Dzieci czarownice

61. Data: 2011-01-08 21:21:30

Temat: Re: Wyznawcy vodou zabici za "czarną magię"? Było: Dzieci czarownice
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" napisał w wiadomości grup

sobota, 8 stycznia 2011 17:13. carbon entity 'Chiron' <c...@o...eu>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> A co sÄ...dzisz o wyznawcach praktykujÄ...cych voo- doo?

SzamaniĹ>ci z pierwotnÄ... wizjÄ... Ĺ>wiata, rzÄ...dzonego przez siĹ,y naturalne.
GĹ,ĂłwnÄ...
praktykÄ... jest w vodou mediumizm --- poddawanie siÄ(TM) rozmaitym energiom
majÄ...cym byÄ? uosobieniem siĹ, natury i ludzkiej psychiki. Przybiera on
formÄ(TM)
indukowanych transĂłw, w ktĂłrych pozwala siÄ(TM) loa --- tradycyjnym "bogom"
owĹ,adnÄ...Ä? zasobami ciaĹ,a i umysĹ,u medium na czas rytuaĹ,u. To, co robi
houngan
(szaman religii vaudou) czyli rytuaĹ,y "nawiedzeĹ,," i towarzyszÄ...ce im
ofiary
ze zwierzÄ...t ma na celu utrzymywanie bÄ...dĹş przywracanie Ĺ,adu
metafizycznego i
towarzyszÄ...cego mu porzÄ...dku spoĹ,ecznego plemienia, ktĂłrego bogowie sÄ...
straĹźnikami. Tak wyglÄ...daĹ,a prawdopodobnie religia ludzkoĹ>ci w późnej
epoce
kamienia, religia vodou stanowi ĹźywÄ... skamieniaĹ,oĹ>Ä? wczesnej duchowoĹ>ci
czĹ,owieka przyniesionÄ... do Ameryki przez sprowadzonych tam jako niewolnicy
osadnikĂłw afrykaĹ,,skich.
Pierwsza sprawa- Jakub- zrób coś, proszę:-).
http://krzaczory.pl/usenet/

Podałeś mi jakiś nic nieznaczący encyklopedyczny wpis. Przecież nie o to
pytałem. Może podpowiem: od połowy lat 50 do połowy 80 rządziła rodzina
Duvalier. Sympatyczna ta rodzina wraz z Tonton Macoute sprawowały krwawą
władzę na Haiti. Nie był to dyktator jakich wielu, ani jego Tonton Macoute
nie była typową służbą bezpieczeństwa; różniły się one od tych w innych
krajach...stosowaniem magii voo- doo. Rzucano więc czary nie tylko na
poszczególnych ludzi, ale także na te wioski, które choćby myślały o buncie.
Porywanie ludzi, których potem odnajdywano jako zombi było normą. Widywano
ludzi przeklętych, popełniających publicznie krwawe samobójstwa- bardzo
okrutne, i dziwnym trafem byli to ludzie, którzy się jakoś narazili
rządzącym Haiti wyznawcom voo- doo. Ciekawostka dla niewierzących w "żadne
takie"- kiedy jankesi, na polecenie Reagan'a ustanawiali tam demokrację- na
kilku z nich rzucono klątwę- i skończyli swoje życie w tajemniczych
okolicznościach. Ba! Duvalier- ojciec chwalił się, że odmawiali "modlitwę
śmierci" za Kennedyego!

Jakubie- może byś ich chciał w Polsce? Tylu tu pożytecznych idiotów- z
pewnością jeszcze by znaleźli ochronę prawną a voo- doo nauczano by w
szkołach. Nie tylko Kościół ich wyklął. Czy mistrzowie buddyjscy odnoszą się
do ich poczynań przyjaźnie?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

62. Data: 2011-01-08 22:29:27

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> napisał w
> [...]

czĹ,owieka przyniesionÄ... do Ameryki przez sprowadzonych tam jako niewolnicy

Może teraz?

