Dziwne badanie / trochę długie /

1. Data: 2005-02-28 19:01:18

Temat: Dziwne badanie / trochę długie /
Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od września ub.roku cierpię na alergię . Objawy to pokrzywka na plecach i
straszne swędzenie skóry
systematycznie co 48 godzin . Biorę tabletkę ALERTEC i za pół godziny spokój
.Przez pół roku wypróbowałem
odstawianie wszystkiego : zmiana diety , kosmetyki , proszek do prania itd.
itd. Jak narazie nie zmieniłem tylko
żony , telefonu i samochodu . Oczywiście byłem w przychodni NFZ , gdzie
zrobiono mi stosowne badania , tzn
podrapanie pleców i podskórne zastrzyki , ale nie został wykryty żaden
środek uczulający . Dzisiaj trafiłem do
prywatnego gabinetu , który reklamuje sie : " bezbolesne testy alergiczne i
odczulanie metodą biorezonansu " .
Test , jaki przeprowadzała pani legitymująca się / na pieczątce / tytułem "
lekarz chorób wewnętrznych " i numerem
statystycznym polegał na badaniu przy pomocy aparatury komputerowej
prawdopodobnie tylko i wyłącznie oporności
mojej skóry , bo w jednej ręce trzymałem elektrodę , do drugiej ręki pani
doktor przykładała drugą elektrodę , a na
trzeciej elektrodzie w postaci płaskiego krążka pani doktor kładła szklane
fiolki wypełnione substancjami , które
miały by powodować alergię . Aparatura piszczała sobie przy tym raz głośniej
, a raz cicho .
Na podstawie tych pisków pani doktor określiła , że jestem uczulony na
gluten , pszenicę i cukier . Zaleciła mi stosowną
dietę , pobrała 80 zł i zapisała na następną wizytę za trzy tygodnie .
Ponieważ z zawodu jestem elektronikiem , aparat i sposób badania wydał mi
sie conajmniej podejrzany , dlatego też
zwracam się z prośbą do osób , które mają jakąkolwiek wiedzę nt. "
biorezonansu w wykrywaniu i leczeniu alergii "
o informacje , czy ta metoda badania jest skuteczniejsza od klasycznego
sposobu poszukiwania przyczyn alergii ????
Zbyszek

2. Data: 2005-03-01 11:23:58

Temat: Re: Dziwne badanie / trochę długie /
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Feb 2005 20:01:18 +0100, zbyszek wrote:

[...]
> Ponieważ z zawodu jestem elektronikiem , aparat i sposób badania wydał mi
> sie conajmniej podejrzany , [...]

I bardzo słusznie. Tzw biorezonans to metoda bez żadnego rzetelnego
podłoża naukowego i nie ma żadnych obiektywnych dowodów na jej
skuteczność.

A to, że tego typu gusła uprawia lekarz jest (moim prywatnym zdaniem)
karygodne - tego typu zachowania powinno się (moim prywatnym zdaniem)
karać odebraniem prawa wykonywania zawodu lekarza.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2005-03-01 20:35:25

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(a):
> I bardzo słusznie. Tzw biorezonans to metoda bez żadnego rzetelnego
> podłoża naukowego i nie ma żadnych obiektywnych dowodów na jej
> skuteczność.

być może, znam jednak ponad 10 osób, które paliły od 20 i więcej lat, a
dzięki biorezonansowi po pierwszym zabiegu rzuciły palenie i do dziś nie
palą (u jednej z tych osób będzie to już ze 4 lata)

możliwe, że to siła autosugestii, ale u tak duzej liczby osob, ktore
zreszta wszystkie byly sceptycznie nastawione do tego "zabiegu"? wydaje
mi się to dziwne..

--
best regards,
scream (at)w.pl

4. Data: 2005-03-01 20:50:23

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

scream napisał(a):

> być może, znam jednak ponad 10 osób, które paliły od 20 i więcej lat, a
> dzięki biorezonansowi po pierwszym zabiegu rzuciły palenie i do dziś nie
> palą (u jednej z tych osób będzie to już ze 4 lata)

placebo??

> możliwe, że to siła autosugestii, ale u tak duzej liczby osob, ktore
> zreszta wszystkie byly sceptycznie nastawione do tego "zabiegu"? wydaje
> mi się to dziwne..

chyba nie były aż tak sceptycznie do tego nastawione, skoro spróbowały...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

5. Data: 2005-03-01 21:01:10

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emi napisał(a):
> placebo??

mozliwe, ale zadzialalo u tylu osob ze sam nie wiem.. a caly zabieg
kosztowal 90 zł (w porownaniu do kosztow fajek, inwestycja jest zadna)

> chyba nie były aż tak sceptycznie do tego nastawione, skoro spróbowały...

e tam, jedna z tych osob to moja babcia - człowiek wybitnie starej daty,
a paliła od 45 lat po 3-4 paczki dziennie i zawieźliśmy ją tam naprawde
na siłe.. wyszła z gabinetu i nie zapaliła już żadnego papierosa,
niedlugo minie 2 lata jak rzucila

6. Data: 2005-03-02 21:18:47

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> być może, znam jednak ponad 10 osób, które paliły od 20 i więcej lat, a
> dzięki biorezonansowi po pierwszym zabiegu rzuciły palenie i do dziś nie
> palą (u jednej z tych osób będzie to już ze 4 lata)

I jeszcze Gozdzikowa 11-sta

Znam jednak przynajmniej 100 osob ktore nie wierza w to co piszesz.

Robert Milewski

PS. Czy to ze dodalem jedno zero stanowi ze mam 10 razy "prawdziwsza" racje?
A gdybym dodal trzy zera? Moze przestanmy podawac "Gozdzikowe" argumenty
typu "znam tyle a tyle osob ktore..." bo to jest troche - wybacz - dziecinne
moim skromnym zdaniem.

7. Data: 2005-03-02 22:32:37

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

RobertMi napisał(a):
> [...]
> typu "znam tyle a tyle osob ktore..." bo to jest troche - wybacz - dziecinne

Tzn. co jest dziecinne? Nie obchodza mnie dane statystyczne* ani
opracowania naukowe, wiem o czym sie przekonalem na wlasne oczy i o tym
pisze.

* - statystycznie, to jak chlop krowe przez most prowadzi, to maja po 3
nogi..

8. Data: 2005-03-02 23:20:14

Od: "RobertMi" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. co jest dziecinne?

To ze kazdy moze sobie powiedziec "znam n osob ktore..." "a ja znam 2*n,
ktore" itd.

> Nie obchodza mnie dane statystyczne* ani opracowania naukowe,

a szkoda, bo nie wiem czy zauwazyles ze w medycynie to "niepodwazalna
podstawa" - a jestesmy na grupie ktora ma medycyne w nazwie.

> wiem o czym sie przekonalem na wlasne oczy i o tym pisze.

pisac - twoje prawo, tylko moze wlasnie grupa nie ta?

> * - statystycznie, to jak chlop krowe przez most prowadzi, to maja po 3
> nogi..

Mylisz sie. Srednio maja po 3 nogi.

Pozdrawiam

Robert Milewski

9. Data: 2005-03-03 07:36:14

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 02 Mar 2005 23:32:37 +0100, scream wrote:

> Tzn. co jest dziecinne? Nie obchodza mnie dane statystyczne* ani
> opracowania naukowe, wiem o czym sie przekonalem na wlasne oczy i o tym
> pisze.

Odsyłam do mojej sygnaturki.

> * - statystycznie, to jak chlop krowe przez most prowadzi, to maja po 3
> nogi..

Statystyka w rękach osoby która nie umie się nią posługiwać i nie wie o
co w niej chodzi jest jak brzytwa w rękach małpy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

10. Data: 2005-03-03 11:54:00

Od: "Marek S" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie witam
I znowu brak informacji lub celowa dezinformacja doprowadza do błędnego
informowania osób poddanych badaniom . Niestety z przykrością musze
stwierdzić ze biorezonans ma podstawy naukowe i aparatura jest dopuszczona w
Niemczech jako aparatu medyczna !! jest to aparatura Mora
Był pan testowany za pomocą prawdopodobnie tego uradzenia lub podobnego .
Testowanie alergenów odbywało się metoda dr.Raincholda Voll'a i tu rownierz
są podstawy naukowe . Metodologia ta rozwija się juz powoli na całym secie
proszę poszukać w wyszukiwarkach . Jeśli cos jeszcze to proszę na priv
Marek S
P.S właśnie pisze na ten temat książkę w oparciu o literaturę rosyjska i
niemiecką

badania endokrynologiczne
Diagnoza anoreksji???
co sie stanie jak zle natniemy skore?