Dysfunkcja stawu skroniowo żuchwowego-pytanie

1. Data: 2007-05-09 22:10:02

Temat: Dysfunkcja stawu skroniowo żuchwowego-pytanie
Od: "LL" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktos z grupowiczów spotkał sie moze z ta przypadłością - moje pytanie
dotyczy tego jak ta przypadłość sie zaczyna czy przez długi czas nastepuje
pogorszenie czy tez zaczyna sie nagle ????i ogólnie jak to wygląda i jakie
ma objawy i czy i jak sie to leczy?????
dzieki za ewentualne odp.
LL

2. Data: 2007-05-10 08:23:13

Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LL" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pogorszenie czy tez zaczyna sie nagle ????i ogólnie jak to wygląda i jakie

Kazda dysfunkcje leczy sie inaczej. Oznaka problemow moga byc trzaski
(strzelanie) tego stawu np. przy jedzeniu lub ziewaniu. Teoretycznie takze
jak otwierasz usta to linia miedzy gornymi a dolnymi jedynkami powinna byc
pionowa, tzn. usta powinny otwierac sie symetrycznie, zuchwa nie powinna
"uciekac" na bok. Najpopularniejszym testem badajacym funkcje tych stawow
jest test 3 palcow, jak jestes w stanie wlozyc 3 wlasne palce ustawione
pionowo do ust to _teoretycznie_ jest ok. Terapia stawow
zuchowo-skroniowych zajmuja sie terapeuci metody Kaltenborn (ale tez innych
metod manualnych) i PNF (to tez metoda terapeutyczna). Jak chcesz poczytac o
roznych metodach to poszukaj na www.fizjoterapia.pl
Spotkalam sie rowniez z tym, ze stomatolodzy zajmuja sie tym problemem ale
nic wiecej na ten temat nie wiem.
Pozdrawiam,
AsiaBe

3. Data: 2007-05-10 19:06:39

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pogorszenie czy tez zaczyna sie nagle ????i ogólnie jak to wygląda i jakie ma

Dysfunkcji ssż jest wiele i wiele może być towarzyszących im objawów. Podobnie z
przyczynami i przebiegiem. Terapią schorzeń ssż zajmują się najczęściej
specjaliści protetyki stomatologicznej (dla jasności - stomatolodzy, a nie
technicy).
Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000739-1, 2007-05-10
Przetestowano na: 2007-05-10 21:06:50

4. Data: 2007-05-10 21:51:23

Od: m...@o...net (Maj) szukaj wiadomości tego autora

to chyba chodzi o TMJ. temporo-mandibular joint. (ang) leczenie....
rozne wersjie, masaz tego stawu od srodka, niech to bedzie na poczatek.

Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

red bull a zdrowie
Dbałość o układ krążenia-jako najpilniejsze wyzwanie każdego z nas ???
Duszności po intubacji
Duszności po intubacji
Torbiel skórna farmakologicznie?