Dynie ozdobne

1. Data: 2006-12-27 14:00:08

Temat: Dynie ozdobne
Od: "Adam" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jezeli posadze na wiosne dynie (takie jak na zdjeciu) to z pestki z
zielonej dyni wyrosnie zielona zultej zulta itd. czy z kazdego nasiona
wyrosnac moze dynia w roznym kolorze i ksztalcie?
http://rejestrator2.w.interia.pl/dynia.jpg

2. Data: 2006-12-27 14:15:52

Temat: Re: Dynie ozdobne
Od: Maggie <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):
> [...]
> zielonej dyni wyrosnie zielona zultej zulta itd. czy z kazdego nasiona
> wyrosnac moze dynia w roznym kolorze i ksztalcie?

Takie dynie, to są mieszańce i tak naprawdę mogą wyrosnąć
różne, bo one się krzyżują między sobą i wszystko zależy jak
się zapylały a jeżeli rosły w pobliżu to raczej zostały
pozapylane różnie; część żółte - żółtym pyłkiem a część
żółte zielonym a zielone też część zółtym pyłkiem a część
zielonym.
Czyli nie ma większego znaczenia jak posadzisz, bo i tak
wszystko zależy od przekornej natury ;-)

Ja miałam nasiona z takich żółciutkich miękkich małych
"gruszeczek" a wyrosły mi duże twarde gruchy i część była z
wypustkami a część nawet z ciemnozielonymi plamami...

Pozdrawiam
Maggie

3. Data: 2006-12-27 15:23:49

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Adam wrote:
> Czy jezeli posadze na wiosne dynie (takie jak na zdjeciu) to z pestki z
> zielonej dyni wyrosnie zielona zultej zulta itd. czy z kazdego nasiona
> wyrosnac moze dynia w roznym kolorze i ksztalcie?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_Mendla

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2006-12-27 16:27:30

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maggie"

> [...]
> pozapylane różnie; część żółte - żółtym pyłkiem a część
> żółte zielonym a zielone też część zółtym pyłkiem a część

Niekiedy może nawet, znienacka, cukinia albo kabaczek wyrosnąc ;)P

--
ewa

Drzewa mi choruja :-(
Wpływ opadów na wegetację roślin
forsycje...
boczniak ?
Jaki dobry sposób na KRETa? Czy odstraszacze z allegro pomogą?