Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym

1. Data: 2016-02-28 17:58:58

Temat: Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.02.2016 o 17:16, Pszemol pisze:
> Ktoś się orientuje jakie są dopuszczalne tolerancje
> odchyłki wagi towaru podanej na opakowaniu
> (np. torebka z cukrem, mąką) od faktycznej wagi
> netto towaru w opakowaniu w handlu detalicznym?
>
> Zrobiłem mały eksperyment i wiecie co mi wyszło?
> Torebka 5-funtowa mąki (2,27kg) ważyła 2243 gramy.
> http://voila.pl/230/s6lyo (mąka kupiona w USA).
>
> Czy to jest w normie że różnica jest 27g (ponad 1%)?
> Zakładam (pewnie niesłusznie) że moja waga kuchenna jest
> dokładniejsza niż 1%... Może to faktycznie tylko moja waga?

Jedyna pełna (nie otwarta jeszcze) torebka, jaką mam, to kupiona wczoraj
mąka żytnia. Na opakowaniu waga 900g, na mojej wadze 905g (te 5g to waga
torebki, jak sądzę).

Nie wiem, jakie są normy, czy w ogóle są, ale na niektórych opakowaniach
jest znak "e" ( u mnie np. na cukrze właśnie), czyli informacja o
uśrednieniu wagi. Tutaj znalazłam szczegóły o dopuszczalnej tolerancji:
http://www.food-info.net/pl/qa/qa-pr5.htm

Ewa

2. Data: 2016-02-29 00:30:34

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
> Jedyna pełna (nie otwarta jeszcze) torebka, jaką mam, to kupiona wczoraj
> mąka żytnia. Na opakowaniu waga 900g, na mojej wadze 905g
> (te 5g to waga torebki, jak sądzę).

Całkiem możliwe że z torebką te 5g nie ma nic wspólnego
a jest to tylko błędem ważenia...

> [...]
> jest znak "e" ( u mnie np. na cukrze właśnie), czyli informacja o
> uśrednieniu wagi. Tutaj znalazłam szczegóły o dopuszczalnej tolerancji:

Dzięki - to jest fajny konkret którego sam nie umiałem znaleźć.

Buraczki w plasterkach