Wpływ opadów na wegetację roślin

1. Data: 2006-12-27 07:53:38

Temat: Wpływ opadów na wegetację roślin
Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pewien problem. Generalnie wiem co to jest wegetacja i wiem co to
są opady. Nigdzie natomiast nie mogę znaleźć informacji jak ilość
opadów przekłada się na wegetację roślin.

Muszę stworzyć analizę pewnego terenu, w internecie znalazłem
ładną tabelkę dot. opadów w tym mieście:

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiev

Muszę teraz napisać jedno czy dwa zdania nt jak te cyfry w tabeli
mają się w praktyce. Więc jeśli ktoś z grupowiczów mógłby mi w
prosty sposób wyjaśnić zależność między ilością opadów a
wegetacją roślin, byłbym bardzo wdzięczny.

2. Data: 2006-12-27 09:42:22

Temat: Re: Wpływ opadów na wegetację roślin
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1167206018.161221.98630@a3g2000cwd.googlegroups
.com
Użytkownik <n...@t...pl> napisał(a):

> Więc jeśli ktoś z grupowiczów mógłby mi w
> prosty sposób wyjaśnić zależność między ilością opadów a
> wegetacją roślin, byłbym bardzo wdzięczny.

Hejka. Opady są jednym z elementów kształtujacych klimat. Wraz z innymi
czynnikami (nasłonecznienie, temperatura, wiatry itd.) decydują o istnieniu
stref klimatycznych (np. strefa klimatu kontynentalnego umiarkowanie
ciepłego), którym towarzyszą charakterystyczne formacje roślinne (np. step).
Ważne są też oczywiście warunki glebowe, które modyfikują skład gatunkowy
roślin danej formacji.
Pozdrawiam klimatycznie Ja...cki

3. Data: 2006-12-27 09:57:41

Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ważne są też oczywiście warunki glebowe, które modyfikują skład gatunkowy

To ja się może bardziej precyzyjnie wyrażę. Otóż - posiadając te
dane co są w tabeli (do której zamieściłem link), mam napisać, czy
ilość opadów jest wystarczająca do wegetacji średnio wymagających
gatunków (np. fraxinus spec., robinia spec. salix spec. itp). Chodzi
mi o zdanie pokroju: "Jak wynika z tabeli, rozkład roczny opadów jest
niewystarczający dla wymagających gatunków, ale dla gatunków o
niewielkich wymaganiach siedliskowych nie stanowi przeszkody"... Jak
bym mógł prosić coś w tym stylu :)

4. Data: 2006-12-27 10:11:34

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
ps.com Użytkownik
<n...@t...pl> napisał(a):

> .. Jak bym mógł prosić coś w tym stylu :)

Hejka. Styl to człowiek. :-)
Pozdrawiam parazytystycznie Ja...cki

5. Data: 2006-12-27 14:18:40

Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości
ps.com Użytkownik

> Hejka. Styl to człowiek. :-)
> Pozdrawiam parazytystycznie Ja...cki

eeee...??

6. Data: 2006-12-27 14:35:46

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
ps.com Użytkownik
<n...@t...pl> napisał(a):

> eeee...??

Hejka. A co z lokomotywą? :-)
Pozdrawiam trawestująco Ja...cki

7. Data: 2006-12-27 15:42:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

n...@t...pl wrote:

> [...]
> prosty sposób wyjaśnić zależność między ilością opadów a
> wegetacją roślin, byłbym bardzo wdzięczny.

Ilość opadów jest tylko jednym z czynników wpływającym na wegetację.
Tak, że z tym "przekładaniem się" może być krucho. Strona
http://www.pool.kiev.ua/GATEWAY/gateway.nsf/webconte
nt/01010300
podaje, że deficyt wilgoci w Kijowie jest 9 mbar (cokolwiek to
może oznaczać). Nie może to być dużo, bo roślinność w Kijowie jest
dość obfita.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-12-27 16:10:37

Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podaje, że deficyt wilgoci w Kijowie jest 9 mbar (cokolwiek to
> może oznaczać). Nie może to być dużo, bo roślinność w Kijowie jest

Nie do wiary... spędziłem kupę czasu na znalezienie informacji dot.
klimatu Kijowa, a tu jak z kapelusza wszystko czego potrzebowałem!

Zgadzam się że Kijów na brak roślinności narzekać nie może,
zastanawiałem się tylko co napisać w podsumowaniu tabeli. Z tego co
już przeanalizowałem to nie bardzo różnią się od innych dużych
miast europy środkowo-wschodniej, więc chyba są wystarczające.

W każdym razie dziękuję za sensowną odpowiedź i serdecznie

9. Data: 2006-12-27 16:32:05

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

n...@t...pl wrote:

> Nie do wiary... spędziłem kupę czasu na znalezienie informacji dot.
> klimatu Kijowa, a tu jak z kapelusza wszystko czego potrzebowałem!

Nie z kapelusza, ale z Googli:
http://www.google.com/search?hl=en&q=kiev+vegetation
+precipitation&btnG=Google+Search

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2006-12-27 18:00:05

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4592945f$0$17140$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> http://www.pool.kiev.ua/GATEWAY/gateway.nsf/webconte
nt/01010300
> podaje, że deficyt wilgoci w Kijowie jest 9 mbar (cokolwiek to
> może oznaczać).

Hejka. Deficyt wilgoci wyrażony w jednostkach ciśnienia? Ciekawe ;-)
Pozdrawiam jednostkowo Ja...cki
PS Podstawową jednostką ciśnienia jest paskal [Pa]. 1 Pa = 1 N/m2. 1 bar
zdefiniowano jako 100000 Pa. Z tego wynika, że 1 mbar (milibar) jest
równoważny 1 hPa (hektopaskalowi).

forsycje...
boczniak ?
Jaki dobry sposób na KRETa? Czy odstraszacze z allegro pomogą?
czas zacząć myśleć o wiośnie....
ekologiczne święta