższem, zresztą ma wadę polegającą na tym, że dosyć słabo odsącza sok, odpady
są dosyć mokre, no i nie trafiają na dno pojemnika, tylko obijają się najpierw o jego
pokrywę, gdzie tworzy się nawis, skutecznie hamujący trafianie następnych porcji z
wirnika do zbiornika.
Sok zresztą i tak przypomina raczej mus, no ale przynajmniej żeby się nie zatykała,
bo tak to jest dokuczliwe, że muszę co rusz rozmontowywać i czyścić. Dobra
sokowirówka, ale najwyżej na dwa kilo jabłek, bo powyżej tej ilości istna tragedia
:-(
Czyli "w temacie" winnym rzecz nieprzydatna.

Moja cierpliwość się skończyła, co stwierdzam po przerobieniu 2 skrzynek, czyli około
60 kg jabłek :-(
Szukam "na gwałt" innej sokowirówki (nie wyciskarki). Ktoś ma/zna jakąś sprawdzoną,
do celu jak w temacie?

2. Data: 2016-02-28 19:21:50

Temat: Re: Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 28 lutego 2016 19:20:24 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> Dostałam 8 wielkich skrzynek pięknych jabłek. Trza owoc na wino przerobić,
oczywiście, bo niby na co? - jabłek na szarlotkę w słoikach

To jasne chyba, że to jabłka są w słoikach, a nie szarlotka :-D

j.w.

3. Data: 2016-02-28 23:50:36

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-28 o 19:20, XL pisze:
> [...]
około 60 kg jabłek:-(
> Szukam "na gwałt" innej sokowirówki (nie wyciskarki). Ktoś ma/zna jakąś sprawdzoną,
Jakąś automatyczną obieraczkę do jabłek masz? :-)
Nie wiem która sokowirówka oporządzi tyle jabłek. Mialam tez problemy ze
swoją - starą i ją komuś oddałam.
Obsługiwała tylko do 1,5 kg (np. marchwi) i moja cierpliwość się skończyła.
Przydałaby mi się taka, która będzie się nadawala do ziemniaków (i do
pyzów). Chcąc zrobić pyzy trzeba się natrzeć tych ziemniaków, więc pyzów
nie robię.

--
animka

4. Data: 2016-02-29 00:34:01

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <n...@g...com> wrote in message
ps.com...

> To jasne chyba, że to jabłka są w słoikach, a nie szarlotka :-D

Dziwne jest dla mnie że zamiast czytać co piszesz PRZED wysłaniem
Ty czytasz po wysłaniu i jeszcze chce Ci się poprawiać takie trywializmy,
dodatkowo niewycinając reszty śmieci...

5. Data: 2016-02-29 02:03:44

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 00:34:10 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

> Dziwne jest dla mnie że zamiast czytać co piszesz PRZED wysłaniem
> Ty czytasz po wysłaniu i jeszcze chce Ci się poprawiać takie trywializmy,
> dodatkowo niewycinając

OMG, co to za stwór "niewycinając"??? Może jeszcze nieidąc, niedając, nierządząc,
niebijąc, nieskacząc, niegotując, niemarznąc, niepodskakując, niekrzycząc,
niepłacąc...?

Przeczytaj Ty może SWOJE pisanie czasem także PO wysłaniu - tu akurat zyskasz szansę
poprawienia błędu, bynajmniej nie trywialnego. Mało, że nie na temat, to w dodatku
pouczasz robiąc karygodne błędy!

Warto czytać i poprawiać nawet PO! - lepiej cytować nie wycinając, niż pouczać
ojczystej mowy nie znając.
http://sjp.pwn.pl/zasady/172-46-3-Przed-imieslowami-
przyslowkowymi-zakonczonymi-na-ac-i-lszy-wszy-oraz-f
ormami-nieosobowymi-zakonczonymi-na-no-to;629521

6. Data: 2016-02-29 02:05:57

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 28 lutego 2016 23:50:42 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
sprawdzoną, do celu jak w temacie?
> Jakąś automatyczną obieraczkę do jabłek masz? :-)

Co Ty - nie obieram, tylko kroję jabłka na ćwiartki i wykrawam z każdej jednym ruchem
gniazdo nasienne, zresztą w tej odmianie bardzo malutkie. Idzie bardzo szybko.

7. Data: 2016-02-29 03:17:35

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 02:05 XL <n...@g...com> pisze:

> Co Ty - nie obieram, tylko kroję jabłka na ćwiartki i wykrawam z każdej
> jednym ruchem gniazdo nasienne, zresztą w tej odmianie bardzo malutkie.
> Idzie bardzo szybko.

A z gniazd ocet, koniecznie!
:)

--
Trefniś

8. Data: 2016-02-29 13:23:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <n...@g...com> wrote in message
ps.com...

> [...]
przyslowkowymi-zakonczonymi-na-ac-i-lszy-wszy-oraz-f
ormami-nieosobowymi-zakonczonymi-na-no-to;629521

Jesteś mistrzem odwracania do góry nogami...
To, że ja strzeliłem ortografa nie ma żadnego związku z Twoją
praktyką czytania i poprawiania tego co wysyłasz PO wysłaniu.
Po co to robisz? Naprawdę myślałaś że czytelnicy tej grupy
będą myśleli że szarlotkę trzyma się w słoikach? Naprawdę???
A ja robię ortografy bo mieszkam i pracuję po angielsku
od wielu, wielu lat - więc pewne rzeczy nie rzucają mi się
w oczy nawet gdybym się im przypatrywał 2 godziny.
Niedawno napisałem "uledz" od "ulegać" i nie widziałem w tym
nic złego - zupełnie nie ma to związku z tym co Ty tu wyprawiasz.
Czasami po wysłaniu wysyłasz jeszcze raz bo gdzieś przecinka
nie dasz - przecież to jest śmieszne, zlituj się nad nami i nie
przesadzaj... odpuść sobie i zrób coś pożytecznego, np. szarlotkę.
Chętnie bym zjadł kawałek... nawet taki ze słoika ;-)

9. Data: 2016-02-29 13:56:43

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 13:23 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> "XL" <n...@g...com> wrote in message
ps.com...

(...)
> Po co to robisz? Naprawdę myślałaś że czytelnicy tej grupy
> będą myśleli że szarlotkę trzyma się w słoikach? Naprawdę???

Pszemol, Ty coraz rzadziej piszesz tu o kuchni, a coraz częściej o XL-ce.
Jestem pewien, że poprawiła właśnie z myślą o czepialstwie Pszemola :)

Poza tym, skoro gotowanie babek w słoiku to ostatni krzyk hipsterskiej
mody, nie ma nic zaskakującego w pomyśle ugotowania ciasta z jabłkami w
słoiku właśnie.
Gdyby przemyśleć strategię, pewnie udałoby się też ugotować szarlotkę!

> A ja robię ortografy bo mieszkam i pracuję po angielsku
> od wielu, wielu lat - więc pewne rzeczy nie rzucają mi się
> w oczy nawet gdybym się im przypatrywał 2 godziny.

Chyba, że rzecz dotyczyłaby XL-ki.
Wtedy przypatrywałbyś się do skutku :)

--
Trefniś

10. Data: 2016-02-29 14:03:14

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message

> Pszemol, Ty coraz rzadziej piszesz tu o kuchni, a coraz częściej o XL-ce.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Projekcja_(psychologia
)

Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym