Buraczki w plasterkach

1. Data: 2016-02-25 12:11:30

Temat: Buraczki w plasterkach
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czyli szumnie zwane carpaccio z buraka. :)
Co zrobić, żeby pozbawić buraka po upieczeniu tego "pastewnego"
posmaczku? Jak go umiejętnie zamarynować, żeby wydobyć z niego, co
najlepsze?
Macie jakieś doświadczenia? A może nie piec, tylko co innego z nim
zrobić? Choć po ukiszeniu burak ciągle pozostaje twardy, a powinien być
miękki.

Ewa

2. Data: 2016-02-25 13:05:26

Temat: Re: Buraczki w plasterkach
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.02.2016 um 12:11 schrieb FEniks:
> [...]
> Macie jakieś doświadczenia? A może nie piec, tylko co innego z nim
> zrobić? Choć po ukiszeniu burak ciągle pozostaje twardy, a powinien być

Osobiście używam pieczonych i kiszonych do barszczu i borszczu, a do
"carpaccio" gotuję buraki "w mundurkach". Do tego vinaigrette z
balsamico i oliwy, sól i pieprz. Wariant bardziej rozbudowany: do
vinaigrette confit z cebuli i ser owczy, wtedy na lekko ciepło.

Waldek

3. Data: 2016-02-25 15:56:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Choć po ukiszeniu burak ciągle pozostaje twardy, a powinien być miękki.

To się kisi dla uzyskania buraków kiszonych? Bo ja się spotkałem tylko
z kiszeniem dla barszczu. To co zostało, traktowało się jako odpad
i nikt nawet twardości nie badał.

Jarek

--
Lecz zdębiał, obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając.

4. Data: 2016-02-25 16:33:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.02.2016 o 13:05, Waldemar pisze:

> Osobiście używam pieczonych i kiszonych do barszczu i borszczu

A czym różni się barszcz od borszczu (tak na marginesie)?

> , a do "carpaccio" gotuję buraki "w mundurkach". Do tego vinaigrette z
> balsamico i oliwy, sól i pieprz. Wariant bardziej rozbudowany: do
> vinaigrette confit z cebuli i ser owczy, wtedy na lekko ciepło.

Tak właśnie zrobiłam - zamarynowałam w winegrecie (ocet winny + oliwa).
Może za krótko? Ty dajesz swoim dużo czasu na przegryzienie?
A może ważny jest sam buraczany surowiec? Może trzeba wybierać mniejsze
sztuki albo jakiś konkretny rodzaj? Ja zrobiłam z tych tradycyjnych
okrągłych buraków. Może lepsze byłyby te podłużne?

Ewa

5. Data: 2016-02-25 16:36:14

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> To się kisi dla uzyskania buraków kiszonych? Bo ja się spotkałem tylko
> z kiszeniem dla barszczu. To co zostało, traktowało się jako odpad
> i nikt nawet twardości nie badał.

Nie wiem. Ja buraki z kiszenia też wyrzucam. Raz kiedyś spróbowałam, czy
nie nadawałyby się na surówkę, ale stwierdziłam, że twarde. Wiem jednak,
że kiszone buraki też się jada. Może są one wtedy kiszone dłużej niż na
barszcz?

Ewa

6. Data: 2016-02-25 16:55:08

Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks pisze:

> [...]
> nie nadawałyby się na surówkę, ale stwierdziłam, że twarde. Wiem jednak,
> że kiszone buraki też się jada. Może są one wtedy kiszone dłużej niż na

Kwas mlekowy jest kwasem nielotnym. Skoro kapusta kiszona po ugotowaniu
mięknie a kwaśności nie traci - to i buraki kiszone można po prostu
ugotować...

--
Darek

7. Data: 2016-02-25 16:58:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> nie nadawałyby się na surówkę, ale stwierdziłam, że twarde. Wiem jednak,
> że kiszone buraki też się jada. Może są one wtedy kiszone dłużej niż na

Czy ja wiem, czy to twardość mi w nich najbardziej doskwiera? Chyba
bardziej jakaś taka ogólna nieświeżość. Muszę kiedyś podejrzeć, jak
robią to inni.

Jarek

--
Partia i rząd wysłali mnie, abym podglądnął imperialistyczno-kosmopolityczne
metody robienia sody kiszonej, co mi się też udało. Miałem wprawdzie przykrość,

8. Data: 2016-02-25 17:13:36

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 25 lutego 2016 15:56:25 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:

> To się kisi dla uzyskania buraków kiszonych? Bo ja się spotkałem tylko
> z kiszeniem dla barszczu. To co zostało, traktowało się jako odpad
> i nikt nawet twardości nie badał.

Kiszono w Polszcze niegdyś i rzepę, i buraki, i brukiew... i nawet grzyby oraz wiele
innych rzeczy. Właśnie dla zachowania ich konsystencji i zakonserwowania. Po
ukiszeniu produkty są i wręcz POWINNY być twarde. Nie wiem, skąd więc pretensje twej
interlokutorki... Moze stąd, że nie robi sama przetworów, to i pojęcie mierne.

9. Data: 2016-02-25 17:16:33

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 25 lutego 2016 16:36:08 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:

> Nie wiem. Ja buraki z kiszenia też wyrzucam. Raz kiedyś spróbowałam, czy
> nie nadawałyby się na surówkę, ale stwierdziłam, że twarde.

Marchewkę na surówkę też chcesz mieć miękką?
3-|

> Wiem jednak,
> że kiszone buraki też się jada. Może są one wtedy kiszone dłużej niż na
> barszcz?

Są kiszone w całości (np razem z kapustą) i po ukiszeniu, przed spożyciem,
ROZDROBNIONE, np starte na tarce.
Następuje potem tzw maceracja surówki - i voila.

10. Data: 2016-02-25 17:40:15

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.02.2016 um 16:33 schrieb FEniks:

> A czym różni się barszcz od borszczu (tak na marginesie)?

Barszcz to wiadomo, borszcz to zupa ukraińsko-rosyjska. Oprócz buraków
(zresztą niekoniecznych) zawiera też cebulę, czosnek, kapustę i
ziemniaki. Ja daję też pietruszkę lub pasternak, seler, marchewkę,
kawałek pora oraz ugotowaną fasolę jasiek. Pożerać z kleksem kwaśnej
śmietany, na to np rzeżuchę, koperek lub inną zieleninę. Ostatnio dałem
seler naciowy na surowo pokrojony w plasterki. Bardzo zjadliwe. W sumie
jarzynowa z burakami ;-).
Miałem w zeszłym tygodniu. W Niemczech mam ten problem, że nie kupię
kawałka kapusty, tylko zaraz 2-3 kilogramową główkę. Szatkuję wtedy
całego drania, reszta w porcjach ląduje w zamrażarce.

> [...]
> sztuki albo jakiś konkretny rodzaj? Ja zrobiłam z tych tradycyjnych
> okrągłych buraków. Może lepsze byłyby te podłużne?

Nie miałem z tym problemu. Gotuję buraki, aż będą miękkie, plasterkuję,
solę, pieprzę, na to drobno (bardzo!) posiekana cebula (niedużo, tylko
dla aromatu) i zabełtana vinaigrette. Ma się przegryźć jakieś pół godziny.
Wersja na ciepło: drobno posiekaną cebulę duszę w wodzie z dodatkiem
oliwy. Mało wody, mało oliwy. Trzeba mieszać, by się nie przysmażyło,
musi być uduszone. Odstawiam, by lekko podstygło. Rozprowadzam octem
balsamico i dodaję trochę więcej oliwy. Daję na ciepło (40-50C) na
buraki + drobno pokruszony ser owczy.

Waldek

Malaysia PPC Search Marketing Agencies
TVN24 - nowa piramida żywnościowa
Ale jaja!!!
Ciekawostka dla wielbicieli zdrowych ryb i suszi
Pieknosc w kuchni... !!!