[...]

takie"- kiedy jankesi, na polecenie Reagan'a ustanawili tam demokrację- na
kilku z nich rzucono klątwę- i skończyli swoje życie w tajemniczych
okolicznościach. Ba! Duvalier- ojciec chwalił się, że odmawiał "modlitwę
śmierci" za Kennedyego!

Jakubie- może byś ich chciał w Polsce? Tylu tu pożytecznych idiotów- z
pewnością jeszcze by objęli ich ochroną prawną a voo- doo nauczano by w

63. Data: 2011-01-08 22:32:54

Temat: Re: Dzieci czarownice
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz, że nie chcę wiedzieć i zaznać wszystkiego?
>
> Mam świadomość istnienia rzeczy, które mogłyby mnie nie tyle solidnie
> nadszarpnąć, co po prostu złamać.

Wiedziec =/= zaznac

64. Data: 2011-01-09 09:53:30

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 8 stycznia 2011 22:21. carbon entity 'Chiron' <c...@o...eu>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Pierwsza sprawa- Jakub- zrób coś, proszę:-).
> http://krzaczory.pl/usenet/

Mam ustawione kodowanie domyślne na Unicode więc nie bardzo wiem, czemu u
ciebie mój tekst krzaczy.

> [...]
> na kilku z nich rzucono klątwę- i skończyli swoje życie w tajemniczych
> okolicznościach. Ba! Duvalier- ojciec chwalił się, że odmawiali "modlitwę

Po pierwsze Tonton Macoute nie korzystali z usług hounganów tylko bokorów.
Różnica pomiędzy pierwszymi a drugimi mniej więcej jest taka sama, jak
pomiędzy Bönem Swastyki i Czarnym Bönem w Tybecie. O ile normalny
szaman/czarownik stosuje rytuały bóstw groźnych w okolicznościach, w których
są one uzasadnione etycznie dla przywrócenia porządku w społeczności
plemiennej i ukarania tych, którzy ją naruszyli popełniając przestępstwa z
użyciem przemocy albo pozbawiając kogoś środków do życia, o tyle czarny mag
nie ma takich ograniczeń. Metody są te same, tylko cel inny.

W przypadku Papy Doca i Baby Doca jasne jest, że religia i magia zostały
użyte instrumentalnie do podparcia dyktatury, w najgorszy możliwy sposób.
W normalnej czarnej społeczności klątwy oraz rytuał zombifikacji stosuje się
wobec tych, którzy na to zasługują, w wiosce w której każdy zna każdego i
przeciwko czyjemu aspołecznemu zachowaniu osąd wydaje cała wspólnota.
Duvalierowie natomiast zastosowali go na skalę państwową praktycznie do
każdego, kto im indywidualnie podpadł.

Zresztą co do stosowańia środków "paranormalnych" przez służby specjalne,
akurat Tonton nie byli IMHO wyjątkiem, jak piszesz, bo przykład mamy również
w naszej szerokości geograficznej w wywiadach bloku wschodniego
zainteresowanych szeroko rozumianą parapsychologią i psychotroniką i
zatrudniających odpowiednich specjalistów. Haitańczycy stosowali od dawna
--- praktycznie od czasów rewolucji --- i podejrzewam, że nadal stosują dla
obrony interesów swojego kraju te akurat metody, które są im dostępne. To,
że Duvalierowie ich nadużyli w haniebny sposób nie znaczy, że nie powinno
być przyzwolenia dla mieszkańców wyspy na to, aby ich w godziwym celu
używać. Magia nauczana przez szamanów vodou jest narzędziem takim samym jak
młotek czy nóż. Można wbić gwóźdź, a można za pomocą młotka rozbić komuś
głowę. Można nożem kroić chleb, a można komuś kosę wsadzić pod siódme ziobro
i te motywy bynajmniej nie będą etycznie równorzędne.

Wróćmy teraz do tekstu: "Na zniszczonej trzęsieniem ziemi wyspie wybuchła
niedawno epidemia cholery. Kaci zabitych powiązali ją z praktykami vodou."
Wiązanie epidemii cholery z praktykami vodou to jest o tyle nonsens, że po
każdym trzęsieniu ziemi w kraju o takich niskich warunkach higienicznych,
infrastrukturze, na dodatek znajdującym się w strefie tropikalnej, wybuch
epidemii jest po prostu przewidywalną "normalką". Czyli wyznawcy vodou w tej
chwili występują tam w roli kozłów ofiarnych, jak Żydzi w średniowieczu w
okresie panowania epidemii Czarnej Śmierci (dymienicy morowej), oskarżani o
zatruwanie studni. To jest klasyczna narracja kozła ofiarnego, polowania na
czarownice, w którym te autentyczne, o ile istnieją, stanowią niewielki
odsetek całej dotkniętej nagonką społeczności.

> [...]
> pewnością jeszcze by znaleźli ochronę prawną a voo- doo nauczano by w
> szkołach. Nie tylko Kościół ich wyklął. Czy mistrzowie buddyjscy odnoszą

Z tego co wiem, niektórzy Polacy z Polski podczas pobytu na Haiti nauczyli
się vodou od tamtejszych Polone Nwa, którzy są znani właśnie z tego, że
łączą tradycyjny polski katolicyzm maryjny z miejscową religią, powstało
nawet na bazie ich wierzeń synkretyczne bóstwo Erzulie Dantor. To są
prawdziwi Czarni Polacy, a nie te różne (post-)mahometańskie przybłędy,
które za PRL-u najechały do naszego kraju na studia z krajów afrykańskich.
Kiedyś Grotowski zaprosił do Polski na wizytę jednego z naszych czarnych
rodaków będącego właśnie hounganem vodou. Bardzo chciałbym,żeby w obecnych
okolicznościach, w których Haiti zostało dotknięte przez klęski żywiołowe,
rząd III RP przypomniał sobie o Czarnych Polakach, nadał im obywatelstwo i
umożliwił im przyjazd do kraju przodków.

65. Data: 2011-01-09 12:34:26

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" napisał w wiadomości grup

sobota, 8 stycznia 2011 22:21. carbon entity 'Chiron' <c...@o...eu>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Pierwsza sprawa- Jakub- zrĂłb coĹ>, proszÄ(TM):-).
> http://krzaczory.pl/usenet/

Mam ustawione kodowanie domyĹ>lne na Unicode wiÄ(TM)c nie bardzo wiem, czemu u
ciebie mĂłj tekst krzaczy.

> [...]
> Widywano ludzi przeklÄ(TM)tych, popeĹ,niajÄ...cych publicznie krwawe
> samobĂłjstwa-
> bardzo okrutne, i dziwnym trafem byli to ludzie, ktĂłrzy siÄ(TM) jakoĹ>
> narazili
> rzÄ...dzÄ...cym Haiti wyznawcom voo- doo. Ciekawostka dla niewierzÄ...cych w
> "Ĺźadne
> takie"- kiedy jankesi, na polecenie Reagan'a ustanawiali tam demokracjÄ(TM)-
> na kilku z nich rzucono klÄ...twÄ(TM)- i skoĹ,,czyli swoje Ĺźycie w tajemniczych
> okolicznoĹ>ciach. Ba! Duvalier- ojciec chwaliĹ, siÄ(TM), Ĺźe odmawiali

Po pierwsze Tonton Macoute nie korzystali z usĹ,ug hounganĂłw tylko
bokorĂłw.
Róşnica pomiÄ(TM)dzy pierwszymi a drugimi mniej wiÄ(TM)cej jest taka sama, jak
pomiÄ(TM)dzy BĂśnem Swastyki i Czarnym BĂśnem w Tybecie. O ile normalny
szaman/czarownik stosuje rytuaĹ,y bĂłstw groĹşnych w okolicznoĹ>ciach, w
ktĂłrych
sÄ... one uzasadnione etycznie dla przywrĂłcenia porzÄ...dku w spoĹ,ecznoĹ>ci
plemiennej i ukarania tych, ktĂłrzy jÄ... naruszyli popeĹ,niajÄ...c
przestÄ(TM)pstwa z
uĹźyciem przemocy albo pozbawiajÄ...c kogoĹ> Ĺ>rodkĂłw do Ĺźycia, o tyle
czarny mag
nie ma takich ograniczeĹ,,. Metody sÄ... te same, tylko cel inny.

W przypadku Papy Doca i Baby Doca jasne jest, Ĺźe religia i magia zostaĹ,y
uĹźyte instrumentalnie do podparcia dyktatury, w najgorszy moĹźliwy sposĂłb.
W normalnej czarnej spoĹ,ecznoĹ>ci klÄ...twy oraz rytuaĹ, zombifikacji stosuje
siÄ(TM)
wobec tych, ktĂłrzy na to zasĹ,ugujÄ..., w wiosce w ktĂłrej kaĹźdy zna
kaĹźdego i
przeciwko czyjemu aspoĹ,ecznemu zachowaniu osÄ...d wydaje caĹ,a wspĂłlnota.
Duvalierowie natomiast zastosowali go na skalÄ(TM) paĹ,,stwowÄ... praktycznie do
kaĹźdego, kto im indywidualnie podpadĹ,.

ZresztÄ... co do stosowaĹ,,ia Ĺ>rodkĂłw "paranormalnych" przez sĹ,uĹźby
specjalne,
akurat Tonton nie byli IMHO wyjÄ...tkiem, jak piszesz, bo przykĹ,ad mamy
rĂłwnieĹź
w naszej szerokoĹ>ci geograficznej w wywiadach bloku wschodniego
zainteresowanych szeroko rozumianÄ... parapsychologiÄ... i psychotronikÄ... i
zatrudniajÄ...cych odpowiednich specjalistĂłw. HaitaĹ,,czycy stosowali od dawna
--- praktycznie od czasĂłw rewolucji --- i podejrzewam, Ĺźe nadal stosujÄ...
dla
obrony interesĂłw swojego kraju te akurat metody, ktĂłre sÄ... im dostÄ(TM)pne.
To,
Ĺźe Duvalierowie ich naduĹźyli w haniebny sposĂłb nie znaczy, Ĺźe nie
powinno
byÄ? przyzwolenia dla mieszkaĹ,,cĂłw wyspy na to, aby ich w godziwym celu
uĹźywaÄ?. Magia nauczana przez szamanĂłw vodou jest narzÄ(TM)dziem takim samym
jak
mĹ,otek czy nóş. MoĹźna wbiÄ? gwóźdĹş, a moĹźna za pomocÄ... mĹ,otka
rozbiÄ? komuĹ>
gĹ,owÄ(TM). MoĹźna noĹźem kroiÄ? chleb, a moĹźna komuĹ> kosÄ(TM) wsadziÄ? pod
siĂłdme ziobro
i te motywy bynajmniej nie bÄ(TM)dÄ... etycznie rĂłwnorzÄ(TM)dne.

WrĂłÄ?my teraz do tekstu: "Na zniszczonej trzÄ(TM)sieniem ziemi wyspie
wybuchĹ,a
niedawno epidemia cholery. Kaci zabitych powiÄ...zali jÄ... z praktykami vodou."
WiÄ...zanie epidemii cholery z praktykami vodou to jest o tyle nonsens, Ĺźe po
kaĹźdym trzÄ(TM)sieniu ziemi w kraju o takich niskich warunkach higienicznych,
infrastrukturze, na dodatek znajdujÄ...cym siÄ(TM) w strefie tropikalnej, wybuch
epidemii jest po prostu przewidywalnÄ... "normalkÄ...". Czyli wyznawcy vodou w
tej
chwili wystÄ(TM)pujÄ... tam w roli kozĹ,Ăłw ofiarnych, jak Ĺťydzi w
Ĺ>redniowieczu w
okresie panowania epidemii Czarnej Ĺšmierci (dymienicy morowej), oskarĹźani
zatruwanie studni. To jest klasyczna narracja kozĹ,a ofiarnego, polowania na
czarownice, w ktĂłrym te autentyczne, o ile istniejÄ..., stanowiÄ... niewielki
odsetek caĹ,ej dotkniÄ(TM)tej nagonkÄ... spoĹ,ecznoĹ>ci.

> Jakubie- moĹźe byĹ> ich chciaĹ, w Polsce? Tylu tu poĹźytecznych idiotĂłw-
> pewnoĹ>ciÄ... jeszcze by znaleĹşli ochronÄ(TM) prawnÄ... a voo- doo nauczano by w
> szkoĹ,ach. Nie tylko KoĹ>ciĂłĹ, ich wyklÄ...Ĺ,. Czy mistrzowie buddyjscy
> odnoszÄ...
> siÄ(TM) do ich poczynaĹ,, przyjaĹşnie?

Z tego co wiem, niektĂłrzy Polacy z Polski podczas pobytu na Haiti nauczyli
siÄ(TM) vodou od tamtejszych Polone Nwa, ktĂłrzy sÄ... znani wĹ,aĹ>nie z tego,
Ĺźe e
Ĺ,Ä...czÄ... tradycyjny polski katolicyzm maryjny z miejscowÄ... religiÄ...,
powstaĹ,o
nawet na bazie ich wierzeĹ,, synkretyczne bĂłstwo Erzulie Dantor. To sÄ...
prawdziwi Czarni Polacy, a nie te róşne (post-)mahometaĹ,,skie przybĹ,Ä(TM)dy,
ktĂłre za PRL-u najechaĹ,y do naszego kraju na studia z krajĂłw
afrykaĹ,,skich.
KiedyĹ> Grotowski zaprosiĹ, do Polski na wizytÄ(TM) jednego z naszych czarnych
rodakĂłw bÄ(TM)dÄ...cego wĹ,aĹ>nie hounganem vodou. Bardzo chciaĹ,bym,Ĺźeby w
obecnych
okolicznoĹ>ciach, w ktĂłrych Haiti zostaĹ,o dotkniÄ(TM)te przez klÄ(TM)ski
ĹźywioĹ,owe,
rzÄ...d III RP przypomniaĹ, sobie o Czarnych Polakach, nadaĹ, im obywatelstwo
umoĹźliwiĹ, im przyjazd do kraju przodkĂłw.
Zdaje się, że masz niepoprawnie ustawiony czytnik- sprawdź. Nie znalazłem w
Twoim poście prawidłowego kodowania- masz więc zapewne domyślne: Windows
1250. Zobacz na tej stronie o krzaczorach. Teraz ja zmieniłem u siebie, żeby
wysyłał w Twoim formacie- zobaczymy, co to zmieni.

Od końca- nie widzę powodu, dla którego III RP nie miała by sobie
przypomnieć o potomkach napoleńskich żołnierzy, którzy walcząc o wolną
Polskę pod obcymi sztandarami zawędrowali aż na Haiti. Z automatycznym
obywatelstwem bym nie przesadzał- dotyczy to wszystkich obywateli innych
państw pochodzenia polskiego. Państwo to obywatele. Nie jestem zwolennikiem
państwa narodowościowego.

Czy voo- doo to szamanizm? Jeśli czytałeś Castanedę- to nie. Generalnie rola
szamana (szeptunki) jest taka: żyje sobie wśród lokalnej społeczności- i im
"załatwia" sprawy głównie typu medycznego, urodzaju na polu, powodzenia w
interesach- etc. Szaman nie para się czarną magią. A raczej- w ogóle magią
(choć to zależy, jak zrozumieć magię). Tak więc szaman nie ściąga na
sąsiednią wioskę klęsk, nie czyni uroków- choć w razie konfliktu z tą wioską
wszelkimi siłami jest przy ludziach swojego plemienia. Nawet - o ile
kojarzę- w "Szamanie miejskim" jest to wyraźnie opisane. Dlatego szamanami
są indiańscy szamani, hawajscy kahuni, mongolscy szamani, polskie szeptunki,
innuiccy szamani, ale nie haitańscy voo- doo czy murzyńscy czarownicy.

Jakubie- Ty rozróżniasz "białych" voo- doo i "czarnych". Pisałem Ci kiedyś o
tym przy okazji buddyzmu- powtórzę; Ja to widzę tak: każda kultura w swoich
ramach wykształciła różnorakie wentyle bezpieczeństwa. Jak się wybiera
szamana? Stary szaman kieruje się różnymi kryteriami przy wyborze, poddaje
kandydatów próbom- a tych, którzy je przejdą- uczy dalej- choć czasem jest
to jeden. Jeśli jest kilku- to (z tego, co wiem)- wybierany jest jeden-
reszta ma wiedzieć mniej. Potem taki kandydat jest bardzo długo uczony
(czytałem kiedyś pamiętnik lekarza w 19 wiecznych USA- opisywał, ze szamani
przechodzili przez 12 namiotów- czasem taki cykl nauki trwał i 20 lat!). No
i ktoś tak przygotowany zostawał szamanem.
Teraz przeszczep to na grunt polski (haitański)- uczy się wielu ludzi, każdy
pozostaje niedouczony- a tak naprawdę uczy się prostych technik: jak pokonać
rywala, jak wywołać bezpłodność u żony byłego narzeczonego, jak zapewnić
sobie powodzenie w biznesie...etc. To takie "new age"- pozbawione korzeni,
otoczki- pleni się w obcej kulturze jak chwast. No i na Haiti mamy, co mamy-
zamiast jednego kapłana voo- doo- dziesiątki jak nie setki tysięcy ludzi
parający się na codzień voo- doo. Ot- tak, jak jeszcze dziś w krajach
chrześcijańskich przed posiłkiem, pracą- ludzie się modlą- tam wielu ludzi
po prostu odprawia rytuały, jak kogoś zgnębić. Jeden to potrafi lepiej, inny
gorzej. Jedni się potrafią bronić- inni nie.
Kiedyś z żoną poznaliśmy małżeństwo- w stanie rozkładu. Żona zakumpelowała
się z tamtą dziewczyną. Dowiedzieliśmy się, że jej mąż z dnia na dzień
(oczywiście- nieprawda, ale ona to tak widziała) spakował manatki i wyjechał
gdzieś do tajemniczego Wrocławia:-) do Antrovisu. Szybko się okazało, że
musi go odciąć od konta- bo kasa zaczęła znikać. Ja rozmawiałem z nim, i ze
zgrozą zauważyłem, że ich guru para się magią- a ich traktuje tak, jak
czarownicy kozły ofiarne: jak klątwa się odbije- to uderzy nie w niego, ale
w jego ucznia. Ba! Facet żywił się ich energią!
Idę się założyć, że po zaimportowaniu voo- doo do nas mieli byśmy setki jak
nie tysiące Antrovisów, a jednocześnie wzajemna mentalna "naparzanka"
zdegradowała by nas do poziomu Haiti- lub niżej.
Czy tam rzeczywiście za cholerę odpowiadają kapłani voo- doo? Może i
niektórzy, a reszta pełni rolę kozłów ofiarnych. Ale czy to w jakiś sposób
nie jest konsekwencją tego, czym się zajmują? Magia jest kapryśna- i nie dba
o swoich kapłanów, prawda? Ty ze swoim buddyzmem przez resztki chrześcijan
byłbyś postrzegany jak voo- doo, czyli zagrożenie, a przez wyznawców voo-
doo jako największe zagrożenie- tak, jak was widzą różne wyznania w Indiach.
Jakubie- w takiej sytuacji Ty sam ucieszył byś się na widok synów Allaha
zaprowadzających w Polsce swoje porządki.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

najczestsza geneza problemow emcjonalnych.
Trzymać się prawdy.
Buractwo i Piekło Polskie.
Czerstwy sylwek
Stalkerom.